nabru
Medlem
Undrar om det är någon mer än jag som funderar på resultaten av testerna i Biketidningen?
OK, jag är väl inte coolaste killen som kör med knäskrap i varje rondell...
Jag mailade i alla fall följande till Bikeredaktionen och tänkte bara höra vad ni tycker och tänker...
"Hej Bikeredaktionen!
Nu är jag väldigt nyfiken på hur ni tänker och resonerar. För att ta ett exempel: I senaste tidningen testar ni nya värstinghojjarna Honda, Kawasaki, Suzuki och Yamaha mot varann. Och som VANLIGT får Hondan det "tristaste" omdömet ...typ...trygg...stabil...säker...hm...är inte det bra egenskaper?
Jämför man sen prestanda, dvs hk, vridmoment och acc...så är det likväl Kawasaki som utses som vinnare.
Är det så att redaktionsmedlemmarna måste upprätthålla någon form av "hippfaktor" och alltid välja den motorcykel som är svårast att hantera?
Jag tycker tyvärr att det blir svårt att ta era utvärderingar på största allvar. Naturligtvis förstår jag att allt är en subjektiv bedömning men med tanke på dessa effektmonster (ja...jag vill också ha en!) borde ju körvänlighet, trygghet etc premieras. För man vill väl (?) ha en motorcykel som man kan handskas med men samtidigt utnyttja resurserna under tanklocket...eller är jag helt ute och cyklar...?"
OK, jag är väl inte coolaste killen som kör med knäskrap i varje rondell...
Jag mailade i alla fall följande till Bikeredaktionen och tänkte bara höra vad ni tycker och tänker...
"Hej Bikeredaktionen!
Nu är jag väldigt nyfiken på hur ni tänker och resonerar. För att ta ett exempel: I senaste tidningen testar ni nya värstinghojjarna Honda, Kawasaki, Suzuki och Yamaha mot varann. Och som VANLIGT får Hondan det "tristaste" omdömet ...typ...trygg...stabil...säker...hm...är inte det bra egenskaper?
Jämför man sen prestanda, dvs hk, vridmoment och acc...så är det likväl Kawasaki som utses som vinnare.
Är det så att redaktionsmedlemmarna måste upprätthålla någon form av "hippfaktor" och alltid välja den motorcykel som är svårast att hantera?
Jag tycker tyvärr att det blir svårt att ta era utvärderingar på största allvar. Naturligtvis förstår jag att allt är en subjektiv bedömning men med tanke på dessa effektmonster (ja...jag vill också ha en!) borde ju körvänlighet, trygghet etc premieras. För man vill väl (?) ha en motorcykel som man kan handskas med men samtidigt utnyttja resurserna under tanklocket...eller är jag helt ute och cyklar...?"