Thundercat-klubben!

Beställde min på touringbutiken.
kostar 98:- + avgifter (typ frakt).

Du får lossa kåpglaset + lite kåpor runt mätarhuset (så att du kan pilla in fingrarna bakom mätaren).
 
Hej. Är det någon som vet om det är någon skillnad på avgassystemen på 96 och 98 års modeller? Tacksam för snabbt svar.
 
Tjenare alla glada :D

har monterat miniblinkers både fram och bak som jag fick i present samt fyra st fördröjare. (som ska göra att dom inte blinkar för fort) jag har monterat fördröjare både fram och bak men dom blinkar fortfarande förfort?!!!! :@

pratade men en kille på mc-varuhuset och han sa att jag har monterat dom fel?! dvs att det kanske bara ska sitta fördröjare fram och inte bak.

har letat i Thundercat tråden men hittar inte något om detta?! jag ska besikta den om 2 veckor så gärna svar innan dess :p

juste en sak till, allt e köpt på AVA-MC i sthlm, och dom säljer inte ens Yamaha reservdelar kan det vara att jag fått fel fördröjare? är det samma på yamaha och Kawa?

Tack på förhand!! det e sol så måste ut och åka lite :)
 
nyköpt kisse

halloj köpte en 98:a häromdan som bara rullat 800 mil. är i extremt bra skick, förutom att den byggdes om till streetfighter i sommras, vilket medförde att förra ägaren inte kunde få den att gå som den ska. känns som att den får på tok förmycke luft. när den kommer upp lite i varv typ 4-5 tusen så börjar den hacka som en tok. vad gör man åt det? Obs den går super fint när man plockar på alla kåpor å allt.
men jag skulle ändå vilja köra lite kåplöst ett tag.
ja antar att det har nått med den lilla luftslangen som sitter i frontkåpan, men kommer inte längre än så, e rätt kass på att lösa sånt här. så lite hjälp vore kanon

/ kissemiss ägaren
 
halloj köpte en 98:a häromdan som bara rullat 800 mil. är i extremt bra skick, förutom att den byggdes om till streetfighter i sommras, vilket medförde att förra ägaren inte kunde få den att gå som den ska. känns som att den får på tok förmycke luft. när den kommer upp lite i varv typ 4-5 tusen så börjar den hacka som en tok. vad gör man åt det? Obs den går super fint när man plockar på alla kåpor å allt.
men jag skulle ändå vilja köra lite kåplöst ett tag.
ja antar att det har nått med den lilla luftslangen som sitter i frontkåpan, men kommer inte längre än så, e rätt kass på att lösa sånt här. så lite hjälp vore kanon

/ kissemiss ägaren

Är det inte så enkelt då att den inte får tillräckligt med luft eftersom lufttillförseln är borttagen (antar jag)? Är kass på motorer men låter väl som en ganska logisk anledning? Så ska du köra kåplöst så får du se till att hitta på nån lösning så den får samma mängd luft som den får med kåporna på.
 
Är det inte så enkelt då att den inte får tillräckligt med luft eftersom lufttillförseln är borttagen (antar jag)? Är kass på motorer men låter väl som en ganska logisk anledning? Så ska du köra kåplöst så får du se till att hitta på nån lösning så den får samma mängd luft som den får med kåporna på.

nej inte för lite luft. för om man tejpar för ena luftintaget så börjar den gå bättre. men inte fullt ut. har försökt hitta nån som byggt om denna hoj men har inte hittat några bra sidor..
om inte annat får ja åka med kåpor iaf. :D
 
nej inte för lite luft. för om man tejpar för ena luftintaget så börjar den gå bättre. men inte fullt ut. har försökt hitta nån som byggt om denna hoj men har inte hittat några bra sidor..
om inte annat får ja åka med kåpor iaf. :D

Har du nån bild på hur den ser ut som fighter?
 
varvtal..

Hej,
Kan någon tala om vilket varvtal ni ligger på vid 90kmh i sexans växel? min ligger på ca 4000v/min , kan bli lite jobbigt vid längre sträckor. Eller är det helt ok? Tog mitt kort nu innan semestern och köpte thundercaten någon vecka innan och är mycket nöjd med den, men som sagt en aning högvarvig.

