Terrordåd i Oslo?

Hur många mer än mig tror att det är en knäppgök utan någon förankring i något utom sin egen vilja att skada andra?

Rick Falkvinge skrev en tänkvärd artikel.

Killen placerar en bomb mitt i Oslo, troligen tänkt att skapa förvirring och dra polisens resurser bort från hans huvudmål. Han åker ut till ön och skjuter så många tonåringar han kan för att förhindra partiets tillväxt om flera decennier. Fruktansvärt på alla sätt.

Fyfan vad kallt och känslölöst agerat. Hur många spärrar saknas egentligen?

Nu sitter nog psykfallet å gottar sig i all uppmärksamhet han fått i media. Hatar han mer än Hitler just nu.

känns lite som han hade aspergers.. saknar empati för andra och kallblodigt ta livet av barn/ungdomar.
sen lirade han wow med enl aftonblaskan, bara det är sjukt.

Nu sitter nog psykfallet å gottar sig i all uppmärksamhet han fått i media. Hatar han mer än Hitler just nu.

Skulle inte förvåna mig ifall det finns någon i bakgrunden som har manipulerat honom. Det brukar många gånger vara fallet, att hetsa psykfall att utföra "stordåd"...

Sen, hur fan kunde det ta 2 timmar för polisen ta sig till brottsplatsen, en ö utanför Oslo. Det är polisens fel, LR ...:näsblod

Last edited:
Hur är det egentligen. Är han frimurare eller inte?

frimu11.jpg

De är så tragiskt att det ligger bortom min begreppsförmåga. Orkar inte ens tänka på skräcken alla på ön känt.

Sov gott alla ungdomar.

Skulle inte förvåna mig ifall det finns någon i bakgrunden som har manipulerat honom. Det brukar många gånger vara fallet, att hetsa psykfall att utföra "stordåd"...

Sen, hur fan kunde det ta 2 timmar för polisen ta sig till brottsplatsen, en ö utanför Oslo. Det är polisens fel, LR ...:näsblod

Förvånar mig inte det minsta att det tog tid. Har aldrig sett så få poliser som i Oslo.

Stora frågan - Var han verkligen ensam om all den här planeringen? Jag menar när inte ens islamisterna lyckas särskilt ofta, de som har enorma nätverk och kontakter. Visst, är de säkert mer bevakade men ändå.

Förvånar mig inte det minsta att det tog tid. Har aldrig sett så få poliser som i Oslo.

Stora frågan - Var han verkligen ensam om all den här planeringen? Jag menar när inte ens islamisterna lyckas särskilt ofta, de som har enorma nätverk och kontakter. Visst, är de säkert mer bevakade men ändå.

Jag tror att det är lättare att planera och genomföra ett sånt här dåd ensam. Inga telefonsamtal, inga möten o.s.v, Polisen har troligtvis tittat närmare på honom i ett tidigare skede, men avfärdat honom som en gaphals på internet. Såna finns det gott om men väldigt få går från ord till handling. Det här är inget som planerats under ett halvår utan han har troligtvis funderat, pysslat och skaffat sprängmedel under flera års tid.

Lider med Norge!
Såna här knäppgökar kommer att göra sånt här så länge de etablerade partierna oavsett land vägrar att inse och erkänna att det faktiskt finns en rörelse som har radikalt antidemokratiska åsikter.

Du tror inte att det kan ligga någon annan religion bakom själva dådet?

Det var väl någon religiös ledare som nyss hotade med bombattentat i norden?

a.png

Den grafiken glömde Oklahomabomberna som ensamt krävde 168 liv. Får mig att tro att den inte är helt tillförlitlig.

Edit: Oklahoma var mer än 10 år sedan, my mistake.

Last edited:
Den grafiken glömde Oklahomabomberna som ensamt krävde 168 liv. Får mig att tro att den inte är helt tillförlitlig.

'own calculations' ger ju onekligen för handen att upphovsmannen lever i den så kallade verkligheten[tm] och inte behöver bekymra sig om att lägga fram trovärdiga undersökningar.

Just denna bilden har ju letat sig fram till Sverige genom politiskt inkorrekt, så avsikten med den, både där och publiceringen här, är ju klar.

Osmakligt och felaktigt. Som vanligt. Tröttsamt med.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park