The dark side och Japan... vad kommer?

Känns tyvärr ungefär så mellanmjölk som befarats. Om de gjorde hade ingenjörer hälften så fantasifulla som deras marknadsförare hade det kunna bli riktigt intressant. Nu är det ju mest mellanmjölk i plastförpackning...

191kg fulltankad, kommer nog stjäla ganska många potentiella Triumph Street3 köpare.

Precis, känns som en snarlik spec. från en hornet 600 :P
Hur kan de vara så tung?!

Jag får revidera min bitterhet lite, vikt/effekt verkar vara snarlikt nya Hypermotarden så vi får se, kanske kanske har de lyckats med något här.

Men vill de lansera en ny motorlinje/modellinje (tripplar) brukar man ju börja med den största och häftigaste och sedan lansera något i stil med den här?

191kg fulltankad, kommer nog stjäla ganska många potentiella Triumph Street3 köpare.

Är 191kg fulltankad? Jag trodde det var vätskor men utan soppa? 191 fulltankad är ju inte tokigt, det måste jag erkänna. Det är klart, 20kg vätskor måste nog innefatta bensin också, eller?

Triplen väger ju som sagt 167kg torr och den här ska väga 171kg torr så spec:en ser faktiskt bättre och bättre ut.

Och 850cc borde ju ge rejält mycket mer mellanregister än en 675:a eftersom toppeffekten är snarlik.

Last edited:
Verkar ju nästan orka wheela vid 0:36. Gäsp. Det finns brutale, speed3, street3 som känns både lättare och roligare..

Är 191kg fulltankad? Jag trodde det var vätskor men utan soppa? 191 fulltankad är ju inte tokigt, det måste jag erkänna. Det är klart, 20kg vätskor måste nog innefatta bensin också, eller?

Triplen väger ju som sagt 167kg torr och den här ska väga 171kg torr så spec:en ser faktiskt bättre och bättre ut.

Och 850cc borde ju ge rejält mycket mer mellanregister än en 675:a eftersom toppeffekten är snarlik.

Kommer nog kännas som en speed triple i motorn med styrning som street triple. Om du kollat länken jag postade står det alla specs. Priset är också riktigt aggressivt satt, 8500euro!

Kommer nog kännas som en speed triple i motorn med styrning som street triple. Om du kollat länken jag postade står det alla specs. Priset är också riktigt aggressivt satt, 8500euro!

Jo, men min min franska sträcker sig inte längre än till bakverken.

Till det priset kan det ju bli något, inte för att det är en fantastisk hoj men i bang för your buck lär den bli svårslagen!

Ska bli spännande att se vad den faktiska spec:en blir, japanerna brukar ju inte ta till i överkant vad gäller vikt och i underkant vad gäller effekt i deras siffror.

Last edited:
Den lutar nästan bakåt juh..? Skulle varit mera luta-framåt-aggressiv-race-stuk. Och kanske liite mer plast runt bakdelen.

Tyckandet man som vanligt kan ignorera levererat av laidback.

Var helt säker på fighter med nya snurran, men hade hoppats på något mindre, lite smidigare/busigare. Typ som deras Cage Six koncept.

何だコッラ!
darkside min stjärt! Den där ser ung. lika spännande ut som en FZ8, eller ett paket mellanmjölk. Varför besudlar de MT serien med något som så uppenbart saknar 鼓動 (kodou)...

Tycker den ser rätt ball ut.
Skulle ju mer än gärna vilja ta en provtur. =)

Street tripple vs. MT-09
Kolla vinkeln på motorn. Bra mycket mera framåtlutad på Yamahan.
Ser ju även ut att Yamahan har fått ner motorn längre ned mot marken också.

MT09.jpg

Hmm...på östfronten intet nytt.
Väntar snarare på en Yamaha som kan konkurrera med KTM 690 R/SM!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT