Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

scienceofbeingseen.org
Kan stämma för när jag körde med Slip-On (med dålig dämpning) på SV650S så flyttade sig bilar åt höger när jag kom ikapp med min Gula hoj. För att jag lättare skulle kunna köra om.Finns det ingen undersökning på vad motorcyklarna hade för ljuddämpare?
För alla "vet" ju att "Loud pipes saves lives"
Svårare på vägar man inte känner till förstås men sååå himla krångligt är det väl ändå inte?Det är jobbigt att analysera vägen framför andra och fundera på ifall de ska svänga av där när man laddar för att passera.
”Loud pipes saves lives” är en total myt, eventuella anekdoter till trots.Kan stämma för när jag körde med Slip-On (med dålig dämpning) på SV650S så flyttade sig bilar åt höger när jag kom ikapp med min Gula hoj. För att jag lättare skulle kunna köra om.
När jag sedan skruvade dit ljuddämpare för min första bankörning på SV650S upptäckte jag till min stora förvåning i Småland att jag var på väg till Anderstorp med dubbel moms på skyltad hastighet. Dvs ju tystare det går dessto fortare är det lätt att köra. För farten märks mindre. Så jag slog av. Vill ju i varje fall behålla körkortet.
Dvs med buller kör man långsammare för det känns som det går fortare och dessutom hjälper jyssta bilister med att flytta på sig. Så man kommer fram fortare, mindre tid i trafiken. Mindre tid i trafiken, mindre risk för olycka. För två olyckor av tre är kollision med annat fordon.
Japp. Det är bara irriterande och sänker värdet på din hoj. Men ökar intresset från ordningsmakten.”Loud pipes saves lives” är en total myt, eventuella anekdoter till trots.
![]()
Loud Pipes Do Not Save Lives: The Facts You Need to Know
Woman Motorcycle Enthusiast - MOTORESS!motoress.com
Intressant artikel men inte EN RAD om att bilister”Loud pipes saves lives” är en total myt, eventuella anekdoter till trots.
![]()
Loud Pipes Do Not Save Lives: The Facts You Need to Know
Woman Motorcycle Enthusiast - MOTORESS!motoress.com
|
Márquez obeveklig i Misano
Misano gav Márquez hans fem... |
|
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|