Thailands tips!!

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
NU beställ en resa till Phuket utan hotell om 6 månader finns några bra tips på upplevelser man inte ska missa?

MC Doktorn skrev:
2271628 NU beställ en resa till Phuket utan hotell om 6 månader finns några bra tips på upplevelser man inte ska missa?

Ett tips är att inte bo i Patong!Bara massa horor och försäljare överallt!

Mitt tips är att bo på öarna utanför,själv har jag bara bott på Phi Phi och Koh Lanta!Phi Phi rockar fett!!
Fast det var ju innan Tsunamin...Tror att det ska vara hyffsat återställt!

Hur länge ska du va där?...... En natt i phuket räcker.....Sen drar du ut på öarna runt omkring..... Phi-phi.....koh lanta....Om du har tid så ta dig till koh samui....Bussresan tar ganska lång tid dit, men du kan även ta flyget....
Edit: Jag har vart på phi-phi både före och efter tzunamin och det är fortfarande bra stämning där..... Sen beror det ju på om du åker med flickvän eller polare.....

Last edited:
Säger som Blanco, en natt i phuket och sen drar du vidare.
Koh Samui kan jag rekommendera varmt, och där stannar du i 4-5 dagar innan du åker över till Koh Panghan som ligger ca 20 minuter bort med båt. Väl där tar du en flaktaxi till nordvästra sidan till ett ställe som ligger på en bergssluttning ner mot havet. Där har du en hel strand för dig själv (nån enstaka backpacker vid bungalow-uthyrningen på stranden) och hela ön är underbar. Inte speciellt stsor men det är lugnt och skönt och du hittar alltid en bra strand om det blåser nån dag.
Annars är Koh Chang schysst, nära till Bangkok också. Där ska du bo på "Tiger Hut", trädbungalows på stranden för ca 80-100:- (svenska) per natt. Och världens godaste mat på den inhemska restaurangen.

Finns en liten liten ö som heter Koh Nangyang. Den ligger på andra sidan, precis utanför Koh Tao. Jag har varit i Thailand flera gånger, och Nangyang slår allt! Himmelriket på jorden!

Racha Nui <---Länk utanför phuket med GRYM dykning/snorkling, en lagun där vattnet bokstavligen lyser turkost underifrån :kär man tar sig dit via "speedboat"! Får inte missas om inte tsunamin pajat den!

Själv drar jag till Hua-hin om 23 dagar :D :D :D

Starstriker skrev:
2272582 Finns en liten liten ö som heter Koh Nangyang. Den ligger på andra sidan, precis utanför Koh Tao. Jag har varit i Thailand flera gånger, och Nangyang slår allt! Himmelriket på jorden!
Hur långt ifrån Hua -hin?

Last edited:
Blanco skrev:
2271665 Hur länge ska du va där?...... En natt i phuket räcker.....Sen drar du ut på öarna runt omkring..... Phi-phi.....koh lanta....Om du har tid så ta dig till koh samui....Bussresan tar ganska lång tid dit, men du kan även ta flyget....
Edit: Jag har vart på phi-phi både före och efter tzunamin och det är fortfarande bra stämning där..... Sen beror det ju på om du åker med flickvän eller polare.....

2 V hade jag tänkt mig hade faktiskt ta mig till krabi direkt vara 3-4dagar och sedan besöka öarna och Koh Samui verkar intressant

Har inget intresse i HOROR

Last edited:
Ni som åker nu, är det inte risk att det regnar och e tråkigt? Är det inte monsunsäsong nu?

Var sugen att åka själv på semestern men inte om det är regnställ på som gäller hela dagarna.

marst060 skrev:
2272670 Ni som åker nu, är det inte risk att det regnar och e tråkigt? Är det inte monsunsäsong nu?

Var sugen att åka själv på semestern men inte om det är regnställ på som gäller hela dagarna.
Regnar inte på östsidan... och OM det regnar så varar det i någon timme!

MC Doktorn skrev:
2272662 2 V hade jag tänkt mig hade faktiskt ta mig till krabi direkt vara 3-4dagar och sedan besöka öarna och Koh Samui verkar intressant

Har inget intresse i HOROR

Samui är inte så himla ballt faktiskt. Har varit runt där en del och jag tycker att det är lite i turistigaste laget. Stick hellre ut till Koh Phangnan (hur det nu stavas) och stanna där en natt eller två. Har du tur är det Full Moon Party när du kommer och det är en upplevelse i sig. Passa även på att prova de lokala "smoothiesarna" med olika roliga kryddor i :banana

Nåväl. Efter Koh Phagnan åker du vidare ut till Koh Tao, en liten ö längre ut i havet. Tar typ 2h har jag för mig. Hyr en moppe nån dag och kör runt lite. Det är en liten ö, så du borde hinna runt. Sen 2-3 nätter ute på Nangyan. Det går även dagturer dit. Tar bara 20 min med båt från Koh Tao. när du tröttnat på Koh Tao och Nangyan (efter typ 2-3 månader) tar du en båt som
går direkt till Chumpon(g) på fastlandet. Tar 3-4h beroende på väder. Därifrån kan du ta tag eller buss tillbaka till "Krabi-sidan".

