Thundercat-klubben!

bellukka

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
va?
Hoj
YZF600R Thundercat -97 SÅLD, Husaberg FS 650 e -06
Köpte mig en Thundercat igår och är nu ute efter original bakdel, alltså undertailen, baklampa,blinkers(fram&bak) regskyltshållare. Någon som kan tipsa mig vart jag kan hitta det för en billig peng?:confused:
 

Vichy

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha YZF600R -98
Köpte mig en Thundercat igår och är nu ute efter original bakdel, alltså undertailen, baklampa,blinkers(fram&bak) regskyltshållare. Någon som kan tipsa mig vart jag kan hitta det för en billig peng?:confused:

Om du inte har problem att köpa begagnat så har jag möjligtvis ett par framblinkers du kan få för en billig peng. Ska byta ut mina blinkers fram i veckan på hojen till ett par andra (av utseendemässiga skäl). Dom är hela och givetvis fullt fungerande.
Om det är av intresse så PMa så hör jag av mig när dom är tillgängliga :tummenupp
Jag ska bara se till att de nya blinkers jag har fungerar men om det är intressant
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Jag går och funderar på att skaffa mig en Dunderkatt nu när säsongen drar igång, dels att övningsköra med men även att ha kvar ett tag efter att kortet är taget. Försäkringskostnaden är ju dock inte helt oviktig, varför jag gärna vill få ett hum om vad det kan komma att kosta att äga hojen. Tyvärr så verkar det inte finns någon ostrypt hoj med synligt registreringsnummer ute på Blocket just nu.

Därför undrar jag nu om någon vänlig själ här inne skulle kunna "låna ut" sitt registreringsnummer så att jag kan kolla upp lite premier? Enda kravet är ju då att hojen är reggad med sin fulla originaleffekt, årsmodell spelar mindre roll. Ett PM med regnumret fungerar jättebra, så slipper det visas för alla och envar här i tråden.

Tusen tack på förhand! :tummenupp
 

bellukka

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
va?
Hoj
YZF600R Thundercat -97 SÅLD, Husaberg FS 650 e -06
Är ute efter ett Slipon till min Thundercat -97. Vad har ni för rör på era och vilket tycker ni verkar vara bäst? Det enda röret jag hittat till yzf600r är nåt MIVV slipon:va
 

TobbeW

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Mora
Hoj
YZF600R Thundercat
Har kört 12 mil på min yamaha nu, har bara haft kortet i 2 och en halv dag.
Roligare mil har jag aldrig åkt. men så har jag inte provat någon annan maskin heller :brynad
Har en vance & hines pipa på och den sjunger fint, Kanske något högljudd i stan men men. Raggarna låter mera med sina raka rostiga rör :)

Den känns lite hängig fram så jag behöver nog gå igenom dämparna.Fanns ett lite läckage på bägge sidorna men det har minskat nu när den har körts lite. förre ägaren hade mest tittat på hojjen i 3 år fattade jag det som. :va
Har ni några bra tipps på inställningar/olja och packboxar eller tillväga gångs sätt så vore det fint om ni delade med er.:)
Jag väger 70kg + utrustning. Bak så står dämparen på hack nr5 vet inte hur justerings skruvarna står men jag ska gå över det också.
/TobbeW
 

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
Bump!
Finns det inga Thundercat åkare kvar?!!?

Jag är i alla fall tillbaka i Thundercat-klubben efter några år med R6:a.

Tips på fjädringsinställningar finns det skrivet tidigare om i denna tråd med en länk till en artikel från performance bikes där ett förslag till fjädringssetup rekommenderas. Standardinställningarna på fjädringen har fungerat bra för mig och de står i instruktionsboken.

Mer tips om hojen kan du också få i forumet till sajten yzf600r.com.
 

PatSjö

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha YZF 600, Thundercat
Ny medlem! Köpte mig en Thundercat 98a för ett par veckor sedan. Är otroligt nöjd med den. Första tunga MC efter att åkt mellanklass i några år för länge.

IMG_1727.jpgIMG_1729.jpg

Är det någon som vet serviceintervallerna för Thundercat? Min har precis slagit om på 4000 mil och funderar på om det ska vara någon mer omfattande service då?
 

KÅTM

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Hittade precis denna tråden.
Kommer säkert finna bra info här:tummenupp
Köpte mig en svart skönhet för en månadsedan och har skruvat upp utseendet som jag vill ha det.
Om någon behöver original sliponet så ska det ut på blocket när jag orkar.
Känns precis lagom sportig att köra o dom 7000 milen verkar inte störa heller.
Go hojj :)
 

Deadmeat

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2014
Ort
Gråbo
Hoj
Yamaha Thundercat 600 -96
Snart kommer förhoppningsvis jag ut på vägarna med min.
Uppkörning på torsdag...
 

KÅTM

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Jag blir väldigt nyfiken på varför du valde att gå från r6 till thunderace?
Tittade på r6 innan jag köpte min,
Försäkringen avgjorde tillslut o jag är nöjd iaf:tummenupp
 

KÅTM

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Har idag fått dit ett yoshimura slipon och ett dynojet stage1 kit.
Förgasarna skulle man synka med tydligen.
Sen ser jag fram emot provkörning :)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top