Thundercat-klubben!

eXcelcior

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Mölndal
Hoj
YZF 600R Thundercat
Tack för alla svar. Jag har beställt LED lampor till instrumenteringen så det blir till att byta till helgen.



Vilka däck kör ni med eller rekommenderar ni till katten?

Har tyvärr inget bra tips på däck, dock bör du undvika Continental ContiMotion. Ett däck med sämre grepp på vått underlag går nog inte att hitta :huvet
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Däcktips

LannY: Tack för bilden, ser ut att vara en w5w sockel. Fick du ordning på oljebytet?

Ankan: Oj, det låter ju riktigt najs. har dock trots det förmånliga priset inte ekonomi att köpa grejer till hojen nu då bilen ätit upp mina extra pengar. Skall dock hålla saken i färskt minne.

Alle_gbg: Jag kör på Metzeler Roadtec Z6 bak. Har hittills varit riktigt nöjd med detta däck. Fungerar kanon bra för sport och touring körning. Har också enastående våtegenskaper tycker jag. Roadtech har en en gummiblandning som är hårdare i mitten av däcket för att det inte skall slitas slut så snabbt och mjukare på sidorna för bättre kurvegenskaper. Värt att kolla in tycker jag.

eXcelcior: Varifrån beställde du lampor och vilken färg valde du?

//Snowstorm
 
Last edited:

Alle_gbg

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Götet
Hoj
Thundercat -98
Okej tack för tipset, just nu lutar det dock mer åt Metzeler m5 alternativt Michelin Power Pure. Men jag är lite osäker pga dem verkar slitas ner riktigt fort.

LannY: Tack för bilden, ser ut att vara en w5w sockel. Fick du ordning på oljebytet?

Ankan: Oj, det låter ju riktigt najs. har dock trots det förmånliga priset inte ekonomi att köpa grejer till hojen nu då bilen ätit upp mina extra pengar. Skall dock hålla saken i färskt minne.

Alle_gbg: Jag kör på Metzeler Roadtec Z6 bak. Har hittills varit riktigt nöjd med detta däck. Fungerar kanon bra för sport och touring körning. Har också enastående våtegenskaper tycker jag. Roadtech har en en gummiblandning som är hårdare i mitten av däcket för att det inte skall slitas slut så snabbt och mjukare på sidorna för bättre kurvegenskaper. Värt att kolla in tycker jag.

eXcelcior: Varifrån beställde du lampor och vilken färg valde du?

//Snowstorm
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Däcktips

Alle_gbg: Metzeler Sportec M5 är nog inget dåligt val. Roadtec är ju perfekt om man kör mycket touring. Kör du mera korta turer är nog Sportec rätt för dig. Har haft Metzeler på alla mina cyklar och varit väldigt nöjd med dom däcken jag kört med.

//Snowstorm
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Sådärja.
Nu är bettan hämtad, tvättad och representabel för en bild här. :D

1998 med 3800 mil på mätaren. Har lite skav och skavanker såklart, men annars så... :)
 

Bifogat

  • IMG018.jpg
    IMG018.jpg
    258.8 KB · Visningar: 106

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Ta bilder på era cyklar!

Eniac: Ser ju riktigt bra ut det där! Har du några planer för den eller kommer du hålla den helt orginal?

Sjävl har jag inte tagit ut min ännu. Håller på målar om tjejens hoj och min står längst in i garaget. Skall försöka tråkal ut den nästa helg och tvätta upp den så man kan ta lite nya bilder på den.

Övriga: Har ni andra tagit fram era cyklar för säsongen? Tycker ni kan ta lite bilder på era cyklar så vi får dregla lite ;)

//Snowstorm
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Eniac: Ser ju riktigt bra ut det där! Har du några planer för den eller kommer du hålla den helt orginal?


//Snowstorm

Kommer hållas original. Vill kunna köra trafikövningar på Sviestad, och då är det originalsystem som gäller. Fjädring och liknande blir för dyrt. Alla 'specialpengar' går till räjJsHåjJjen. :D
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Bakhjulsåkning

jocke-j: Trevligt med video klipp :) Ser ju lovande ut. Speciellt om det är första dagen du tränar på det så. Har du några tips att ge oss som inte har lärt oss hur man gör ännu?

//Snowstorm
 
Last edited:

astrix

Äntligen vååår
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
-97 Yamaha YZF 600 R, Thundercat*SÅLD*,Nästa?
Börjat öva bakhjulsåkande med min thundercat.
Fler klipp kommer vartefter jag utvecklas.

