Terminator börjar se lite hängig ut....

valmers skrev:
Vilket sossesvensson i TV-soffan aldrig kommer att fatta; "bodybuilders har bara uppumpade muskler, ingen styrka alls".

Jag känner en moderat. Det är ett riktigt fetto som bara degar i soffan & han tror inte heller att tjockryggarna är starka.

Ninjaboy skrev:
Precis, det har ju mest med återhämtningstiden att göra så att de kan träna oftare, typ samma muskelgrupp 1-2 gånger per dag i stället för varannan, var tredje dag. Så på det viset är det ju inget fusk, de har ju slitit för det minsann.

Jag är totalt mot doping men jag dömer inte de som använde det innan hela fenomenet blev olagligt/omoraliskt.

Precis, eller som gamla 400 meterslöpare dopade sig så att de kunde köra tyngre intervallpass utan att tappa i snabbhet som man annars gör. Man tränar ju snarast mer när man dopar sig än när man inte gör det.

Jo tack, jag vet varför man dopar sig och vilka effekter de får på träningen.
Styrketränade på sena 80-talet (när Krisskross fortfarande gick på lågstadiet :D ) och har läst en del om träning och doping.
De flesta som är lite insatta i bodybuilding vet att pojkarna som tävlar på den högsta nivån i USA inte enbart äter kyckling om vi säger så :rolleyes:

Jag menade inte att Arnold har fuskat på något sätt, han får väl peta i sig vad han vill.
Menade bara att när han var som störst så berodde det inte på att han åt bananer och tränade som fan, han fick hjälp från annat håll.

Har man vart så stor som han så måste man träna ner sig, det går inte att bara sluta tvärt och tro att man ska bli snygg :D

sandstream skrev:
Menade bara att när han var som störst så berodde det inte på att han åt bananer och tränade som fan, han fick hjälp från annat håll.
Hmm... steroider är otillåtna preparat som kan flytta fram de yttersta gränserna något. Det är naivt att tro att det skulle gå att bygga upp något i stil med Arnold på 70-talet utan det rätta anlaget och ett tight träningsprogram.

Det är trist att antidopingrösterna ute i samhället ofta överdriver effekterna av anabola steroider. Det leder bara till att fler unga vill prova på skiten. Vilken mobbad finnig 15-åring vill inte se ut som Arnold?

mb skrev:
Hmm... steroider är otillåtna preparat som kan flytta fram de yttersta gränserna något. Det är naivt att tro att det skulle gå att bygga upp något i stil med Arnold på 70-talet utan det rätta anlaget och ett tight träningsprogram.
Sugen på att missförstå idag?
Klart som korvspad att Arnold ägnade all vaken tid åt att äta och träna men att han dopade sig är ju ett bevis för att det ger effekt.

mb skrev:
Det är trist att antidopingrösterna ute i samhället ofta överdriver effekterna av anabola steroider. Det leder bara till att fler unga vill prova på skiten. Vilken mobbad finnig 15-åring vill inte se ut som Arnold?
Har du några bekanta som använt steroider?
Jag har flera stycken och de var just finniga taniga 15-åringar som på en sommar växte sjukt mycket :3freak

En av dem vart sjukpensionär vid 25 års ålder pga förstorat hjärta (det är ju som bekant också en muskel).
Resterande är i dag yrkeskriminella och allmänt skumma, inga man bjuder hem på fika direkt :näsblod

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!