The birth of a HPD

Här kommer några fler bilder på gaffeln, som synes så är det fyra delar som måste breddas om man flyttar ut sidorna hela. Två av dem utgör strukturella delar av gaffeln och alla fyra utgör lagerytor, så jag tror inte riktigt på att bara göra distanser.

24wgj6s.jpg

a10kfp.jpg


Jag får väl åka ut till Calles Chopperdelar i Moheda och låta dem idiotförklara mig...
De borde väl veta hur man ska göra, detta är ju en en bugetvariant av en Webbgaffel.
 
Last edited:
Ok, ny snilleblixt
Vi använder 25mm rör och svetsar bitarna från det gamla gaffelbenet på var sin sida. Inga böjar alls för krafterna att fokusera på utan rören blir de nya bärande elementen.
Man får snygga till övergången från ut- till insida bara
9t09j5.jpg
 
Blir Klumpigt det där
Skicka hela gaffeln till mig så fixar jag det för en billig peng
Ta det via PM om du är intresserad av min hjälp
 
Japp, de utan accpump. Sedan har jag beställt nya munstycken från ebay
 
Aha! Jag tänker ha korta pipor utan dämpare av nåt slag. Kanske orginalbestyckningen i de där kinagasarna inte behövs ändras då... Ja, hoppas kan man ju iallafall hehe :-)
 
Tackar!

Ang. munstycken, fuggen skall ju ensam försörja 150cc så det borde nog bli något rik blandning för 64cc...
Jag köpte lågfart 38 och ett kit med 5 huvudmunstycken 90-105 från kina för mindre än vad ett lågfart kostar i Sverige
 
:jisses :kär
Åååh, så jäkla läckert!!!
Forden du är kung!
bow.gif


Edit:
BTW Den sista vänstergängade muttern ligger kvar här hemma om du undrar
 
Har försökt rikta ett par bucklor i tanken à la Bosse Bildoktor med glidhammare och smältlim utan att få ut dem helt, lyckades dock göra en buckla till.
Nytt beslut, en hojs karaktär bestäms av sin historia, bucklor är historia ergo är bucklor karaktär!
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top