Tackar för svar.
 
Hej,
Kan någon tala om vilket varvtal ni ligger på vid 90kmh i sexans växel? min ligger på ca 4000v/min , kan bli lite jobbigt vid längre sträckor. Eller är det helt ok? Tog mitt kort nu innan semestern och köpte thundercaten någon vecka innan och är mycket nöjd med den, men som sagt en aning högvarvig.

Tackar för svar.

Har inga exakta siffror i skallen nu men 4000 varv vid 90kmh låter helt normalt, så inget du ska behöva oroa dig för. Ska ev. ut en repa efter jobbet, kan kika då om ingen annan hinner före.
 
Har inga exakta siffror i skallen nu men 4000 varv vid 90kmh låter helt normalt, så inget du ska behöva oroa dig för. Ska ev. ut en repa efter jobbet, kan kika då om ingen annan hinner före.

Det tackar jag för, ta't lungt på vägarna!

Mvh Demi
 
får la tillägga lite här nu då, kört 130mil på min nu i helgen med biltemas packväskor och hojen har fungerat helt underbart. så skall ni ut på resa så fungerar biltemas väskor aldeles utmärkt, kört bland annat 17mil i regn och vad jag kunde märka så trängde intevattnet in i väskorna.

ang varvtalet så låter de normalt.
 
Jahopp, nu har även jag inhandlat en YZF600R, grattis till mig själv.:)
Var ute på en provtur idag och måste säga att den e riktigt fin att åka på.

Har bara haft en hoj innan och det var en VFR 800 (2 år sen), men tycker nog att Thundercaten e minst lika bekväm att åka på, den vibrerar mindre än VFRen också vilket e skönt.

Får nog bli en tur imorrn med...
 
Får gratulera till köpet.

Kan i samma veva lägga in en fråga. Insåg härom veckan att min tankvarnings mätare inte fungerar. Någon som vet vad som brukar vara fel på dem (budget laga) alt vad en ny kostar?
 
Får gratulera till köpet.

Kan i samma veva lägga in en fråga. Insåg härom veckan att min tankvarnings mätare inte fungerar. Någon som vet vad som brukar vara fel på dem (budget laga) alt vad en ny kostar?

Kör på trippmätaren, 25 mil på full tank, då finns en skvätt kvar.
Min har vart paj i ett par år nu.
 
Jo, det blir det iaf. Brukar tanka vid 30-32 mil på trippen. När jag tankade senast så hade jag kört ~34 mil & fick då i 18,27L soppa :näsblod
Insåg att den drar något mer då man måste starta den på choke när man ska till jobbet (Jobbar mitt i natten och det är inte varmt då).
Var mer att finns skiten där så ska det funka. Blir väl att ta en titt på det under vintern.
 
jag brukar med tanka vid 30mil och då börjar just lampan lysa.

Vilken olja kör ni med i era thundercat?

Själv servade jag och hällde i yamalube delsyntet i juni, och nu ~350-400mil senare så skall den snart in i vinterdvala och blir olja byte då. Dock är de ju service om 200mil typ vilket får mig att fundera på ifall man skall strunta i oljebyte då och ta de nu istället. byter självklart filter varje gång. vad tror ni? eller vad skulle ni gjort?
 
Kan thundercat presentera felkoder mha varvräknaren? Har problem med min nu, elfel, och varje gång man vrider på tändningen så går visaren upp till 8:an i ett par sekunder innan den återgår. Tänkte om detta var en felkod men hittade inget om det i Haynes-boken.
 
Kan thundercat presentera felkoder mha varvräknaren? Har problem med min nu, elfel, och varje gång man vrider på tändningen så går visaren upp till 8:an i ett par sekunder innan den återgår. Tänkte om detta var en felkod men hittade inget om det i Haynes-boken.

jepp det kan den, 8000 rpm betyder att du har fel på varningslampan för låg bränslenivå. Haft loss tanken och glömt att plugga i kontakten till lampan?
/Kaj
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top