Test av 100kr videokamera

Last edited:
Ja tack! Perfekt! Intressant! Kul! Köper en på måndag :) Har redan en Gopro men denna e så billig så varför inte :P Kan ha den som någon sekundär så man kan filma flera vinklar samtidigt

Här är samma kamera med o filmar baktill under bilen i full fart, den klarar dock tyvärr inte av snabba förändringar.. (vet ej vad det heter)
Även det korta hjälmkameraklippet är med samma kamera !

http://www.garaget.org/video/67515

Last edited:
Jag tycker den verkar klara det väldigt bra ändå för att vara så billig :)

Beställde just denna, blev 339:- inkl frakt, rekommenderar att köpa med minneskort då de är dyra här hemma i jämnförelse mot kina. Man kan hitta 480p varianten inkl minneskort och frakt för strax under 90:-! Se bara till att minneskortet minst har klass 4 annars är det skit tydligen.

Man kan även hitta annan firmware här som tar bort datumstämpeln samt gör det möjligt att filma över 20min i sträck. Instruktioner här.

Här är även en recention.

Last edited:
Beställde just denna, blev 339:- inkl frakt, rekommenderar att köpa med minneskort då de är dyra här hemma i jämnförelse mot kina. Man kan hitta 480p varianten inkl minneskort och frakt för strax under 90:-!

Den är riktigt bra om det är den du beställde. Det ska vara den som kallas för #11 (som stödjer H.264).

Finns många andra som påstår sig vara 720p men har betydligt sämre komponenter, optik samt bildbehandling.

Jag är supernöjd med min #11.

Den är riktigt bra om det är den du beställde. Det ska vara den som kallas för #11 (som stödjer H.264).

Finns många andra som påstår sig vara 720p men har betydligt sämre komponenter, optik samt bildbehandling.

Jag är supernöjd med min #11.

Kul att höra! :tummenupp

Köpte en 720p 4giggare för 188kr. Hur har ni suttit era på hojjarna? dubbelhäftande tejp?

Slängde mig in i går och köpte nyckelrings kameran på Kjell & Company.. kunde inte vänta på att beställa 11/720 kameran men det får bli senare ..

Provfilmade i dag på väg till jobbet.. Att en sv på 25 kw ser slö ut var inget mot vad min saab t 2,3 med chip såg ut på filmen!!!
Ändå körde man som ett vild djur till jobbet i dag
Så innan man får för sig att lägga ut någon film så behöver man nog öka hastigeheten lite på filmen om det ska se någolunda ut
Men för 300 kr är det ju en kul grej i alla fall.....

Beställde just denna, blev 339:- inkl frakt, rekommenderar att köpa med minneskort då de är dyra här hemma i jämnförelse mot kina. Man kan hitta 480p varianten inkl minneskort och frakt för strax under 90:-! Se bara till att minneskortet minst har klass 4 annars är det skit tydligen.

Man kan även hitta annan firmware här som tar bort datumstämpeln samt gör det möjligt att filma över 20min i sträck. Instruktioner här.

Här är även en recention.

Beställt en sådan kamera nu, 260:- inkl frakt från: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300587928755
Ska bli intressant att testa den :)

Jag beställde igår en sån som recman beställt och hoppas på att jag får den, denna veckan, då kan jag lägga upp ett litet miniclip så fort jag får den.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman