Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Road-Ragge skrev
Titta på den nuvarande driven för tunna oljor med motiv som högre motoreffekt och lägre bensinförbrukning, Honda 10W-30 olja. Motorns livslängd nämns inte.
Däremot har jag sett att på en tävlingskörd CBR600RR är vevaxeln slut efter ca 500mil. Det som är utslitet är primärkugghjulet som är fräst direkt i vevaxeln.
Vilken tillverkare är intresserad av motorer som håller 100000mil?Han påstod att om man fick bort partiklar/spån som var större än ett par mikrometer ur oljan snabbt under inkörningen skulle livslängden öka dramatiskt. Oljefiltret lär släppa igenom allt som är mindre än tjugo mikrometer enligt samma person. Därav det tidiga oljebytet.
Titta på den nuvarande driven för tunna oljor med motiv som högre motoreffekt och lägre bensinförbrukning, Honda 10W-30 olja. Motorns livslängd nämns inte.
Däremot har jag sett att på en tävlingskörd CBR600RR är vevaxeln slut efter ca 500mil. Det som är utslitet är primärkugghjulet som är fräst direkt i vevaxeln.