Thundercat-klubben!

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Vad som skall göras står inte i serviceboken eller manualen, inte i min i alla fall.........ring till lokala yamaha verkstad och fråga
 

Jone Ass

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 800
toxicated skrev:
2062403 Vad som skall göras står inte i serviceboken eller manualen, inte i min i alla fall.........ring till lokala yamaha verkstad och fråga

ok, i see.. har allt sånt där i manual på min gamla hoj.. Tackar för tipset!
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Handbok mm

Linsurfer skrev:
2062815 ok, i see.. har allt sånt där i manual på min gamla hoj.. Tackar för tipset!
Jag har Haynes Service & Repair Manual och där står det att man skall serva var 1000e mil och sedan en större 6000milaservice. Det finns lite handböcker tidigare i tråden (runt inlägg 90). Om du inte hittar kan jag kanske scanna sidan åt dig. Jag orkar inte skriva.
/N
 

Jone Ass

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 800
ninan skrev:
2062886 Jag har Haynes Service & Repair Manual och där står det att man skall serva var 1000e mil och sedan en större 6000milaservice. Det finns lite handböcker tidigare i tråden (runt inlägg 90). Om du inte hittar kan jag kanske scanna sidan åt dig. Jag orkar inte skriva.
/N

Lugnt! Spanx a lot! :tummenupp
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
fart freak skrev:
2076829 tänkte bara kolla vad ni andra fått i försäkrings premie, nån som har byt bolag i år?

Jag fick 4200 kr Hel/hel. Av outgrundlig anledning bytte jag till en R6 och fick en premiehöjning på drygt 100%. :näsblod
 

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Ort
stockholm
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Jag har lite problem!
Min tanklampa vill inte funka? finns det några vanliga fel? ska kolla lite imorgon.
Sen undrar jag vad den ska ligga på för temp när man kör? min låg precis på 60 grader e det för lite?

Tacksam för hjälp
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Cyberdog skrev:
2088784 Jag har lite problem!
Min tanklampa vill inte funka? finns det några vanliga fel? ska kolla lite imorgon.
Sen undrar jag vad den ska ligga på för temp när man kör? min låg precis på 60 grader e det för lite?

Tacksam för hjälp

Min ligger precis ovanför 60 strecket vid snäll körning. Kör du i köer i stan ökar tempen snabbt, likaså om du pressar på lite.
När det gäller tanklampan så vet inte jag att det skall vara något vanligt fel, men kolla så tanklampan och givaren är ihopkopplad under tanken. Lyfter du på tanken så ser du den direkt. Annars är det bara så enkelt att lampan är trasig. Du får då plocka ner hela toppkåpan innan du kan få loss instrumenteringen, det är jätte kul :huvet .

Lycka till :tummenupp
 

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Ort
stockholm
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Thunder skrev:
2088916 Min ligger precis ovanför 60 strecket vid snäll körning. Kör du i köer i stan ökar tempen snabbt, likaså om du pressar på lite.
När det gäller tanklampan så vet inte jag att det skall vara något vanligt fel, men kolla så tanklampan och givaren är ihopkopplad under tanken. Lyfter du på tanken så ser du den direkt. Annars är det bara så enkelt att lampan är trasig. Du får då plocka ner hela toppkåpan innan du kan få loss instrumenteringen, det är jätte kul :huvet .

Lycka till :tummenupp

Ja jag ska ju byta olja snart få ta det då när man orkar och då byter jag alla lampor :hihi
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Thunder skrev:
2088916 Annars är det bara så enkelt att lampan är trasig. Du får då plocka ner hela toppkåpan innan du kan få loss instrumenteringen, det är jätte kul :huvet .

Jag bytte ut instrumentplattorna till egna som jag gjorde Gula och med egen text. Det blev ett riktigt lyft. Roligare än de svarta och gråa.

Dal-Mausen
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Dal-Mausen skrev:
2089396 Jag bytte ut instrumentplattorna till egna som jag gjorde Gula och med egen text. Det blev ett riktigt lyft. Roligare än de svarta och gråa.

Dal-Mausen

Jag gjorde oxå egna. Dom blev riktigt bra, satte även blå diodlampor bakom så ljuset blev roligt.
 

Bifogat

  • Hastighetsmätare för nätet.jpg
    Hastighetsmätare för nätet.jpg
    135.5 KB · Visningar: 81
  • Värmemätare för nätet.jpg
    Värmemätare för nätet.jpg
    35.8 KB · Visningar: 84
  • Varvräknare komplett2.jpg
    Varvräknare komplett2.jpg
    121.6 KB · Visningar: 82
Last edited:

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
En bild från norge-resan förra sommaren.
 

Bifogat

  • Cat.JPG
    Cat.JPG
    20.6 KB · Visningar: 283

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Coola instument-bakgrunder! Hur gör man sådana själv?

Nån som vet vart man kan köpa "täckbrickor" att sätta för orginalhålet för blinkers för att sätta miniblinkare....båder fram o bak isf
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
toxicated skrev:
2099789 Coola instument-bakgrunder! Hur gör man sådana själv?

Nån som vet vart man kan köpa "täckbrickor" att sätta för orginalhålet för blinkers för att sätta miniblinkare....båder fram o bak isf



Bara att karva till själv :hihi
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Thunder skrev:
2090622 Jag gjorde oxå egna. Dom blev riktigt bra, satte även blå diodlampor bakom så ljuset blev roligt.


:arsele Haha. Min gick fortare än din :yoparty

320km/h eller 340km/h :D
(kommer inte ihåg vilket)

Ritade upp dem på CAD'en och sen skrev jag ut dem på bra papper som jag sedan plastade in.

Funkade busbra.

Dal-Mausen
 

Micke Das

Rödljuskung i lågskor
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Lyckeby
Hoj
Tidigare: Yamaha YZF 600 R Thundercat. Nu: Baby Trold, Trille Noa -06.
Här kommer ett par bilder med kisemis. Hojen är faktiskt till salu. Jag har precis blivit pappa och tänkte ägna sommaren till att köra barnvagn i stället.
 

Bifogat

  • Wheelie_small.jpg
    Wheelie_small.jpg
    28.2 KB · Visningar: 112
  • Stoppie_small.jpg
    Stoppie_small.jpg
    28.9 KB · Visningar: 96
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top