Josafan
Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Här kommer ett lite udda ämne men jag tror att jag kan få lite hjälp här. Eftersom jag inte har ekonomi att skaffa mig fler leksaker såsom sf eller cross så har jag räknat ihop hur man skulle få ha lite kulmeka samt lite nytt o roligt att köra med. Fassan min är väldigt intresserad i äldre fordon från 30/40-tal och vi har diskuterat om att bygga en three-wheeler. Vad är nu detta? Jo, det kom ngn gång runt 1899 och har sedan utvecklas till ngt riktigt ball. Mest kända är Morgan three-wheelers från 30-talet, fordonet är precis vad det låter som, en trehjulig bil med ett hjul bak, två fram. Längst fram sitter det en MOTORCYKEL-motor,oftast en v-twin av ngt slag, t.ex. Jap eller Matchless. Hela paketet är väldigt lätt och livsfarligt... men förjävla roligt att köra hehehe.
Idag kostar originalbilar runt 300 loppor o ibland uppåt, vilket det inte är på tal om. Utan man kan bygga sig en replica som man kan ha och köra skiten ur. Vad jag har tagit reda på, finns följande motoralternativ: Moto Guzzi v-twin, Honda CX-500 v-twin (den tvärställda likt guzzin) samt några som är byggda på citroen 2-cv!!!! motorer.
Frågor:
Finns det någon här som kan tänka sig någon annan motor man kan slänga i som troligtvis passar?
Jag vet att det finns Guzzi-fans här inne, var hittar man en billig motor som man kan använda sig av?
Hur mkt rimlig effekt(dvs stabil) kan man få ur en Guzzimotor?
Generella tips kring motorval av guzzi är välkommet!

Idag kostar originalbilar runt 300 loppor o ibland uppåt, vilket det inte är på tal om. Utan man kan bygga sig en replica som man kan ha och köra skiten ur. Vad jag har tagit reda på, finns följande motoralternativ: Moto Guzzi v-twin, Honda CX-500 v-twin (den tvärställda likt guzzin) samt några som är byggda på citroen 2-cv!!!! motorer.
Frågor:
Finns det någon här som kan tänka sig någon annan motor man kan slänga i som troligtvis passar?
Jag vet att det finns Guzzi-fans här inne, var hittar man en billig motor som man kan använda sig av?
Hur mkt rimlig effekt(dvs stabil) kan man få ur en Guzzimotor?
Generella tips kring motorval av guzzi är välkommet!
Bifogat
Last edited: