Tidningen Ljud & Bild

CorbenDallas skrev:
Va fan. Lever du?? :tungan

Oh ja, är numera husägare och med det har man fått lite annat att göra... fast lite TVtittande på kvällarna hinner man med ibland(ytterst sällan) och då vill jag helst inte kolla på travsammandraget, konståkning eller repris på antikrundan så någon form av digitalbox för marksändningar måste införskaffas snarast. Därav frågan om testet i Ljud & Bild så snälla kom igen, någon SH'are måste ju prenumerara på tidningen hoppas jag :)

abstruse skrev:
Då har du både donna och hus nu då? Grattis! :tomten

...hoppas du får skotta mycket snö, din slöfock! :tungan

Tackar :) Sen så har vi ytterst få snöflingor här nere i södern du vet, fast tack för omtanken ändå :tungan Hälsa Astrid så gott!

LasseB skrev:
Tackar :) Sen så har vi ytterst få snöflingor här nere i södern du vet, fast tack för omtanken ändå :tungan Hälsa Astrid så gott!

På tal om Astrid så saknar vi såväl syster som den halvtokige dansken på CS-servern nu för tiden... ;)

LasseB skrev:
Oh ja, är numera husägare och med det har man fått lite annat att göra... fast lite TVtittande på kvällarna hinner man med ibland(ytterst sällan) och då vill jag helst inte kolla på travsammandraget, konståkning eller repris på antikrundan så någon form av digitalbox för marksändningar måste införskaffas snarast. Därav frågan om testet i Ljud & Bild så snälla kom igen, någon SH'are måste ju prenumerara på tidningen hoppas jag :)

Man får gratulera! :tummenupp

Måste bara utfärda en liten varning: Dilog 355 har fått bäst i test i deras tester MEN jag anser att den är rätt så kass faktiskt. Jag har just nu en 212t, en dti2000 och en dilog355 och 212t är helt klart outstanding! Bästa ljud, snabbaste kalanbytena, bästa menyerna, bäst antennmottagning (jo det skiljer även där även om handlarna påstår annat) osv. Dti'n är ingen höjdare men dilogen är sämre. Iofs snabbare kanalbyten och bättre menyer men bilden är riktigt kass jämfört med både 212t och dti2000.
Jag har provat dessa tre jag har nu och även sagem och en 112t men sagem och 112t är lika kassa dem. Kommer inte ihåg vilken sagem det var tyvärr.
Mitt råd är: Teckna ett abonnemang på 12månader med vilken skitbox som helst och köp dig en begagnad 212t, med den blir du inte besviken. Jag har hört att en del har haft problem med nätaggregaten i dem men det verkar vara på en modell som försvann rätt fort efter att den kom igen.
Sen är de fina att kolla på om man gör om dem litegrann :) :

Bifogat

• nycenter2.jpg
    nycenter2.jpg
    107.2 KB · Visningar: 57
Tackar för tipsen, har införskaffat senaste numret av M3 nu också och just nu lutar det åt en Sagem ITD 64 iaf, får ta och köpa en med HD lite senare. Nokias lådor har jag hört skulle vara känsliga för icke originalkort när det nu fungerade... och förhoppningsvis så kommer det nya icke original kort framöver igen.

LasseB skrev:
Tackar för tipsen, har införskaffat senaste numret av M3 nu också och just nu lutar det åt en Sagem ITD 64 iaf, får ta och köpa en med HD lite senare. Nokias lådor har jag hört skulle vara känsliga för icke originalkort när det nu fungerade... och förhoppningsvis så kommer det nya icke original kort framöver igen.

Jo nokian vägrar ta piratkort utan extragrejjer. Men det finns hjälpmedel mot det också, det kostar bara litegrann :) Dti'n fungerar sådär med piratkort, låser sig efter ett tag och då måste man starta om den osv. Dilogen har jag itne prövat, har bara haft den en månad drygt och det har ju inte funkat sen i augusti :(

Den där lådan du har där gjorde vi tester på -97 tror jag det var. Verkade mycket lovande då med allt dom sa den skulle ha.

Inte 212 isåfall, den var inte ens påtänkt -97. Och så vitt jag vet så var inte dti'n heller utvecklad vid det tillfället.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN