Thundercat-klubben!

Jag vill också vara med...
 

Bifogat

  • IMGP0013.JPG
    IMGP0013.JPG
    118.6 KB · Visningar: 186
  • IMGP0014.JPG
    IMGP0014.JPG
    121.5 KB · Visningar: 164
  • IMGP0016.JPG
    IMGP0016.JPG
    101.1 KB · Visningar: 158
morlock skrev:
En liten fundering; Min maskin vibrerar lite lätt i vänster fotpinne vid 5-6000 varv, är det bara min det är fel på eller är det vanligt på den här modellen? :va

Inte världens snabbaste svar, men...
Har haft samma problem med vibrationer i vänster pinnen. Kan dock inte erinra mig om vilka varvtal. Det visade sig hursomhelst att det var drivpaketet som var tvärslut. Bara att byta och vibbarna long gone. :)
Tycker i och för sig att det är märkligt att drivpaketet kan ge dylika symptom men enligt Roland Nilsson (RN MC-service) är detta ett vanligt tecken på slitet drivpaket.
 
Var ute å körde en bra bit idag, var riktigt kul! :tummenupp

Slänger med en bild från Bergs slussar utanför linköping som jag tog idag.
 

Bifogat

  • motorcykel3.JPG
    motorcykel3.JPG
    130 KB · Visningar: 154
Ny Thundercat ägare

Hallå ville bara säga att jag har nu blivit en stolt ägare av en svart grå catt
bilder på den kommer snart. :banana
 
<<Spider>> skrev:
Kan ju visa ett litet smakprov på den nya framskärmen. Den blev så bra tt jag nu skall lacka lite på cutsen. Finns tid så blir de nog kåporna också.
Snyggt! :tummenupp Du får skicka upp fler bilder när hela hojen är klar.
 
tjenare tänkte kolla lite.. har blivit sugen på en thundercat sedan min gixxer blev stulen... tänkte kolla lite hur är skillnaderna på dessa två hojar?? gixxer 750 -97 å catten 98?

sedan är de ngt spec man ska kolla på på denna hoj? ngt som är ett "kännt" problem?

mvh jocke
 
Nu har äntligen framskärmen kommit hem. Jag fixade lite fälgstripes oxå. Cutsen kommer lagom till våren.
Dock har en gaffeln börjat läcka, så den är nu nerplockad. Man kan väl säga att halva cykeln är nerplockad, hänger som ett lik i taket faktiskt. Men attan vad den kommer att gå till våren. :D
 

Bifogat

  • P1140026.JPG
    P1140026.JPG
    127.9 KB · Visningar: 93
  • P1140033.JPG
    P1140033.JPG
    126.2 KB · Visningar: 173
  • P114000112.jpg
    P114000112.jpg
    90.5 KB · Visningar: 88
Last edited:
hejsan nu kanske jag stör i eran tråd,men då jag har starka funderingar på att bli en thundercat ägare tänkte jag att ni kanske kunde ge mig nått råd, det är så att jag har hittat en hoj till salu men den har rullat 3300 mil och årsmodellen är en 97a då jag är en absolut rookie när det gäller sånt så undrar jag om det är mkt/för mkt och vad riktpris skulle vara för en sån.. sorry för OT men hoppas ni har överseende/ Mvh :)
 
3300 mil är inget, en välvårdad cykel rullar ju lätt 10000 mil utan att det för den delen behöver vara ett ras. min gamla som är en -96 och hadde rullat 4800mil och jag har inte haft problem nån gång med den. Den är för övrigt till salu :)


w00t skrev:
hejsan nu kanske jag stör i eran tråd,men då jag har starka funderingar på att bli en thundercat ägare tänkte jag att ni kanske kunde ge mig nått råd, det är så att jag har hittat en hoj till salu men den har rullat 3300 mil och årsmodellen är en 97a då jag är en absolut rookie när det gäller sånt så undrar jag om det är mkt/för mkt och vad riktpris skulle vara för en sån.. sorry för OT men hoppas ni har överseende/ Mvh :)
 
w00t skrev:
hejsan nu kanske jag stör i eran tråd,men då jag har starka funderingar på att bli en thundercat ......

Thundercat har en skottsäker motor, dem milantal är inget att oroa sig för.
Prismässigt tror jag inte att du bör betala mer än 35 tusen (även med lite extra godis på). En annan fördel är den billiga försäkringen hos Trygg Hansa (även som rookie). Det är bara o köpa - har haft min i flera år och är fortfarande nöjd.
 
Får väl inte vara med i klubben då min tyvärr är "död"...men så här såg den ut iaf.

Om någon vill ha ett orginal kåpglas så har jag ett som ligger och skräpar.
 

Bifogat

  • 5 (Medium).jpg
    5 (Medium).jpg
    106.3 KB · Visningar: 145
hmm från och med den 3 feb är även jag en dunder kisse ägare... bild finns redan på forumet men under förra ägarens namn. kankse kommer en senare...
jippiiii
 
dreva om

Hej!
Är på g att dreva om min lilla katt lite. Har någon gjort detta och vad har ni gjort i så fall? Märktes skillnaden före och efter? Jag är ute efter bättre acceleration, med lägre toppfart som följd. Det finns ju olika sätt att göra detta.
*Färre kugg fram
*Flerkugg bak

Polarn tyckte att jag skulle byta till tunnare kedja och andra drev när jag ändå var igång. Vi får väl se.
/N
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top