Termostat?

Classe

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
---
Jag har en GSX R 750W -92:a nån som vet om det sitter nån termostat i kylsystemet på en sån... tempmätaren står så väldigt lågt när man kör..nästan på botten men går upp ganska högt när man står still länge på tomgång ...vill ju ha den på mitten när jag kör :confused:

Hojjen går inte riktigt som den ska, den tvekar lite när man drar ur den, typ som den vill ha lite choke. Tanken var den att den kanske går bättre om arbetstemperaturen är lite högre...

termostat

ja det sitter en termostat precis undertanken nästan längst fram vid styret. Det finns en liten markering på vatten tempen, kanske 2-3 mm från botten, där ska nålen stå vid normal körning om allt är som det ska.

Nu har jag plockat dän termostaten på denna bild men pilarna visar vart den sitter om den hade varit på plats =)

Mvh. Hannes

Bifogat

• termostat.jpg
    termostat.jpg
    56.3 KB · Visningar: 116
Jag har haft bilar med halvtaskiga termostater. Har dom kokat några gånger stänger inte termostaten ordentligt.

Lösning: köp ny!

EDIT: du kan kolla genom att bara kolla på den; den skall vara riktigt stängd när den är kall. Värmerdu den i en kastrul (OBS koka inte!) så skall den öppna....

Tackar för svaret....är ju ungefär där min tempmätare står när jag kör...hmm får nog gå igenom hojjen lite i vinter

Det står hur man metodiskt undersöker hurvida termostatden funkgerar i service manualen! Bara o hugga i!

Mvh. Hannes

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...