Testa Hojarna??

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Behöver hjälp!

Har ett problem, har köpt 2 hojar som jag inte testat ännu, smart, nja kanske inte men det är i alla fall gjort.

Nån som vet nåt lämpligt ställe att testa 2 racehojar på i närheten av götet, utan risk för häng av farbror blå :banana .

Problemet är att jag skall på licenskurs 2 dagar innan SM i A-torp och skulle så klart vilja ha testat dem först men det går ju inte då jag ej har någon licens idag.

Missar med andra ord träningen på hemmaklubben Falken den 7/4.

Är ju skönt att veta om nåt behöver fixas lite innan och inte 2 dar innan race.

/Mikael
 
Mike the bike skrev:
Behöver hjälp!

Har ett problem, har köpt 2 hojar som jag inte testat ännu, smart, nja kanske inte men det är i alla fall gjort.

Nån som vet nåt lämpligt ställe att testa 2 racehojar på i närheten av götet, utan risk för häng av farbror blå :banana .

Problemet är att jag skall på licenskurs 2 dagar innan SM i A-torp och skulle så klart vilja ha testat dem först men det går ju inte då jag ej har någon licens idag.

Missar med andra ord träningen på hemmaklubben Falken den 7/4.

Är ju skönt att veta om nåt behöver fixas lite innan och inte 2 dar innan race.

/Mikael

Behöver de bara funktionstestas är det ju bara att leta upp en industriraka eller något och kolla så att allt är ok.
 
Chris Ash skrev:
Behöver de bara funktionstestas är det ju bara att leta upp en industriraka eller något och kolla så att allt är ok.

Precis!

Att "testa" racemoppen på landsväg är att be om onödiga bekymmer. Du kan testa och ställa in nästan allt i garaget innan du kommer till banan. Det du inte kan testa på banan kan du inte heller testa på landsvägen. Det är bara onödigt farligt att leka RR-hjälte på gatan, inte bara för dig själv utan för din omgivning också. Vill du kolla motorn? Kör hojen i bänk, det ger mycket mer än subjektiva upplevelser. Fjädring ställer du in i garaget och på banan. Om något är fel på hojen, var vill du då upptäcka felet? Mitt i kurvan på landsvägen där granarna står vid vägkanten eller mitt i kurvan på en bana med en sandfålla där asfalten tar slut?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top