Tidningen Ljud & Bild

Dee_cati skrev:
Inte 212 isåfall, den var inte ens påtänkt -97. Och så vitt jag vet så var inte dti'n heller utvecklad vid det tillfället.

Inte kanske just 212 men "osten" som den kallades som test är gammal i sig. Iallafall så var hela boxen för avancerad -97, den skulle ha massa avancerat som den idag skulle klara av. Och säkert ha i sig.

Ok, då är jag med. Den här modellen (var 100% säker på att 212 var först men där hade jag tydligen fel) utvecklades -00 och släpptes antingen i slutet av 00 eller början av 01 om jag inte missminner mig, kan ha fel på ett år framåt :va
Vilka var det som testade dem då och vad var det som testades då?

Dee_cati skrev:
Jo nokian vägrar ta piratkort utan extragrejjer. Men det finns hjälpmedel mot det också, det kostar bara litegrann :) Dti'n fungerar sådär med piratkort, låser sig efter ett tag och då måste man starta om den osv. Dilogen har jag itne prövat, har bara haft den en månad drygt och det har ju inte funkat sen i augusti :(

Att den inte tar piratkort är väl knappast något problem längre, såtillvida jag inte missat något på sistone...? Det finns väl, mig veterligen, inga fungerande piratkort till Boxer längre?

Raskus skrev:
Att den inte tar piratkort är väl knappast något problem längre, såtillvida jag inte missat något på sistone...? Det finns väl, mig veterligen, inga fungerande piratkort till Boxer längre?

Nix, men det kanske kommer. Man kan ju alltid hoppas, inte fan betalar jag extra för deras kassa porrfilms-utbud :)

Rudis, vad menar du nu? "Kan tyvärr avslöja det där"? Om du nu menar "kan tyvärr inte avslöja det där" så undrar jag vad som skulle vara hemligt med några sådana tester? Såvida du inte jobbar åt ryska säkerhetspolisen som vill infiltrera våra vardagsrum?

Har också hört från en som säger sig veta att det är på gång med piratkort till boxer igen, om det stämmer får framtiden utvisa.

Blev iaf en Force 530T med 80 GB HD, 2200:- för boxen med 12 mån abonnemang kändes ganska överkomligt. Helskönt att kunna pausa vanliga sändningar och sen snabbspola förbi reklampauserna :)

Dee_cati skrev:
Jo nokian vägrar ta piratkort utan extragrejjer. Men det finns hjälpmedel mot det också, det kostar bara litegrann :) Dti'n fungerar sådär med piratkort, låser sig efter ett tag och då måste man starta om den osv. Dilogen har jag itne prövat, har bara haft den en månad drygt och det har ju inte funkat sen i augusti :(

Riktigt så är det väl inte...
Nokian funkar hur bra som helst med en typ av funcard, vilken kommer jag inte ihåg men det går alldeles utmärkt.
Dock inte nu längre då inget pirat funkar än.
Själv sitter jag med 212t och e kalasnöjd. Kompisen köpte en Thomson och när man kopplade in flera scart så stördes dvd'n ut totalt.

Trallhusbjörn skrev:
Riktigt så är det väl inte...
Nokian funkar hur bra som helst med en typ av funcard, vilken kommer jag inte ihåg men det går alldeles utmärkt.
Dock inte nu längre då inget pirat funkar än.
Själv sitter jag med 212t och e kalasnöjd. Kompisen köpte en Thomson och när man kopplade in flera scart så stördes dvd'n ut totalt.

jo men ett funcard fungerar väl inte i vanliga kortplatsen utan man måste väl köpa en specialgrej till den andra sloten? Det var det jag trodde iaf, och Ubbe tiger skulle hjälpa mig med kortena. Blev aldrig av och nu kvittar det ju.

Ahh, force 530 har jag kikat litegrann på, valde dock att vänta ett år till tills grejjerna har blivit lite värre på den fronten. Men den verkar grymt bra iaf!

Nån som vet något om de där dream-boxarna från england, om de fungerar här osv? Vill ha en box med komponent ut men det kanske inte finns överhuvudtaget?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN