Thailand, när, var och pris?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ok, låter som ett jävligt bra pris helt enkelt. Inrikesflyg brukar jag alltid köpa på plats där nere, det avgår flyg jävligt ofta och det finns många bolag att välja på och priserna är som lägst på flygplatsen har jag fått för mig. Men det är fel sätt att göra om man är ute efter att spara pengar då det är små skillnader, men för vår del har det bara blivit så då vi allt som oftast bestämmer oss några dagar innan vi åker och brukar inte boka nåt i förväg.

När åker ni?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ok, låter som ett jävligt bra pris helt enkelt. Inrikesflyg brukar jag alltid köpa på plats där nere, det avgår flyg jävligt ofta och det finns många bolag att välja på och priserna är som lägst på flygplatsen har jag fått för mig. Men det är fel sätt att göra om man är ute efter att spara pengar då det är små skillnader, men för vår del har det bara blivit så då vi allt som oftast bestämmer oss några dagar innan vi åker och brukar inte boka nåt i förväg.

När åker ni?

Ja inrikesflighterna kanske vi köper på plats, så uppbokat innan vill vi nog inte ha det.

Vi siktar runt 10 Jan.
 

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
P. ska jag ställa iordning gästrummet eller drar ni söderut direkt?
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Hur är Filippinerna jämfört med Thailand?
Fundera på att dra en sväng dit när man ska ner i Thailand och härja.
Hört mycket bra om det ifrån en bekant som varit där, vad säger ni andra?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
P. ska jag ställa iordning gästrummet eller drar ni söderut direkt?

Tjena
vi har inte spikat det än, men nån dag i Bangkok blir det iaf,
vi får höras närmare inpå.
Sen föredrar sambon hotell, men ses får vi iaf göra.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Då gräver jag upp denna gamla fina tråd för restips inför vintern. Har aldrig varit på solsemester i Thailand utan enbart kört hoj där. Tänkte mig åka ungefär vecka 5-7, tänkte stanna drygt 14 dagar och måste vara tillbaka lördag vecka 7. Har ingen aning om vilket ställe jag bör åka till. Det är jag och cheyen som åker och prio är:
Luftkonditionering
Snorkling
Inga menyer på svenska/inga köttbullar/inte en massa nordbor på stranden
Möjlighet till djungelutflykt

Hjälp!!!!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag skulle generellt rekommendera västkusten, men vill ni röra på er eller vara på ett eller få ställen?

Jag funderar på 14dagar i början på feb och då kanske flyga till Kuala Lumpur och sen båtluffa upp till PhiPhi med stop på ca tre öar till, sen Bangkok och hem.

lipemap.jpg

Massa nordbor är inte största problemet utan ryssar, dom har totalt sabbat vissa ställen med ett buffligt sätt, det ska tydligen va lite bättre nu när deras ekonomi är sämre.
När jag va där och jobba vintern 2013 va ryssarna för jävliga, iofs va det mest i Pattaya som alltid drar till sig drägg, men även bortåt Ko Samet fanns dom om dock i hanterbar mängd.
Annars är området runt Rayong rätt ok och inte så tjockt med folk.

Ko mook kanske, jag har bara passerat men ska dit nästa gång, djungelutflykt vet ej men det finns nån grotta mm
mook-overview.jpg

http://www.alltomthailand.com/resmal/koh-mook
http://www.thailandguiden.se/koh_mook.php
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
vet inte vart du tänkt flyga från ? stockholm ?

då kan du ta direktflyg till langkawi i malaysia, ca 10 timmar, sedan båten till koh lipe
hyfsad dykning / snorkling, inget stort turistställe, liten huvudgata med restauranter med film på kvällarna.
pubarna på södra stranden e trevliga på kvällen


flyger du till phuket, så tar det ganska många timmar med båt till koh lipe
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
min erfarenhet av Lipe är att det suger fullständigt, svenska barnvagnsfamiljer på stranden, skitigt och förstörd korall.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Massa nordbor är inte största problemet utan ryssar, dom har totalt sabbat vissa ställen med ett buffligt sätt, det ska tydligen va lite bättre nu när deras ekonomi är sämre.
När jag va där och jobba vintern 2013 va ryssarna för jävliga, iofs va det mest i Pattaya som alltid drar till sig drägg, men även bortåt Ko Samet fanns dom om dock i hanterbar mängd.
Annars är området runt Rayong rätt ok och inte så tjockt med folk.

Ko mook kanske, jag har bara passerat men ska dit nästa gång, djungelutflykt vet ej men det finns nån grotta mm
View attachment 424797

http://www.alltomthailand.com/resmal/koh-mook
http://www.thailandguiden.se/koh_mook.php

Bor i Phuket över vintern och det är rätt lugnt med just ryssar nu. Inte ens i närheten av 2013 då dom var exakt överallt men å andra sidan drar säsongen igång typ nu.

Ko mook och grottan är riktigt bra och värda ett besök men Ko Kradan som ligger precis bredvid gillar jag mer. Det är ännu lugnare där, hur det nu kan vara det.. Det är typ paradiset :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Bor i Phuket över vintern och det är rätt lugnt med just ryssar nu. Inte ens i närheten av 2013 då dom var exakt överallt men å andra sidan drar säsongen igång typ nu.

Ko mook och grottan är riktigt bra och värda ett besök men Ko Kradan som ligger precis bredvid gillar jag mer. Det är ännu lugnare där, hur det nu kan vara det.. Det är typ paradiset :)

tack för infon, då ska jag kolla in Kradan om jag kommer iväg i februari,
Bulon är annars min pärla.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top