Tom skrev:Blir du arg för att folk som kört ett tag får billigare premie ?
Ja det blir jag då man inte får tillgodoräkna sig sin prickfria tid från andra bolag när man byter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tom skrev:Blir du arg för att folk som kört ett tag får billigare premie ?
Marals76 skrev:Ja det blir jag då man inte får tillgodoräkna sig sin prickfria tid från andra bolag när man byter.
Silwer skrev:Det här låter ju skrämmande, undrar om de gör så för att förhindra folk tat byta bolag, för går alla andra bolag efter så blir man ju ny kund om man byter och får då dubbel premie. Speciellt tråkigt för de som inet hunnit bli gammal kund, vad nu det innebär.
Tom skrev:Det är väl inte otänkbart att det går att flytta över, på samma sätt som du idag kan få med dig "bonus" på en bilförsäkring. Innan man sett hur de har gjort så är det väl ingen ide att bråka, det kanske bara är en liten del av premien som påverkas av hur länge man varit kund.
Dez skrev:Detta tror iaf jag inte kommer inträffa inom överskådlig framtid!
kan inte tänka mej att TH vill lämna över statistik till ett annat bolag för att en av TH:s kunder ska få billigare försäkring i det andra bolaget och därmed
byta bolag.
Silwer skrev:Mycket däför att jag inet kan se hur detta ska hjälpa nån, det blir en massa skenförsäkringbedrägerier bara.
Och Vi som vägrara befatta oss med sånt får sälja hojen, ifall det nu går.
Silwer skrev:NEJ det funkar inte med dagens system och jag kan inte se att det kan funka med det här nya systemet heller.
Premierna kommer gå upp ännu mer för de yngre som promt ska åka klass 7 vilket gör att än fler försäkrar på farsan eller annan äldre släkting.
Attityden komer inet förändras, de ska ha det värsta eller ingenting helt enkelt, polarna kan ju garva om de svänger in med en klass 5 hoj.
jag tycker att det är helt jäv... sjukt med försäkrings bolagen :kocko :kockoSilwer skrev:funkar inte så, har du inte läst trådarna på forumet?
Tom skrev:Det är inte de attityderna som skall förändras, det är åsikten att det är ok att fuska med försäkringarna. Det förekommer att folk som åker bana och kraschar blir uppmuntrade till att göra FB, dvs inte säga att omkullkörningen var på bana, utan att den skedde på allmän väg.
Om inte sådant upphör så lär det bli knepigt att få till ett system som fungerar. De som kör skall betala för den risk de utgör, problemet är ju att få till ett bra sätt att mäta den risken.
Vad gäller att polarna garvar, så är den risken inte så stor om polarna också kör de hojar de har råd att försäkra.
berggren_martin skrev:Bilsport & MC är pålitligare i det här fallet hoppas jag. Min 10 år gamla maskin kostar i dagsläget 5 papp att halvförsäkra helår .
Silwer skrev:Tanten sa rätt, tyvärr är det så just nu.
Jag startade den andra låsta tråden för att få folk att vakna upp lite och diskutera, det här är nämligen nåt de andra bolagen kommer ta efter.
Här läser ju inte många procent av SH.com besökare.
Napsyl skrev:jo men det jag undrar e hur han kan försäkra en gixxer 1100 i bilsport o mc för 5000kr när dom inte vill ta i min med tång
Silwer skrev:Är ni lika gammla och bor i samma zon?
Annars är det väl det berömda lyckohjulet igen.
Mattiaz skrev:O vad hade du innan då ?
Det har ju alltid varit sjukast premier i större städer.... dvs Zon3..... vad är landsbyggd... zon1?
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026