*Dag 1 (2010-04-18): http://www.youtube.com/watch?v=3CRaji9EqpY

//Jocke-j:yoparty


Riktigt bra åkt :). Blir lite taggad att ta fram hojjen när man ser sånt där :yoparty

Ingen som ska åka ner (eller upp) på mclive (provkörningsdag) i stockholm, i slutet av april??? Ska själv ta katten ner på Söndagen vore kul å se lite andra katter där :), finns mycket smått å gott att provköra :banana

För er som inte vet va det är så har ni länken här --> http://www.mclive.se/
 

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Sthlm/Malmö
Hoj
Yamaha YZF600R
bakhjulsåkning

jocke-j: Trevligt med video klipp :) Ser ju lovande ut. Speciellt om det är första dagen du tränar på det så. Har du några tips att ge oss som inte har lärt oss hur man gör ännu?

//Snowstorm

Hej, testade på vid 3 tillfällen förra sommaren, men första seriösa träningstillfället.

Det jag tränar på är: 1:ans växel. sitta rakt, ge fullgas, precis när den börjar dra (4000rpm?!) så slår jag av gasen helt, samtidigt som jag lutar mig framåt. därefter lutar jag mig snabbt bakåt samtidigt som jag ger nära nog fullgas. då lyfter framhjulet. då försöker jag ha lite tryck på bakbromsen samtidigt som jag försiktigt minskar på gaspådraget ju högre upp jag kommer, slår man av för mkt = dåliga packboxar. Det jag försöker göra är att våga gå upp högre och högre med framhjulet då accelerationen inte behöver vara så kraftig då = längre bakhjulsåkande. Men vill skynda långsamt så man verkligen lär sig från grunden.
samt inte crashar och har sönder sig själv och hojen.

Har fått tips av folk att testa att åka på 2:an och koppla upp den, men tycker farten kommer bli för hög och att det är bättre att få in tekniken med gas-släp-gas på 1:an innan jag går vidare.

Har kollat enhel del videoklipp på youtube för att se hur man gör. Den bästa videon som jag tränar efter är denna: http://video.google.com/videoplay?docid=-6656191590638402466#


Kan uppdatera i tråden med nya filmer såfort jag fått några framsteg.

//Joakim.J
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Bakhjulsåkning

jocke-j: Tack för tipsen och klippet. Skall kolla in det vid ett lugnt tillfälle. Har aldrig vågat mig på bakhjulsåkning, är för rädd att falla och stöta cykeln. Tror dock jag får ge det ett försök nån gång när man känner sig modig.

Kan du klargöra lite för mig, varför tryck på bakbromsen?

//Snowstorm
 

Sick_F

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha thundercat
Tjenare, jag är på jakt efter insugsgummin till min 97:ans kissemiss, är det någon som har 4st över så vore det trevligt, eller om nån vet vart man kan få tag i till hyffsat pris. Går bra att tas över PM.

Mvh
 

Alle_gbg

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Götet
Hoj
Thundercat -98
Tjenare, jag är på jakt efter insugsgummin till min 97:ans kissemiss, är det någon som har 4st över så vore det trevligt, eller om nån vet vart man kan få tag i till hyffsat pris. Går bra att tas över PM.

Mvh

Jag citerar mig själv från förra sommaren "Jag kan även fylla i lite info här ang insugsgummin, nya på yamaha kostar 2050kr/4st och från duells kostar 4st "pirat" 857kr tror jag det var." Dvs jag köpte pirat och dem funkar bra. ev kanske du kan hitta billigare från tyskland.
 

Sick_F

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha thundercat
Jag citerar mig själv från förra sommaren "Jag kan även fylla i lite info här ang insugsgummin, nya på yamaha kostar 2050kr/4st och från duells kostar 4st "pirat" 857kr tror jag det var." Dvs jag köpte pirat och dem funkar bra. ev kanske du kan hitta billigare från tyskland.
Trodde inte dulles hade sånt. Blir att handla där då. Dom hade på Trollhättans mc-demontering men där skulle dom kosta 1120kr/4st för beggade.
Tack igen.
 
Last edited:

Alle_gbg

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Götet
Hoj
Thundercat -98
Trodde inte dulles hade sånt. Blir att handla där då. Dom hade på Trollhättans mc-demontering men där skulle dom kosta 1120kr/4st för beggade.
Tack igen.

lugnt,
tog mig friheten att leta upp direktlänk ifall du inte skulle hitta.
http://www.duells.se/katalog/Catalo...earch=prod&lcid=1053#params:nid=103747&t=info

artnr 2-745

dubbelkolla gärna innan du beställer så artnr blev rätt men du ser ju på länken ovan. :D

just ja, dessa är jag rätt säkra på att dem inte har någon möjlighet att sätta fast strypbrickor i ifall du använder sådana.
 

Sick_F

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha thundercat
lugnt,
tog mig friheten att leta upp direktlänk ifall du inte skulle hitta.
http://www.duells.se/katalog/Catalo...earch=prod&lcid=1053#params:nid=103747&t=info

artnr 2-745

dubbelkolla gärna innan du beställer så artnr blev rätt men du ser ju på länken ovan. :D

just ja, dessa är jag rätt säkra på att dem inte har någon möjlighet att sätta fast strypbrickor i ifall du använder sådana.
Stämmer bra det, beställt så nu är det bara att vänta.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top