The birth of a HPD

Jag kanske ska börja med att ta ett samtal med Braigasen och fråga vad de tror.

Eller...
Jag kanske ska börja med att fixa motorn i stället för att börja med trimmet


Kylarvätska gör skägget grönt om man ligger i en pöl på nedre bildäck och skruvar slangklämmor, men mina skor är nu helt vattentäta och luktar avgas.

Tack för tipset om Andersbrink CBR1, jag ska bara tänka igenom konceptet igen så man slipper bli (alltför mycket) idiotförklarad.
 
Last edited:
Sista steget
"Lyft ut motorn åt höger"

Hur i helvete då??

1ggo4g.jpg


Det liknar mer ett korthus än en motorcykel.
Några tips på hur man separerar ram och motor på egen hand?
 
Lossa de två skruvarna till det bakre motorfästet (där jordkabeln ligger nu). Den trekantiga plattan sitter ivägen.
 
Tack Björn!
Jag såg inte bultarna trots att jag stirrade på dem.

Har du vägarna förbi kan du inkassera skotsk avfettning:tummenupp

Men det är ett korthus. Jag vågar inte gå i närheten utan styltor
 
Ja, eh...
Jag försökte skriva stålhättor, men styltor är nog faktiskt bättre.
 
Jaha, vad gör man nu då?
Jag hade nog en tanke att bara motorn kom ut så skulle felet magiskt uppenbara sig, men det ser precis ur som en hel fast skitig motor.

Tänkte att jag kanske blåst topplockspackningen men det jag kan se verkar ok. Kompressionsmätaren är på Öland så den mätningen får vänta.

Någon som har en bra checklista?
 
Antar att du kontrollerade motorn undertill innan du tog den ur ramen.
Du nämnde att den läckte mycket när den inte ville transportera dig hela vägen hem.
 
Skotsk avfettning! :D
Det läckte mer än några droppar medan du fikar. Då borde det vara någonstans där det är tryck eller en tappad skruv till oljetråget. Kanske en spricka? Den läcker väl när den står nu så du får tvätta av motorn och ställa den på en tidning ett tag. Du ser nog medan du tvättar eller dagen efter. Kanske att motorn ska stå plant och med rätt oljenivå.

Jag bytte aluminiumbrickan till oljepluggen och bytte de japanska stjärnskruvarna till insex på en kåpa innanför framdrevet. Nu är den motorn torr.
 
Oljan verkar komma från cylindrarna, när jag tömde ut oljan var det dryga 4 L kvar i tråget.
Jag ska tvätta av ordentligt i morgon
 
Fortfarande lika skitig, måste fixa mer avfettning.
Men nu får Hondan vänta ett tag
Trevlig sommar allihop!
 
Ingen aning, har inte haft någon tid att felsöka ordentligt men nu har jag värre problem.
Jag går här och klipper gräset i lugn och ro och helt plötsligt när jag vänder ryggen till så har någon jävel dumpat en hög hög med skrot på min uppfart!

23vi461.jpg
 
Vem fanken köper en storstereo med 5 skivors CD- växlare år 2019?

Eller ännu värre, vem fanken SPARAR kartongen till pojkrumsstereon i alla dessa år!?

2cpuq9v.jpg
 
Det var en rar liten sak "någon" dumpade på din tomt, du kan ju låna några delar ifrån den på obestämd tid till den du har i garaget ?
En svår förlossning som nu kräver skiftbyte där ny utvilad personal tar över, hissa spinnackern för nu ska en HPD födas.
Denna tråd går från bra till bättre och bättre:banana
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top