Starstriker skrev:
2272582 Finns en liten liten ö som heter Koh Nangyang. Den ligger på andra sidan, precis utanför Koh Tao. Jag har varit i Thailand flera gånger, och Nangyang slår allt! Himmelriket på jorden!

Håller med. Nangyang är något annat än det vanliga livet.

Starstriker skrev:
2272729 Samui är inte så himla ballt faktiskt. Har varit runt där en del och jag tycker att det är lite i turistigaste laget. Stick hellre ut till Koh Phangnan (hur det nu stavas) och stanna där en natt eller två. Har du tur är det Full Moon Party när du kommer och det är en upplevelse i sig. Passa även på att prova de lokala "smoothiesarna" med olika roliga kryddor i :banana

Nåväl. Efter Koh Phagnan åker du vidare ut till Koh Tao, en liten ö längre ut i havet. Tar typ 2h har jag för mig. Hyr en moppe nån dag och kör runt lite. Det är en liten ö, så du borde hinna runt. Sen 2-3 nätter ute på Nangyan. Det går även dagturer dit. Tar bara 20 min med båt från Koh Tao. när du tröttnat på Koh Tao och Nangyan (efter typ 2-3 månader) tar du en båt som
går direkt till Chumpon(g) på fastlandet. Tar 3-4h beroende på väder. Därifrån kan du ta tag eller buss tillbaka till "Krabi-sidan".

Perfa :tummenupp funderar på att ta mig bort från turistgetto slutet av Januari

Koh Lanta säger jag bara.

Så många gånger softare än Phuket. Går båtar från Phuket till Koh Lanta varje dag.

Thailandsvader rapport med 33 grader sjukt fuktigt p[ over 80% befinner mig nu i pra nang och det ar som man kan tanka sig, tusister till forbannelse men underbart att vara har.

Min kvinna holl pa att ramma en butik da vi skulle hyra skooter idag ni vet full gas och broms !!!!

Akte 2 pa en honda 200cc gjorde 120 :yoparty , trafiekn ar skum har alla ska kora om pa alla sidor sa det galler att halla rytmen.

Har varit ute pa batur fattar inte att en del ligger i solen hetta och solen ar brutal med ett uv index pa narmare 10 sa ska man passa sig.

Mat och massage ar billigt :tummenupp

Last edited:
Thailandsvader rapport med 33 grader sjukt fuktigt p[ over 80% befinner mig nu i pra nang och det ar som man kan tanka sig, tusister till forbannelse men underbart att vara har.

Min kvinna holl pa att ramma en butik da vi skulle hyra skooter idag ni vet full gas och broms !!!!

Akte 2 pa en honda 200cc gjorde 120 :yoparty , trafiekn ar skum har alla ska kora om pa alla sidor sa det galler att halla rytmen.

Har varit ute pa batur fattar inte att en del ligger i solen hetta och solen ar brutal med ett uv index pa narmare 10 sa ska man passa sig.

Mat och massage ar billigt :tummenupp
Fan va gött det låter! ! Här har det blivit vinter med MYCKET snö!
Själv drar man ner igen 16:e mars....:D

Om ni hinner så försök att ta er till similand island, en national park ett par mil utanför khao lak.
Jag har varit där 2 ggr och kommer att åka dit igen. Fantastiskt fint både över och under vattnet.
Ett tips är att ta er hit http://www.similantour.nu/index_se.html Ett trevligt litet ställe, billigt och bra.

Hej hopp!

Säsongen på Similan pågår tom maj. Efter det går endast enstaka båtar dit pga vädret. Men om ni kan ta er dit så får ni se det ABSOLUT BÄSTA som Thailand kan erbjuda, både över och under vattnet. Tjoa till för bilder.

MVH Martin

Fan va gött det låter! ! Här har det blivit vinter med MYCKET snö!
Själv drar man ner igen 16:e mars....:D

Hur som helst har det varit travel by fastboats ut till Phi Phi islands vackert och klart vatten alldeles for varmt men otroligt harligt tyvarr alldeles for mycket turister overallt.
SOlen tar utav bara helv...

Mest svenskar faktiskt men allt ar svinbilligt och man ater sig matt for 30kr och trad thaimassage for 40 kr.

SImilan isklands ligger en bra bit harifran verkar vara ett dykparadis lite turister men det finns mycket att gora har i krabi provinsen ju langre fran turist omraderna desto battre var ute pa Hong islands otroligt lackert och relativt folktomt.

I morgon blir det lite djungel trekking

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!