Thailands tips!!

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Gillar du fiske så testa Big game fishing efter Segelfisk,Tonfisk,Dorado,mm.
Kostade ett par hundra inkl transfer mat & dryck,bokade i kata beach.

Hemma !!

Provade på massa äventyrsgrejer i krabi vilket visade sig vara min grej.
Rafting, ATV, bergsklättring, Havsfiske, ö utflykter , elefanttrekking, dykning sevärdheter som Tiger cave temple.

Det jag upplevde av thailand var trevliga människor men ganska ytliga
Värme där beach livet är outhärligt hett och meningslöst (mest tjocka medelålders som solar)
Otroligt häftig natur med klättring, snorkling .

Det enda negativa är så förb mycket turister och dryg resa och alla "påtvingade"försäljare och i viss mån alla tjcka gubbar med unga thai-tjejer.

Åker gärna tillbaks men undviker turisttäta områden då beachlivet inte är min grej.

Nästa häftiga mål vore Nya Zeeland med otroligt massa aktiviter.

Bifogat

• klättring.JPG
    klättring.JPG
    41.5 KB · Visningar: 47

Provade på massa äventyrsgrejer i krabi vilket visade sig vara min grej.
Rafting, ATV, bergsklättring, Havsfiske, ö utflykter , elefanttrekking, dykning sevärdheter som Tiger cave temple.

Vad är en Krabivistelse utan att ligga på Krabi Hospital (i en alldeles för kort sjukhussäng) och förundras över att man kan fylla droppslangen med blod om man gör tvärtemot vad man blivit tillsagd?
Youth gone wild! :yoparty

Bifogat

• blod.JPG
    blod.JPG
    30 KB · Visningar: 49
Vad är en Krabivistelse utan att ligga på Krabi Hospital (i en alldeles för kort sjukhussäng) och förundras över att man kan fylla droppslangen med blod om man gör tvärtemot vad man blivit tillsagd?
Youth gone wild! :yoparty

sHIT!!

Inget att rek litar mindre på deras sjukvård då jag sett en del skräckexempel på dålig vård.

Den som har penkar får bra vård, haft pat som brutit handleden där fick info helt ok där nere.
Kommer hem = felläkt fraktur med kraftig felställning:rolleyes:

Har nu varit till Thailand 2 ggr. Kom hem för en vecka sen ungefär. Bodde 1km från Patong Beach. Tycker det är helt reko. Visserligen skulle jag åka till något annat ställe efter att ha varit där 2ggr. Börjar som sagt bli för mycket turister. Tjatande säljare kommer man nog inte undan med vart du än åker i thailand om du inte ser ut som en :) Äckliga gubbar med horor är nått man kommer uppleva. Tragiskt men sant. Men det är rätt jämnt mellan unga killar oxå. Bara att gubbarna sticker ut lite mer. Ser inte riktigt "rätt" ut :D Nee, phi phi skulle jag ta nästa gång. Fast lutar åt att beställa till Vietnamn snart ist. Samma sak, fast billigare.
En sak e säker, Thailand är fortfarande ett paradis. Bara man lyckas ta sig till dom okända öarna där korallerna lever och stränderna är vita å rena.

sHIT!!

Inget att rek litar mindre på deras sjukvård då jag sett en del skräckexempel på dålig vård.

Den som har penkar får bra vård, haft pat som brutit handleden där fick info helt ok där nere.
Kommer hem = felläkt fraktur med kraftig felställning:rolleyes:

Krabi Hospital var fullständigt värdelöst, det gick runt en katt där inne, toaletten var vidrig, det dog en kille i sängen bakom min medans jag låg där. När det står klart att man kan betala fick man fint eget rum, med dubbla balkonger, roomservice, bättre mat än genomsnittsrestaurangen där nere.

Bangkok Int'l Hospital Phuket däremot, grymt bra. Bättre vård, service, lokaler, mediciner och förband än i Sverige. Där fick man egen solterrass. :banana

Krabi Hospital var fullständigt värdelöst, det gick runt en katt där inne, toaletten var vidrig, det dog en kille i sängen bakom min medans jag låg där. När det står klart att man kan betala fick man fint eget rum, med dubbla balkonger, roomservice, bättre mat än genomsnittsrestaurangen där nere.

Bangkok Int'l Hospital Phuket däremot, grymt bra. Bättre vård, service, lokaler, mediciner och förband än i Sverige. Där fick man egen solterrass. :banana

Vad lyckades du med och när hände det? Själv "åkte" jag in på sjukhuset första gången i thailand med infektion och lite sånt men det var grym sjukhusvård där jag var. Snabbt gick det, engelsk-talande doktor, bra recept och inte speciellt dyrt, typ 300:- svenska tror jag det gick på. Iofs sov jag inte över :D

Vad lyckades du med och när hände det? Själv "åkte" jag in på sjukhuset första gången i thailand med infektion och lite sånt men det var grym sjukhusvård där jag var. Snabbt gick det, engelsk-talande doktor, bra recept och inte speciellt dyrt, typ 300:- svenska tror jag det gick på. Iofs sov jag inte över :D

En stingrocka trodde jag ville bli stungen. Det var dock ett missförstånd. :mad:

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show