The Butterfly Effect

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jaha, då var man där igen. Jag hade inte sett filmen sedan den kom (2 år sedan?) och den första gången var jag helt salig efteråt då filmen är ett äkta mästerverk om man bortser från en del scenografi/cinematisk historia-blaha.
Själva upplägget i filmen är ju så klockrent och manuset är helt underbart!
Idag fick vi för oss att se den igen då tjejens syrra inte hade sett den tidigare.
Även denna gång är jag helt uppe i det blå över denna film.
Jaja, man kanske kan kalla mig onormal men en del filmer får denna inverkan på mig.

Så ALLA, även ni som har sett filmen, ska se den! Läxa till nästa söndag, då ska alla ha sett den filmen :tomten

Nu till det viktiga dock! Denna film sägs ha TRE olika slut, jag måste få tag på de övriga två. Jag har sett två stycken om jag inte har drömt det hela (ett har jag ju uppenbarligen sett, det "sorgliga" utan att avslöja för mycket) men ryktet säger 3. Så om någon kan fixa fram sluten åt mig vore det skitbra.

Edit/ Rätta mig om jag har fel, men hade inte Kutcher en avgörande roll bakom kameran i denna film också? Hursom så är han en riktigt bra skådis.
Och detta är en film som man ska se MINST 2 gånger för den är ännu bättre andra gången.

Last edited:
Såvitt jag vet så finns det bara det vanliga slutet samt directors cut versionen?

Underbart bra film förövrigt. En av få filmer som verkligen berört mig när jag lämnat biosalongen. :tummenupp

kaZmur skrev:
2277564 Såvitt jag vet så finns det bara det vanliga slutet samt directors cut versionen?

Underbart bra film förövrigt. En av få filmer som verkligen berört mig när jag lämnat biosalongen. :tummenupp

Hmmm, vad skiljer dem åt isåfall? Vad jag kan utläsa så är den vanliga 116 minuter lång medans cuten är 120 lång. Min var 1.59.40 tror jag :va

Jag har två olika slut på min version, finns det ett tredje vill jag också se det

Jag har också hört att det finns tre olika slut på denna mästerliga film. Jag har sett filmen två-tre gånger men bara fått se ett slut, troligtvis det "sorgliga" som du menar. Men min polare har tydligen sett tre styckel olika slut. Dessa olika slut låg dessutom på samma skiva enligt honom och hans flickvän. Dom blev skapligt förvånade när filmen slutade annorlunda än första gången.

jag äger både den amerikanska (R1-region) och europeiska versionen (R2).

och på region R1 så vart hela filmen och lite bonus på en sidan av skivan, och PÅ ANDRA SIDAN skivan så vart DC-versionen och en MASSA extra material
(man är ju själv van vid 5-10 min extra material men här snackar vi 30-50 minuter hehe)

och med 95% säkerhet har jag spanat igenom allt som finns på båda sidorna av skivan samt eu-versionen - och det jag har hittat är två olika slut - samt 5-7 alternativa slut på vanliga slutet (MINI-SPOILER: olika beteende när dom träffas i slutet)
(dessa kan man se i deleted scenes om jag inte minns fel)

VERKLIGEN EN RIKTIGT BRA FILM! :tummenupp

Ledigt en av dom bättre filmer som gjorts. Men det finns väl bara 2 slut va? :confused:

Fi fan vad besviken jag var efter att ha sett denna. Hade väntat mig något helt annat.

En suverän film, ja.

Dee_cati skrev:
2277905 Porrfilm? För hur kan man annars bli besviken :hihi
Ne, inte porr. Men lite mer drag kanske. Eller så hade jag helt enkelt inte läst på baksidan av fodralet vad det var :tomten

Jepp, bland det bästa som gjorts tamefan!
Efter att ha kikat på That 70´s Show så blir man skapligt förvånad över vad Ashton faktiskt kan göra framför en kamera :hihi

Spoiler

Ett slut är ju när han virar navelsträngen runt sin hals i livmodern, vilket är det andra, har glömt av det :va

Spoiler

Ett till är när han åker tillbaka till ett gammalt födelsedagskalas och dissar tjejen då det är hon som är alla problem, sedan eldar han upp alla gamla minnen så han inte kan åka tillbaka. Sista som händer är att han går förbi henne på stan och båda stannar upp ett tag, men sen går vidare. Ett annat jag sett är att dom går och tar en fika iställlet.

Dee_cati skrev:
2277563 Jaha, då var man där igen. Jag hade inte sett filmen sedan den kom (2 år sedan?) och den första gången var jag helt salig efteråt då filmen är ett äkta mästerverk om man bortser från en del scenografi/cinematisk historia-blaha.
Själva upplägget i filmen är ju så klockrent och manuset är helt underbart!
Idag fick vi för oss att se den igen då tjejens syrra inte hade sett den tidigare.
Även denna gång är jag helt uppe i det blå över denna film.
Jaja, man kanske kan kalla mig onormal men en del filmer får denna inverkan på mig.

Så ALLA, även ni som har sett filmen, ska se den! Läxa till nästa söndag, då ska alla ha sett den filmen :tomten

Nu till det viktiga dock! Denna film sägs ha TRE olika slut, jag måste få tag på de övriga två. Jag har sett två stycken om jag inte har drömt det hela (ett har jag ju uppenbarligen sett, det "sorgliga" utan att avslöja för mycket) men ryktet säger 3. Så om någon kan fixa fram sluten åt mig vore det skitbra.

Edit/ Rätta mig om jag har fel, men hade inte Kutcher en avgörande roll bakom kameran i denna film också? Hursom så är han en riktigt bra skådis.
Och detta är en film som man ska se MINST 2 gånger för den är ännu bättre andra gången.

Äh! Vill du se Aston Kutcher i sina riktigt stora roller ska du kolla på "Dude where's my car" och "Smekmånaden" :tummenupp

Olof.B skrev:
2279113 Äh! Vill du se Aston Kutcher i sina riktigt stora roller ska du kolla på "Dude where's my car" och "Smekmånaden" :tummenupp

Sett dem båda, helt ok filmer men inte så mycket mer. Denna film hade varit grym oavsett skådis men han lyfter verkligen filmen. Jag blev också äckligt förvånad när jag såg den första gången, förväntningarna var inte direkt höga med honom i huvudrollen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT