Jag tror inte du paserar här så ofta!!!!!!!!Bingo skrev:Tack så mycket. Jag tutar nästa gång jag kör förbi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte du paserar här så ofta!!!!!!!!Bingo skrev:Tack så mycket. Jag tutar nästa gång jag kör förbi.
Robban skrev:om jag inte minns helt fel så vart gixxer 750 vinnaren av Masterbike inte bara en gång utan 2!!!! spöade utan problem både r1r och sin storebror.
750 Regerar!!![]()
Wiseguy skrev:1000cc hojarna kunde inte utnyttja all sin kraft där.
Å andra sidan ger dagens 600bgix skrev:Klarar man att leva med den något mindre snoppförlängareffekten är antagligen en GSX-R750 ett bättre val än en tusenkubikare för 99,9% av alla hojåkare.
Wiseguy skrev:Å andra sidan ger dagens 600r tillräckligt med prestanda för 98,7 % av dagens hojåkare.
Vem behöver ärligt mer än detta:
0-100 = 3 s
0-200 = 10 s
Toppfart = 250-260 km/h
Bingo skrev:--edit --Uppgivna torrvikter är en sak men körmässigt skiljer det mer än vad de visar. Det skiljer mycket i svängmassa och det märks när man skall bryta ner bågen. Jag tycker att 1000-kubukarna är tröga och sävliga jämfört med min 600. --edit--
Bingo skrev:Jo, men du vill ju inte ge den till mig...![]()
![]()
Nä, det är samma skit där. Jag har förvånansvärt svårt att få någon att ge mig en fin motorcykel.Goodstuff skrev:Ska du få en GSXR750?![]()
Bingo skrev:Nä, det är samma skit där. Jag har förvånansvärt svårt att få någon att ge mig en fin motorcykel.
Seså, sluta nu bråka med mig...![]()
Bingo skrev:Det skiljer mycket i svängmassa och det märks när man skall bryta ner bågen. Jag tycker att 1000-kubukarna är tröga och sävliga jämfört med min 600.
Jag menar vikten på de roterande delarna i motorn, ja. det måste inte vara det det beror på, men det är en ordentlig skillnad mellan att bryta ned en 600 och en 1000. Den mindre bågen är helt enkelt mycket mer lätthanterlig.Nyteknik skrev:Skiljer det mycket i svängmassa - du menar vikt? Det återstår att se om Suzukis 750 är ett enda kilo lättare än ZX-10, R1 och CBR 1000 RR. Även om den skulle visa sig 5-6 kg lättare kompenserar det inte avsaknaden av 250 cc. Det är den springande punkten. För att kompensera sin mindre motor måste den ju erbjuda något som de andra inte har för att locka köpare. Man borde ha gett den ett mycket mer racemässigt utseende, quickshift, torrkoppling och aluminiumtank.
Bingo skrev:Jag menar vikten på de roterande delarna i motorn, ja. det måste inte vara det det beror på, men det är en ordentlig skillnad mellan att bryta ned en 600 och en 1000. Den mindre bågen är helt enkelt mycket mer lätthanterlig.
Menar du att det är något fel på mig för att jag vill ha 750 och inte 1000?
Resonemanget är bestickande men den "gamla" 750:an har ändå sålt ganska bra. De är ju inte direkt ovanliga. Konkurrensen från större och starkare maskiner, med ungefär samma målgrupp, har inte ändrats särskilt mycket. Steget från 1000 till 750 är ungefär lika stort i år som det var förra året eller år 2002. Ajja, vi får se.bgix skrev:Det räcker inte med att de allra flesta människor kan köra fortare den än med en större hoj om den inte också har något annat som får upp imponatoreffekten.
CorbenDallas skrev:Eftersom Nyteknik onekligen har svårt att förstå så citerar jag dom som kört cykeln istället för dom som bara läser spec:arna.
"The modern 1000s are too much motorcycle for most mortals. They generally scare their owners on a daily basis...
Nyteknik skrev:GSX-R 750 har alltid varit en grymt kompetent hoj och det "test" du citerade ifrån behövs inte för att förstå att årets modell inte är ett undantag.
Den enkla poäng jag försöker belysa är att 750 cc är 250 cc mindre/sämre i de flestas medvetande. Och med viss rätt. De senaste årens utveckling (som MotoGP har påskyndat) har gett oss tusenkubikare som väger och beter sig som sexhundror.
De som "skräms" av en GSX-R 1000 lär knappast känna sig trygga med en 155 hk/15000 rpm GSX-R 750.
GSX-R 750 har ett visst berättigande som ikon. Men i sällskap med sina syskon och för att bära sitt arv med värdighet skulle den vara en exklusiv hoj för dem som söker en "riktig" racer för gata. Och då duger inte denna upplaga.
Holy Rider skrev:Varför kör man fortare med SS600or än 1000cc på dem flesta banor
Dagens 750 orginal är som en trimmad ss600 hoj motormässigt
Nej 1000cc är för posörbögar, för dem flesta kan inte hantera dem mer än man kör rakt fram på motorvägen.
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |