The 4400...

mattsson skrev:
Vänta nu... andra säsongen? Finns den redan att få tag på eller menar du att du sett första säsongen?

Endast första säsongen finns. Men i Sverige delade dom ju upp den på 2 säsonger. Kanske är det Swedie menade?

/Micke

Wesslan skrev:
Har också sett alla avsnitt och visst är den bra.

Min favorit är dock 24. I januari börjar säsong 5.

Bra serier:

24
Lost
4400
The O.C
One Tree Hill
Kan du lite fort berätta lite om serierna och varför dom är bra? Jag vill hitta ett vinternöje.

Swedie skrev:
Kan du lite fort berätta lite om serierna och varför dom är bra? Jag vill hitta ett vinternöje.

24 är helt klart den bästa serien enligt mig. Finns 4 säsonger och alla är bra.
24 är en serie där man nästan måste ha alla avsnitten för när man sett klart ett kan man inte sluta. Avsnitten sluta sjuuuukt spännande, 4400 är inte i närheten när det handlar om spänning. Serien känns lika välgjord som en film. Den heter 24 då den utspelas under ett dygn. Alltså är det 24 avsnitt och varje avsnitt speglar en timme.

The O.C är helt enkelt en skön serie, en hel del fina tjejer och vuxna kvinnor :)
Handlar mycket om överklassen i Orange County, mycket intriger och lögner mm.

One Tree Hill är i samma stil som O.C men inte lika bra (enligt mig). Handlar också om tonåringar.

Har inte sett den. Finns den ute på DC++?

Jag gillade LOST jävligt mkt. Laddade ner till avsnitt 21, kollade på 17 avsnitt i ett sträck!! Sedan var det bara att vänta på resterande.
Kommer det en 2:a säsong av LOST!? Det kan ju inte sluta som det gjorde.

Last edited:
MikkE skrev:
Har inte sett den. Finns den ute på DC++?

Jag gillade LOST jävligt mkt. Laddade ner till avsnitt 21, kollade på 17 avsnitt i ett sträck!! Sedan var det bara att vänta på resterande.
Kommer det en 2:a säsong av LOST!? Det kan ju inte sluta som det gjorde.

Ja, den finns på DC.

Här är episode guide för Lost:
http://epguides.com/Lost/

Men som sagt, ni som inte kollat på 24. GÖR DET!!! :)

24 är bland det sämsta skit jag ngnsin sett... Långdraget och tråkigt... Finns mkt att klaga på, men eftersom det var ett tag sedan jag såg serien, så kommer jag ej ihåg det...

sismo skrev:
24 är bland det sämsta skit jag ngnsin sett... Långdraget och tråkigt... Finns mkt att klaga på, men eftersom det var ett tag sedan jag såg serien, så kommer jag ej ihåg det...

Och du har sätt från början på en säsong och inte hoppat rakt in i den? 24 måste man se hela, man kan inte bara se lite då och då efterssom det händer så pass mycket i ett avsnitt. Men självklart har alla olika åsikter. Men det gör ont i min själ när du säger att det är det sämsta du sett :)

Jag såg de 4 första avsnitten av 24.. sen tröttnade jag. Jobbigt när serien följer samma mönster hela tiden.

The 4400 gillar jag skarpt! Men jag har även där bara sett de 3 första avsnitten. Men ska definitivt kolla fler..

Lost var jävligt bra till en början. Sen blev det även där lite småtrist emellanåt. Typ varje avsnitt går ju ut på samma sak. Avsnitt börjar - Upptäcktsfärd - nåt konstigt händer nån konstig person - ett "monster" kommer in i bilden - lite intriger - "monstret" försvinner - avsnittet slutar med lite snyftande kring elden till nån vacker melodi. Baaah..

Min nya favvoserie är tecknad och heter American Dad. Kolla in den!!! Humor.. :)

Swedie skrev:
Detta är en sjukt bra serie.

Har sett fram till 12e avsnittet av andra säsongen och jag fick rysningar för hur fantastiskt bra serie detta är. Jag kan inte få nog och vill bara se mer och mer och mer.

Jag ska inte berätta hur det går och vad som hänt i 12e avsnittet, men det verkar riktigt lovande för spänningens skull. Lite av det man väntat på, men ändå inte. Fakk.

Upptäckte just att detta 12e avsnitt var sista för säsong 2. :(

Är det 12 avsnitt i Season2 eller menar du 12 totalt med de 6 avsnitten från 1'an? Jag sitter och väntar på att de ska släppa S2 på dvd men det gör de aldrig :(
Ett annat tips är "taken" av Steven Spielberg :tummenupp Jag köpte boxen förra veckan och kollar för fullt nu. 400:- för totalt 14 timmar framför tv'n är riktigt billigt.

Wesslan skrev:
Och du har sätt från början på en säsong och inte hoppat rakt in i den? 24 måste man se hela, man kan inte bara se lite då och då efterssom det händer så pass mycket i ett avsnitt. Men självklart har alla olika åsikter. Men det gör ont i min själ när du säger att det är det sämsta du sett :)
Jag har en en dvd-box med hela första säsongen, så ja, jag har gett det en ärlig chans...

The 4400 är helt okej serie. Tycker ni om den ska ni fan i mig ta o se Taken
utav Steven Spielberg. Världens bästa mini serie helt klart. 10 avsnitt drygt
1.30 långa st. se den köp den.

Taken spans five decades and four generations, centering on three families: the Keys, Crawfords, and Clarkes. World War II veteran Russell Keys is plagued by nightmares of his abduction by aliens during the war; the Roswell incident transforms Owen Crawford from ambitious Air Force captain to evil shadow government conspirator; the unhappily married Sally Clarke is impregnated by an alien visitor. As the decades go by, the heirs of each are affected by the machinations of the aliens, culminating with the birth of Allie Keys, who is the final product of the aliens' experimentation and holds the key to their future.

Andra säsongen av Lost börjar den 21/9 i usa så den 22/9 borde den finnas tillgänglig på DC++ tyckte att den vart tråkig efter ett par avsnitt.

En bra sida för att kolla in när avsnitten avb de olika serierna går är www.tv.com :)

edit: csi (orginalet) :tummenupp

Last edited:
korvgubbe skrev:
Skaffa en digitalbox. Boxer funkar ju även för er i bushen!

dyrt.. måste ju lägga $$ på hojen istället..
sen så vill jag ju inte få möjligheten att hellre kolla TV än å köra båge å sitta å svetta på SH

Instämmer, the4400 istheshit!
Har ni flera tips på några bra serier?
Helst inte OC osv, no offense :D

//Tobbe

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!