Thundercat eller Monster

Okej. Låter inte ut tokigt! Kanske blir en sån till våren. Vill ha en hoj som är skön på längre turer och med skjuts men ändå som ser ut som nå! ;) om det låter begripligt! Verkar va en sjysst hoj med bra pris!

Jag kan ju lägga upp lite bilder på min, så ni får se hur underbart snygg den är :hihi

Yamaha_YZF_600_040729_002_ndrad.sized.jpg

Yamaha_YZF_600_040729_004_ndrad_utan_reg.sized.jpg

soppatorsken skrev:
Jag är helt inne på Runingsmärkes linje. Monster är nån form av anti-hoj. För ful för att vara exotisk, för långsam för att vara en sporthoj och för liten och obekväm för att funka som pendlarhoj. Samt för kass markfrigång för att ha roligt på.
Det sämsta av flera värdar allså.

det var nästan elakt

eV1Te skrev:
Jag kan ju lägga upp lite bilder på min, så ni får se hur underbart snygg den är :hihi

Yamaha_YZF_600_040729_002_ndrad.sized.jpg

Yamaha_YZF_600_040729_004_ndrad_utan_reg.sized.jpg

Fräsig :yoparty (vilket underbart ord) :hihi
Får nog bli en Thundercat då... Vill trotts allt kunna köra till mellan västerås och stockholm t.ex. på sommrarna och då är det kanske inte så kul att ligga i 110blås i en timme med en ducati? Någon som vill köpa min aprilia så jag kan köpa thundercaten imorgon? :tungan Hämtade förresten ut mitt A-kort idag på posten, det är mycket vackert! Sött rosa är det! tihi :lol

Tänk på att man (nästan) får en R6 -99/00 för samma pengar som en T-Cat. Iofs ännu en annan typ av hoj...men ändå :)

skoteridioten skrev:
Tänk på att man (nästan) får en R6 -99/00 för samma pengar som en T-Cat. Iofs ännu en annan typ av hoj...men ändå :)

Jag skulle gärna köpen en r6 istället men har du någon aning om vad dem kostar att försäkra? Inte möjligt att punga upp så mycket stålar om man inte har ett jobb! Sitter föresten fortf. och dregglar över bilderna på din hoj ev1te! FAN VA FRÄSIG DEN ÄR!!!!!! vill ha! nu! helst skulle jag också ha en röd men just nu har jag fått span på en silver/gul med micron kolfiber dämpare!

Last edited:
Jag har en cat till salu,röd/vit i mkt bra skick till rätt pris vid snabb affär. pm'a för info. Mvh Johan

prise skrev:
Jag skulle gärna köpen en r6 istället men har du någon aning om vad dem kostar att försäkra?
Ahh just ja det var den biten också. Sorry...

DwD skrev:
Yamaha Thundercat är inte det en snöskooter???
Nästan, Arctic Cat tillverkade för några år sedan en snöskoter med modellnamnet Thundercat.

Thundercaten är ljuvligt SNYGG!!!

Blir till att sälja bilen ivår så man har råd med en!

prise skrev:
Jag skulle gärna köpen en r6 istället men har du någon aning om vad dem kostar att försäkra? Inte möjligt att punga upp så mycket stålar om man inte har ett jobb! Sitter föresten fortf. och dregglar över bilderna på din hoj ev1te! FAN VA FRÄSIG DEN ÄR!!!!!! vill ha! nu! helst skulle jag också ha en röd men just nu har jag fått span på en silver/gul med micron kolfiber dämpare!

Visst är silver och gul den snyggaste. Ren i färgerna utan en massa
fula dekaler som de flesta andra.
Min var Silver/gul och den glänste i solen oavsett om den var nyvaxad
eller inte. Kunde vara rejält smutsig utan att det märktes.

Lacka bara fälgarna silver så blir den ännu snyggare.

Kan skicka bilder med soloseat/seatpipes någon gång när jag får fingrarna ur (Läs:tid till det=slö dator)

K

Thundercaten ligger klart bra i försäkring bor i Stockholm betalar ca 4500:- halv/hel haft körkort i 3 år fyllde dock gubbe för 2 år sedan så det hjälper till lite.

Har kört över 800 mil med den i år och är fortfarande satans så nöjd :yoparty

eV1Te skrev:
...toppfart på mätaren: strax över 260 km/h (har varit uppe i 260 men var tvungen att släppa av på grund av trafik :gnissla )
toppfart enligt yamaha: 240 km/h (min kanske gör 250 efterssom jag har annat avgassystem)
effekt enligt yamaha: 105 hk
vrid enligt yamaha: ca 70 Nm

Sitter just och läser en gammal Bike tidning, och lägger till lite mer data om det kan vara till hjälp:

Enligt Bike 6/1996:

Toppfart: 254 (mätarfart 260).

Effekt: 102,5hk på kopplingen.

0-1000meter: 21,0s ; 236,8Km/h

100-0km/h: 39m

Jag har med haft en thundercat, mycket trevlig hoj. Jag hade lite otur med växellådan, pajjade 2ggr. Det berömda "2ans växel hoppar ur under acc." problemet, även en annan kompis, "Stopp" här på forumet har samma problem med sin nuvarande thundercat. Vet inte om det är ett allmänt fel på just den här modellen eller om det bara har varit otur. Då det var min första tunga hoj så kördes den ganska lugnt.

:yoparty

Bifogat

• 4Mattias.jpg
    4Mattias.jpg
    58 KB · Visningar: 42
prise skrev:
Sitter föresten fortf. och dregglar över bilderna på din hoj ev1te! FAN VA FRÄSIG DEN ÄR!!!!!!

Man tackar, själv tycker jag den är riktigt snygg måste vara den snyggaste hojen från -96, det är nog också en av anledningarna till att yamaha fortfarande tillverkar den med i princip samma design än idag.

Här ser ni Thundercat:en från 2005
05_yzf600r_blu_1_3528.jpg

eV1Te skrev:
Man tackar, själv tycker jag den är riktigt snygg måste vara den snyggaste hojen från -96, det är nog också en av anledningarna till att yamaha fortfarande tillverkar den med i princip samma design än idag.

Har för mig att den kostar under 70 000sek? Men då måste man importera? :confused:

Gubb cykel.... :hihi :hihi

Varför köpa nånting någon annan vill ha :confused:

Provkör, bedöm och köp.

vågen skrev:
Varför köpa nånting någon annan vill ha :confused:

Provkör, bedöm och köp.

Det kan vara lite svårt att få tag i hojar att provköra desutom är det svårt att veta hur en hoj skall kännas osv. när de är första gången man kör en tung MC. Jag kommer ihåg första gången jag körde min hoj, jag höll på att skita ner mig av den enorma kraften :yoparty .

Men efter att man vant sig så var det inte så extremt längre utan man ville istället bara ha mer.

eV1Te skrev:

05_yzf600r_blu_1_3528.jpg

Det var som fan... tillverkas den fortf.? trodde r6 och r1 ersatte den?.. aja :) sak försöka provköra en i helgen eller nästa vecka!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman