Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
bebbe skrev:Någon som vet vad man bör se upp med ang tidiga CBR900rr?
Och vad brukar förs på en sådan hamna om man är 30 och bor i storstaden (ca)![]()
Nja de är överrepresenterade ur det perspektivet att de i regel körts mycket hårt under lång tid, inte pga sämre kvalitet.bebbe skrev:Har läst en hel del om hojar som har rasade vevar (ramlager). Fast det kanske är svårt att säga om just cbr900 är överrepresenterad med just det![]()
Sant, de går som skit!!bmwjohan skrev:är det nå bra drag i dom tidiga cbr 900? jag läste på ett ställe att dom första årgångarna bara toppar 240. det låter så lite. min gammelgixxer toppar ju mer då.
är det bra vrid i motorn så att man kan få upp den på bakhjulet utan koppling och så?
rrp skrev:Jo ni jag har en 93 och jag renoverade motorn bara för att.
Inte en tolerans var utom gränserna och då har den gått 4000+ mil..
Vad gäller lådorna är dom inte sämre än nån annan utan det är "cross växlingarna" samt förarfel som gör att dessa går sönder.
Det som jag såg var slitet var kopplingskorgens tänder..
Sen brukar dom vina lite grann precis som sagts ocan..
Jag har då kontrollerat extra vid demonteringen och jag såg varken fel på kuggen växelkulissen eller lagren..
Inte något märkvärdigt på varken kamdreven eller kemkedjan heller..
Det är nog bara att mc är 10 år gammal och inte går att jämföra med dagens motorcyklar vad gäller prestanda och motorkonstruktioner..
Man får nog acceptera ett och annat konstigt ljud här och var.
En varning som ni bör beakta är ett missljud som uppträder vid 3 -5000 varv under belastning..
Det låter som ett lätt knackande ljud och kan lätt misstas för ett motorfel::
Detta är inte ett motorfel "OFTAST" utan kan vara så enkelt som att trottlarna skallrar i trottelhusen..
Jag vet 4st som har letat sig gråhåriga efter det här felet..Jag är en av dom.
Annars är det servicebrister man bör titt efter..
Krockad ;lagerglapp, Kopplingsslir.
Styrlager. drivpaket. synkning(lätt att göra själv)
Och det viktigaste. PROVKÖÖRNING.
Detta brukar (om man har kört lite hoj innan) säga det mesta om skicket på motorcykeln rent allmänt . Köp hellre en lite nyare cbr om du nu bestämt ska ha en..
De första har lite nervöst beteende men 95 och upp började dom ändra lite i ramen.. Att rekommendera..
HenRRik skrev:den här till vänster är en -92.. men med en flock andra delar o lite fix o trix så står den sig väl i konkurrensen! mycke mos per krona iaf! o så är förs. billig, o skulle något hända så går man inte i personlig konka.. =)
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |