Thunderace-tråden!

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
En ban honda? o en gat thunderace:)

Ja, de hade jag helst haft! För jag kommer sakna den mjuka sadeln på yaman :) Men ekonomin tillåter bara en tyvärr...

Och hondan är inte lika tacksam att skjutsa fruntimmer på heller...
 

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Grabbar, jag kanske sviker er till nästa säsong... Eller de flesta kanske blir lättade :) Jag påverkar kanske inte era premier så mycke då :)

Står och väger mellan att behålla Thunderacen, eller byta till en CBR900 -99 för lite mer tid på bana och sporthojskurser...

Får jag din luftfilterhållargrej då? :hoppa

// Wibäck
 

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
....Nu har jag nattat esset...(suck)
"It’s now hibernating" (eller hur man stavar) den har nu gått i dvala :krama
+1,8*C och is på vägen till vinter idet gjorde resan väldigt intressant :jisses
Men det blev i alla fall en liten x-tra sväng
Tack för den här säsongen :Bugar
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Vad föredrar du? Källvatten? :)

Jag är en anspråkslös man så det räcker gott och väl med kallvatten för min del.

Nu är Bettan i alla fall avställd för i år. :( För mycket is och snö på vägarna för att man ska kunna fortsätta brumma nå mer båge. Om nån dag ska jag rulla in henne i garaget och ge henne lite kärlek inför vintervilan. Det brukar bli så att man ställer undan Bettan samma dag som man ställer i ordning snöslungan inför vinterskiftet.
 
Last edited:

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
Öl eller inte, tänk på detta!
-It ain't what you do, it's how you do
-It ain't what you've been through
-It's how you've been through

.... .hurriganes
det "springer" runt en konsult på "mitt" jobb, även om jag sitter säker nu så svingar han nedskärnings yxan
- fy fan för konsulter.
samtidigt så är det ju så att "sittande" styrelse inte har skött sitt jobb mao. bör ju dom åxå få sparken!

Nu är Bettan i alla fall avställd för i år.
Jamen alltså va avundsjuk jag blir..........:Bugar
Får inte ställa av jag, eller jo det får jag men inte ändra till garageförsäkring:gråta.
so whats the meaning med att avställa då?:va
funderade ett tag på att sälja till gumman o köpa tillbaks nästa höst men då kommer jag ju alldrig ner till en vettig premie buuu huu :gråta:gråta:gråta:gråta
 
Last edited:

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Öl eller inte, tänk på detta!
-It ain't what you do, it's how you do
-It ain't what you've been through
-It's how you've been through

.... .hurriganes
det "springer" runt en konsult på "mitt" jobb, även om jag sitter säker nu så svingar han nedskärnings yxan
- fy fan för konsulter.
samtidigt så är det ju så att "sittande" styrelse inte har skött sitt jobb mao. bör ju dom åxå få sparken!


Jamen alltså va avundsjuk jag blir..........:Bugar
Får inte ställa av jag, eller jo det får jag men inte ändra till garageförsäkring:gråta.
so whats the meaning med att avställa då?:va
funderade ett tag på att sälja till gumman o köpa tillbaks nästa höst men då kommer jag ju alldrig ner till en vettig premie buuu huu :gråta:gråta:gråta:gråta

Rackarns! Skapligt osamanhängande... Ta en öl! Det brukar lugna nerverna.

:3freak
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Då va det offeciellt. Det blir två hojar i garaget i vinter. Thunderacen kommer nog troligtvis säljas till våren.
 

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Då va det offeciellt. Det blir två hojar i garaget i vinter. Thunderacen kommer nog troligtvis säljas till våren.

En CBR eller? Då blir det mycket bana nästa år då. Förhoppningsvis inser du att en motorcykel går snabbast med båda hjulen i marken så du håller dig skadefri. :kryckor

Du inser väl också att du sumpar din enda ursäkt att åka långsammare än jag på Sviestad? I vilket forum ska vi ses?

// Wibäck
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
En CBR eller? Då blir det mycket bana nästa år då. Förhoppningsvis inser du att en motorcykel går snabbast med båda hjulen i marken så du håller dig skadefri. :kryckor

Du inser väl också att du sumpar din enda ursäkt att åka långsammare än jag på Sviestad? I vilket forum ska vi ses?

// Wibäck

Tog hand om håkans CBR ja, den har du ju sett bakljuset på förr va? Får hoppas jag kan ligga före dig nån gång iaf! Vi får väl skapa ett eget forum via PM :) Men jag har ju kvar thunderacen några månader till ;)
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Hur är det med nyckelbenet då din förbannade avfälling? Femtekolonnare! Svikare! Förrädare! Ja t.o.m Hondaägare!!!
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Hur är det med nyckelbenet då din förbannade avfälling? Femtekolonnare! Svikare! Förrädare! Ja t.o.m Hondaägare!!!

Haha, va söt du är när du är arg :)
Nyckelbenet är faktiskt inte alls bra. Den 9 oktober va jag inne på röntgen senast och de visade sig att titanplattan fortsätter att ge med sig och böja sig ytterligare. Nu har jag gått två veckor till och väntar på kallelse. Vissa kvällar har jag fruktansvärt ont och den psykiska rädslan över att de går sönder igen är enorm. Men jag kan bara vänta och se. Fick som sagt för två veckor sen diagnosen "inga tecken på läkning" och det är nu 2 månader sen jag gick omkull...

Du måste förstå mig rätt G-man oxå, jag gillar verkligen min thunderace, skulle hemskt gärna behålla den och tycker den är helt suverän. MEN, jag är sugen på att satsa lite mer på banåka, sporthojskurser och försöka lära mig att åka vettigt på bana. Hondan är mer byggd för sådan och är mer lättkörd, värre bromsar och så. Lite sämre effekt, men vikten kompenserar.
Sen tyvärr Yamaha, Honda gör helt klart de skönast växellådorna.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Rätt åt dig Quisling ... jag menar ... det där va tråkigt att höra! Va ere för taskigt titan kirurgerna använder egentligen? Flexande? Ta inte för givet att du kommer att få en kallelse. Ring å kolla så att de inte glömt bort dig.

Våren 2000 skulle jag shoppa ny båge. Jag valde mellan följande tre hojar: Fireblade, Blackbird och Thunderace. Jag klassade Thunderacen som mellantinget och den förståndiga kompromissen mellan hondamodellerna och valde därefter. Har inte ångrat mig.

Jag visste dessutom att polarns drömhoj var en Blackbird så jag ville inte knäcka honom med att shoppa en sådan. :) Han har sedan dess skaffat en dylik maskin och jag tror nog allt att jag valde rätt. Firebladen är för sportig för mina önskemål och blackbirden FÖR tourig.

(Men nog f-n kunde T-ace-lådan få vara lite mindre KLONKig alltid....)
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Nu är den inställd i garaget för vintern, nyservad och klar...
 

Bifogat

  • tony-bak.jpg
    tony-bak.jpg
    92.7 KB · Visningar: 86
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top