Test av Triumph Daytona 675

• Thread starter Thread starter xyx
  • Start date Start date

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Här är Performance Bikes "preview" av Daytona 675 på Sepang-banan i Malaysia, från Marsnumret 2006:

Lågupplöst (96dpi) PDF, ca. 1.5Mbyte.
Högupplöst (300dpi) PDF, ca. 15Mbyte.

Motorcycle USA har även testat 675an här:
http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=2919&Page=1

OBS: Om Swedie eller någon annan inte vill se scannade grejer på forumet så ta bort mitt inlägg. Tog mig friheten då jag sett det göras tidigare.

För övrigt så passa på att köp Performance Bikes om ni ser den, utmärkt tidning.

Vill ha, vill ha, vill ha.

Kan man säga så mkt mer. Tack för länkarna.

Har två olika test av den i brittiska tidningar.
Kan bara hålla med. GE MIG!!!

när jag åkte till mässan förväntade jag mig inte att få se någon speciell hoj som verkligen föll mig i smaken, visst, nya r6an är fräck och snygg, men utséendet på den börjar bli lite väl extremt. knallade runt å kikade lite, såg triumphs monter å tänkte, "Fan, SpeedTripplen är ju rätt frän, tar väl en kik på den" börjar kika runt å får syn på den gråa Daytona 675an som stog upp pallad i montern, "Vad sjutton är det där?" en Snygg Triumph-Sporthoj?! :confused: å visst va det det, vid närmare titt kon jag fram till att det va den hoj som skulle passa mig bäst av alla på mässan, provsatt den och måste säga att trotts att jag är ganska kort (175cm) satt riktigt bra på hojen, och utan större problem att nå ner till backen trotts att den var relativt hög.

Sammanfattat så, en sån ska jag ha. om det så ska ta mig flera år, jag ska ha en sån. :tummenupp

Fluxir skrev:
när jag åkte till mässan förväntade jag mig inte att få se någon speciell hoj som verkligen föll mig i smaken, visst, nya r6an är fräck och snygg, men utséendet på den börjar bli lite väl extremt. knallade runt å kikade lite, såg triumphs monter å tänkte, "Fan, SpeedTripplen är ju rätt frän, tar väl en kik på den" börjar kika runt å får syn på den gråa Daytona 675an som stog upp pallad i montern, "Vad sjutton är det där?" en Snygg Triumph-Sporthoj?! :confused: å visst va det det, vid närmare titt kon jag fram till att det va den hoj som skulle passa mig bäst av alla på mässan, provsatt den och måste säga att trotts att jag är ganska kort (175cm) satt riktigt bra på hojen, och utan större problem att nå ner till backen trotts att den var relativt hög.

Sammanfattat så, en sån ska jag ha. om det så ska ta mig flera år, jag ska ha en sån. :tummenupp

Jag satte också riktigt skönt på den. Jag är 185.
Måste blir en provkörning av en sån snarast :hoppa

Fick senaste BIKE med posten idag, de testar också 675an på Sepang. Typ samma utlåtande som hos Performance Bikes.

Provsatt också hojen på Göteborgsmässan och fick ett sjukt habegär, men ska fan hålla band på mig. Nuvarande hojen är inte ens ett år gammal och jag har ju gjort massa saker med den under vintern som ska avnjutas. :huvet :D

Den är för övrigt slutsåld innan första leveranserna i Storbrittanien.
Och enligt Triumph på mässan så får de endast in 80 hojar till Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Dock börjar produktionen av 2007orna redan i juli.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti