The dark side och Japan... vad kommer?

Och just därför saknar jag ersättaren till den, bra hoj men Yamaha ligger ju i bronsåldern jämfört med KTM förutom serviceintervallerna då...

Jo, men tar man ut 4hk/liter så ska ju grejerna för fan klara ett par mil mellan ventiljusteringarna! :)

Tycker faktiskt den verkar intressant. Den var kanske inte världens snyggaste men jag blir köpsugen :-)

Vore kul med 3-cyl litersport...

Att XS750 skulle göra comback var mer än jag vågade hoppas på :D

Har alltid varit förtjust i Yamahas mt serie och denna gör det bara bättre. Skulle vilja läsa mer fakta om motorn så som vevaxel grader osv.

Var rädd att yamaha skulle bara hosta upp en 500 som skulle möta honda cbr500 på vägen. Men detta var ju mer än jag vågade hoppas på. Ser inte ut som en alien heller så den ska provköras haha

Finns i liknande lila som min ST3 till och med. Helt klart har Yamaha kollat runt på vad som säljs och bestämmer sig för att "kopiera" förutom att vi gör den liiite större och liiite starkare. Blir liiite bättre siffror, då kommer folk välja oss.

Enligt min källa så kommer det komma "något för alla". Så det är bara o invänta R hojjarna som säkerligen kommer vara huvudnumret.

Enligt min källa så kommer det komma "något för alla". Så det är bara o invänta R hojjarna som säkerligen kommer vara huvudnumret.

Om det kommer 250 och 400cc supersport med styvt chassi, justerbar dämpning och markfrigång för 55-60% graders lutning då finns det något för alla. Önsketänkande är aldrig bra dock :gråta

188kg/115hk med alla vätskor (med ABS 191kg ) känns väl som att det kan räcka till för att busa lite i stadsmiljö och små krokiga vägar? Kan säkert dyka upp lite plast osv för att styra upp den något skämda uppsynen.

Om specen stämmer och den landar på runt 85.000kr ut till kund är det ju ett våldsamt kap tycker jag nog. Crossplane motor i triple-form kan bli smaskigt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT