Thundercat-klubben!

Jaha...
Då var det min tur o sabba skärmen med låset!
Säg gärna till om ni vet nån som har delar, annars får la jag försöka laga skiten.
Eller plocka bort den, så framhjulet blir ännu lättare... Hahha...
 
Tog ett jädra tag att få upp några bilder,har haft henne upphängd i en gungställning på logen mest hela sommaren, och inget kort blev det i sommar heller :pannkyss men här kommer några bilder på min Cat iaf! :)

Obs: Lägg märke till den extremt häftiga killen på på första bilden :tomten
 

Bifogat

  • Kopia av DSC01284.JPG
    Kopia av DSC01284.JPG
    99.8 KB · Visningar: 144
  • Kopia av DSC01256.JPG
    Kopia av DSC01256.JPG
    94.7 KB · Visningar: 114
  • kopia 3817.JPG
    kopia 3817.JPG
    94.5 KB · Visningar: 104
Last edited:
Nu har jag äntligen fått lite bättre bilder.

Någon som är intresserad av köpa den så skicka ett PM, vill trots att jag är mycket nöjd med kissen, byta upp mig.
 

Bifogat

  • Fram liten 141.jpg
    Fram liten 141.jpg
    130.3 KB · Visningar: 87
  • Bak utan reg liten 141.jpg
    Bak utan reg liten 141.jpg
    129 KB · Visningar: 108
  • Höger sida 1 liten 141.jpg
    Höger sida 1 liten 141.jpg
    132 KB · Visningar: 95
  • Vänster sida liten 141.jpg
    Vänster sida liten 141.jpg
    131.3 KB · Visningar: 110
Är det någon som har drevat om sin thundercat som skulle kunna tala om hur mycket och vad ni fick för resultat:)

Jag vill ha min lite starkare men ändå inte tappa på toppen för mycket.
Någon som har förslag?
 
Har 2 frågor ang min cykel. Jag har en thundercat som är imp från tyskland, den är reggad som en -00 i pappren o min fråga är fanns den som-00 el de är bara bilprovningen som hittar på som vanligt? Nästa fråga är om någon vet el vet var man kan ta reda på vid vilka år som resp lackering var aktuell? Hoppas nån vänlig själ kan svara på detta.
 
Har 2 frågor ang min cykel. Jag har en thundercat som är imp från tyskland, den är reggad som en -00 i pappren o min fråga är fanns den som-00 el de är bara bilprovningen som hittar på som vanligt? Nästa fråga är om någon vet el vet var man kan ta reda på vid vilka år som resp lackering var aktuell? Hoppas nån vänlig själ kan svara på detta.

Ja dom fanns 00 men inte i sverige men då är troligen färgen hel-blå eller hel-röd. och denna info finns på MC-poolen tror jag.:tummenupp
 
Jag har ju en....

Ja dom fanns 00 men inte i sverige men då är troligen färgen hel-blå eller hel-röd. och denna info finns på MC-poolen tror jag.:tummenupp

Jag har en helröd som är svensk. Beställd och intagen via generalagenten till Sverige. De fanns att köpa men inte i butik. Hon skall förresten säljas nu, till förmån för en Daytona 675
 
thunderkisse

Hej.

jag kör en thundercat. gillar den väldigt mycket.

cissi
 

Bifogat

  • min_kissekatt.jpg
    min_kissekatt.jpg
    63.2 KB · Visningar: 104
Är det någon som har drevat om sin thundercat som skulle kunna tala om hur mycket och vad ni fick för resultat:)

Jag vill ha min lite starkare men ändå inte tappa på toppen för mycket.
Någon som har förslag?

Jag undrar samma sak! någon som sitter inne med kunskapen?
 
Dreva om

Kolla på inlägg 160 och 161 i tråden.... Alla mc-frågor har diskuterats på SH :tungan

Jag har dock inte gjort något åt det och nu kommer jag nog inte köra så mycket då jag skaffat annan hoj.
 
Ner-drevning

Jag undrar samma sak! någon som sitter inne med kunskapen?

Ok.
När jag hade en T-Cat så drevade jag ner ett kugg fram.
Det kändes skillnad i draget på den.
Toppfarten ökade en aning.
-pga att den orkade varva ur på 6:an mer än med original-drevning.
Den gick på bakhjulet med gas-ryck och 5:an på mindre krön.

Sen blev det knappt någon skillnad i varvtalsökning i crousingfart.
Vid 100km/h blev det en ökning från 5.200rpm till 5.400rpm.
(om jag minns rätt) Ingen märkbar skillnad mao.

Så tveka inte att ta ner ett kugg fram.

Senaste GSXR750 tog jag ner 3kugg fram.
För att på bana kompensera 2:an som kuggade över.
DET blev rejäl skillnad. Jag led inte på gata men jag fick växla lite väl ofta.
Svårt att hålla ner hjulet och drog R1:or med original-dre på bana.
Den motorn gick iofs otroligt bra. (original)
Den gick på varvskyddet på 6:an (187km/h mätarfart svag uppförsbacke)


Hoppas att detta ger lite info till er ägare av en riktigt skön hoj:tummenupp

Dal-Mausen

Ps. Bilder på min fd. finns väl i tidigare inlägg i tråden tror jag
(Seat-Pipes och Solo-Seat)(ligger i förrådet:7peta )
 
hej! ännu en ny kisse ägare sen några veckor tibax...

problemet är att de endast sitter original dämpare på :gnissla
har läst en del om ljud å så, men alla ljudfiler ja hittat låter lika...
vill inte ha nåt som piiper när man petar lite på gasen..mer dovt muller :yoparty
har hittat ett begagnat yoshimura RS-3 här i närheten...
ifall nån har lite erfafenhet av olika märken (yoshi, leo vince, ixil..) å kan jämföra vore de tacksamt :Bugar

annars otroligt hur länge man kan sitta å läsa på SH... å sen vika sej dubbel av skratt... kolla in danstävlingen på allmänt
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148110
:hoppskrat
 
Nu har man kommit till den delen i livet då det är dags att gå vidare.
Det vill säga till R1-tråden. Det var med vemod jag sålde katten, men jag tror att R1´an väger upp!:tummenupp
All heder till katten, det var en mycket god kamrat och rolig, trygg, rivig och skön. Hoppas den nye ägaren får samma glädje som jag.
 
Min svart/gråa thundecat från -97

Bästa hoj jag ägt. Tog första turen förra veckan, vilken känsla...
 

Bifogat

  • hoj.JPG
    hoj.JPG
    95.5 KB · Visningar: 104
hej! ännu en ny kisse ägare sen några veckor tibax...

problemet är att de endast sitter original dämpare på :gnissla
har läst en del om ljud å så, men alla ljudfiler ja hittat låter lika...
vill inte ha nåt som piiper när man petar lite på gasen..mer dovt muller :yoparty
har hittat ett begagnat yoshimura RS-3 här i närheten...
ifall nån har lite erfafenhet av olika märken (yoshi, leo vince, ixil..) å kan jämföra vore de tacksamt :Bugar

annars otroligt hur länge man kan sitta å läsa på SH... å sen vika sej dubbel av skratt... kolla in danstävlingen på allmänt
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148110
:hoppskrat

Men min lilla erfarenhet så brukar Yoshimura låta dovt o fint men 600 cc är lite svårt att få riktigt dovt vad jag vet iaf.
jag har själv en WMP slipon men skulle nog vilja ha lite mer ljud i bitarna:)
 
hej! ännu en ny kisse ägare sen några veckor tibax...

problemet är att de endast sitter original dämpare på :gnissla
har läst en del om ljud å så, men alla ljudfiler ja hittat låter lika...
vill inte ha nåt som piiper när man petar lite på gasen..mer dovt muller :yoparty
har hittat ett begagnat yoshimura RS-3 här i närheten...
ifall nån har lite erfafenhet av olika märken (yoshi, leo vince, ixil..) å kan jämföra vore de tacksamt :Bugar

annars otroligt hur länge man kan sitta å läsa på SH... å sen vika sej dubbel av skratt... kolla in danstävlingen på allmänt
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148110
:hoppskrat

Jag har IXIL, den dämparen ger väl mesta möjliga muller ur en 600cc, jag har fått mycket beröm för den iaf =)
 
Back
Top