Testa Hojarna??

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Behöver hjälp!

Har ett problem, har köpt 2 hojar som jag inte testat ännu, smart, nja kanske inte men det är i alla fall gjort.

Nån som vet nåt lämpligt ställe att testa 2 racehojar på i närheten av götet, utan risk för häng av farbror blå :banana .

Problemet är att jag skall på licenskurs 2 dagar innan SM i A-torp och skulle så klart vilja ha testat dem först men det går ju inte då jag ej har någon licens idag.

Missar med andra ord träningen på hemmaklubben Falken den 7/4.

Är ju skönt att veta om nåt behöver fixas lite innan och inte 2 dar innan race.

/Mikael

Mike the bike skrev:
Behöver hjälp!

Har ett problem, har köpt 2 hojar som jag inte testat ännu, smart, nja kanske inte men det är i alla fall gjort.

Nån som vet nåt lämpligt ställe att testa 2 racehojar på i närheten av götet, utan risk för häng av farbror blå :banana .

Problemet är att jag skall på licenskurs 2 dagar innan SM i A-torp och skulle så klart vilja ha testat dem först men det går ju inte då jag ej har någon licens idag.

Missar med andra ord träningen på hemmaklubben Falken den 7/4.

Är ju skönt att veta om nåt behöver fixas lite innan och inte 2 dar innan race.

/Mikael

Behöver de bara funktionstestas är det ju bara att leta upp en industriraka eller något och kolla så att allt är ok.

Chris Ash skrev:
Behöver de bara funktionstestas är det ju bara att leta upp en industriraka eller något och kolla så att allt är ok.

Precis!

Att "testa" racemoppen på landsväg är att be om onödiga bekymmer. Du kan testa och ställa in nästan allt i garaget innan du kommer till banan. Det du inte kan testa på banan kan du inte heller testa på landsvägen. Det är bara onödigt farligt att leka RR-hjälte på gatan, inte bara för dig själv utan för din omgivning också. Vill du kolla motorn? Kör hojen i bänk, det ger mycket mer än subjektiva upplevelser. Fjädring ställer du in i garaget och på banan. Om något är fel på hojen, var vill du då upptäcka felet? Mitt i kurvan på landsvägen där granarna står vid vägkanten eller mitt i kurvan på en bana med en sandfålla där asfalten tar slut?

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back