Thundercat-klubben!

Köpte mig en Thundercat igår och är nu ute efter original bakdel, alltså undertailen, baklampa,blinkers(fram&bak) regskyltshållare. Någon som kan tipsa mig vart jag kan hitta det för en billig peng?:confused:
 
Köpte mig en Thundercat igår och är nu ute efter original bakdel, alltså undertailen, baklampa,blinkers(fram&bak) regskyltshållare. Någon som kan tipsa mig vart jag kan hitta det för en billig peng?:confused:

Om du inte har problem att köpa begagnat så har jag möjligtvis ett par framblinkers du kan få för en billig peng. Ska byta ut mina blinkers fram i veckan på hojen till ett par andra (av utseendemässiga skäl). Dom är hela och givetvis fullt fungerande.
Om det är av intresse så PMa så hör jag av mig när dom är tillgängliga :tummenupp
Jag ska bara se till att de nya blinkers jag har fungerar men om det är intressant
 
Jag går och funderar på att skaffa mig en Dunderkatt nu när säsongen drar igång, dels att övningsköra med men även att ha kvar ett tag efter att kortet är taget. Försäkringskostnaden är ju dock inte helt oviktig, varför jag gärna vill få ett hum om vad det kan komma att kosta att äga hojen. Tyvärr så verkar det inte finns någon ostrypt hoj med synligt registreringsnummer ute på Blocket just nu.

Därför undrar jag nu om någon vänlig själ här inne skulle kunna "låna ut" sitt registreringsnummer så att jag kan kolla upp lite premier? Enda kravet är ju då att hojen är reggad med sin fulla originaleffekt, årsmodell spelar mindre roll. Ett PM med regnumret fungerar jättebra, så slipper det visas för alla och envar här i tråden.

Tusen tack på förhand! :tummenupp
 
Är ute efter ett Slipon till min Thundercat -97. Vad har ni för rör på era och vilket tycker ni verkar vara bäst? Det enda röret jag hittat till yzf600r är nåt MIVV slipon:va
 
Har kört 12 mil på min yamaha nu, har bara haft kortet i 2 och en halv dag.
Roligare mil har jag aldrig åkt. men så har jag inte provat någon annan maskin heller :brynad
Har en vance & hines pipa på och den sjunger fint, Kanske något högljudd i stan men men. Raggarna låter mera med sina raka rostiga rör :)

Den känns lite hängig fram så jag behöver nog gå igenom dämparna.Fanns ett lite läckage på bägge sidorna men det har minskat nu när den har körts lite. förre ägaren hade mest tittat på hojjen i 3 år fattade jag det som. :va
Har ni några bra tipps på inställningar/olja och packboxar eller tillväga gångs sätt så vore det fint om ni delade med er.:)
Jag väger 70kg + utrustning. Bak så står dämparen på hack nr5 vet inte hur justerings skruvarna står men jag ska gå över det också.
/TobbeW
 
Bump!
Finns det inga Thundercat åkare kvar?!!?

Jag är i alla fall tillbaka i Thundercat-klubben efter några år med R6:a.

Tips på fjädringsinställningar finns det skrivet tidigare om i denna tråd med en länk till en artikel från performance bikes där ett förslag till fjädringssetup rekommenderas. Standardinställningarna på fjädringen har fungerat bra för mig och de står i instruktionsboken.

Mer tips om hojen kan du också få i forumet till sajten yzf600r.com.
 
Ny medlem! Köpte mig en Thundercat 98a för ett par veckor sedan. Är otroligt nöjd med den. Första tunga MC efter att åkt mellanklass i några år för länge.

IMG_1727.jpgIMG_1729.jpg

Är det någon som vet serviceintervallerna för Thundercat? Min har precis slagit om på 4000 mil och funderar på om det ska vara någon mer omfattande service då?
 
Hittade precis denna tråden.
Kommer säkert finna bra info här:tummenupp
Köpte mig en svart skönhet för en månadsedan och har skruvat upp utseendet som jag vill ha det.
Om någon behöver original sliponet så ska det ut på blocket när jag orkar.
Känns precis lagom sportig att köra o dom 7000 milen verkar inte störa heller.
Go hojj :)
 
Snart kommer förhoppningsvis jag ut på vägarna med min.
Uppkörning på torsdag...
 
Jag blir väldigt nyfiken på varför du valde att gå från r6 till thunderace?
Tittade på r6 innan jag köpte min,
Försäkringen avgjorde tillslut o jag är nöjd iaf:tummenupp
 
Har idag fått dit ett yoshimura slipon och ett dynojet stage1 kit.
Förgasarna skulle man synka med tydligen.
Sen ser jag fram emot provkörning :)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top