Thundercat-klubben!

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Nån som snabbt kan se vad Thundercatten (97:a) har för orginaleffekt på pappret?
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
recman: Orginaleffekten på T-cat är 73kw/100hk. Har för övrigt behandlats tidigare det med ;)

//Snowstorm

Fast det var "effekten på pappret" jag var ute efter, vilken var 25kw (kunde kontrollera det senare på kvällen). Försökte även söka men gör ett försök på hur lätt det är att hitta svaret. :huvet
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Nu har jag fått hem min backspegel från Beviks

Jag beställde vänster spegel och den kostade 293 kr med frakten.
Identisk med original.
Artikel nr: 937130321

Artikelnummer till den högra är: 937130313

Tänkte bara skicka in det så fler som kanske behöver hittar lätt och till bra pris! :D
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Tjena! Har precis tagit mc-kort och funderar på att köpa en 600-kubikare. Thundercat är en av 3 hojar jag väljer mellan. (Även zx6r och cbr 600)
Är det något särkskilt man ska kolla efter vid köp? Några vanliga fel?

Mvh Erik
 

Kielbasa

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2009
Ort
Haninge
Hoj
-98 YZF 600R
Tjena!
Har hunnit avverkat några mil på min Thundercat och har en fråga ang 2:ans växel. Det finns ett missljud när man kör på 2:an och bara den. Det är svårt beskriva men det påminner om när jag hade knas på växellådan på min förra bil.:va Är det någon som känner igen sig eller har jag en växellådsrenovering att se fram emot:confused:
 

xonkman

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2010
Ort
Lkpg
Hoj
Hojlös för stunden..
Tja på er. Kom precis hem efter 24 mil i spöregn med min nyinköpta kisse. Kommer läsa igenom denna tråden noga efter allt matnyttigt. Vill bara säga fy fan vilken go hoj. Bytte från en TDM 850 och det finns inte ens på samma karta. Denna cykel är rolig!!! :banana

Ha det/

Kalle

30889_406256487242_807082242_4246160_6322203_n.jpg
 

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Karlstad
Hoj
YZF-R6 - 03
Hej!!

Har kolla lite på Thundercat cyklar..
Har fastnat lite för en som har gått 6100 mil (Årsmodell -97). Om den är väl skött och fin borde de väl inte vara några större problem?

Eller ska man försöka hitta någon som gått lite mindre iaf?

När är det nästa storservice kommer? Ska ventilerna kollas vad 4000 mil som på R6:an eller är det tidigare?

Tycker det verkar vara en trevlig cykel...

MVH
 

Kiwi-OD

Allmänt förvirrad
Gick med
25 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
ZX-6R -95
Fråga angående strypning

Hej,

Jag sitter och funderar bland annat på en thundercat som alternativ nu när suget efter mc har smugit sig på. Den som står bra till på min lista är tyvärr strypt till 37kW - och efter att ha hört med några olika försäkringsbolag verkar det som att premien inte påverkas om jag plockade bort strypningen, då de ändå tänkt beräkna min premie baserat på originaleffekt.

Hur mycket jobb är det plocka bort strypningen, eller är det bara ett par klassiska brickor vid förgasare/insug det handlar om? Och hur mycket kostar en ny regbesiktning på den i ostrypt utförande? Tänkte att det inte skulle bli bråk med försäkringsbolaget om det nu skulle barka helt åt h*lvete.

MVH
 

falconiii

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Karlstad
Hoj
R1 Svart 2007
Nu har jag fått hem min backspegel från Beviks

Jag beställde vänster spegel och den kostade 293 kr med frakten.
Identisk med original.
Artikel nr: 937130321

Artikelnummer till den högra är: 937130313

Tänkte bara skicka in det så fler som kanske behöver hittar lätt och till bra pris! :D

Hittade en länk med backspegel till ännu lägre pris.
http://www.garage24.se/web/Street/M...inaltyp/Backspegel_Hoger_(Yamaha)-121799.aspx

Kanske det var exakt en sådan du fick? Ser ut som det står TICO nånting på baksidan.
 

Zitronis

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Ort
Timrå
Hoj
Yamaha YZF 600R "Thundercat" -97
Hej,

Jag sitter och funderar bland annat på en thundercat som alternativ nu när suget efter mc har smugit sig på. Den som står bra till på min lista är tyvärr strypt till 37kW - och efter att ha hört med några olika försäkringsbolag verkar det som att premien inte påverkas om jag plockade bort strypningen, då de ändå tänkt beräkna min premie baserat på originaleffekt.

Hur mycket jobb är det plocka bort strypningen, eller är det bara ett par klassiska brickor vid förgasare/insug det handlar om? Och hur mycket kostar en ny regbesiktning på den i ostrypt utförande? Tänkte att det inte skulle bli bråk med försäkringsbolaget om det nu skulle barka helt åt h*lvete.

MVH


Jag har nyligen köpt en Thundercat där strypningen är borttagen. Det är fyra brickor som sätts på insuget. Jag är inget proffs men det verkar inte svårt att ta bort/sätta dit.

Jag skulle också vilja veta vad det kostar att regga om till tung om det är någon som har en aning?

Funderar också på om vad som händer om det skulle gå illa och strypningen är borta, den är ju försäkrad på ursprungseffekten... hmm?
 

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Ingen som är sugen på en thundercat?
Behöll min så att tjejen kunde övningsköra på men nu står den mest oanvänd..
3600mil, v&h titanium slipon, servad och väl omhändertagen.

PM:a vid intresse.

Kan passa på att fråga, hur många har drevat om sina åskkissar?
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
har en vänster backspegel till salu om någon är sugen?
 

falconiii

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Karlstad
Hoj
R1 Svart 2007
Jag beställde en från Garage24 och den står det inte Tico på utan är som originalet. Något sämre finish på utförandet än original om man synar den noga men helt ok!
Original kostar ju typ 700:-
 

jokkmokk

Speedegonzalez
Gick med
5 Jul 2007
Ort
hägersten
Hoj
YFZ 600r

HGW

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha Fz8
Hej på er Cat-vänner!

Det är såhär att jag äger en Cat av årsmodell 98. Men det är inte det som är det udda, utan när jag köpte denna så var det för att jag tyckte den var fruktansvärt snygg att se på. Just färgkombinationen, Orange silver och svart.
Han som jag köpte den av sa att det inte fanns hur många som helst av just denna modell.

Det som jag kan hitta är att den heter 4WE, är det nån som vet vad detta innebär?
Någon sa till mig att det bara hade sålts 10 st i Sverige, kan detta stämma?

Jag tänkte att om jag kan hitta svaret nånstans så borde det väl vara här?

Over and out!
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Hej på er Cat-vänner!

Det är såhär att jag äger en Cat av årsmodell 98. Men det är inte det som är det udda, utan när jag köpte denna så var det för att jag tyckte den var fruktansvärt snygg att se på. Just färgkombinationen, Orange silver och svart.
Han som jag köpte den av sa att det inte fanns hur många som helst av just denna modell.

Det som jag kan hitta är att den heter 4WE, är det nån som vet vad detta innebär?
Någon sa till mig att det bara hade sålts 10 st i Sverige, kan detta stämma?

Jag tänkte att om jag kan hitta svaret nånstans så borde det väl vara här?

Over and out!

Ska inte påstå att jag är nån expert på kattens olika skepnader men kombinationen svart/silver/orange är väl inte direkt nån ovanlig variant på dessa maskiner. En av de vanligare kanske till och med?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top