Terapi mot "trögtänkthet"?

Ni båda lyckades missläsa.
Plånböckerna taxihämtades på den dynamiska duons egen bekostnad, sen hade de faktiskt vett att bjuda på första rundan.
Nä nä,ingen missuppfattning,gav bara ett förslag på hur man löser problemet du nämde att dom inte skulle lära sig.
Solly :gnissla
Låt mig gissa hur ni möttes: för länge sedan var du, din ungdom och dina vänner på krogen. Du vart mest aspackad, rent av oförmögen. Då lösgjorde sig plötsligt en stram kvinnlig gestalt ur röken och sa ngt uppfodrande till trasslet på golvet. Och på den vägen är det än idag? :D

Spot on! :rofl

Eller inte................

Henrik

JK: Som du ser så har han redan en respektive, en chey, tyvär inte mkt bättre pli på henne och för att försegla sina öden som eviga tröttskallar har de fått fram ett litet knyte med deras kombinerade genetiska förträffligheter.

Ok, jag läste bara det personporträtt av den oförmögne som du gav i förstainlägget. Där nämdes inte ngn partner. Jag får nog läsa resten av tråden. Jag är själv slarvig som sagt.

Så han har alltså ihop det med en slarvfia. Det är ovanligt men händer förstås i olyckliga fall. Då lär det inte bli bättre, dubbelt så svårt att rå på. :gnissla

Eller inte................

Henrik

Solly.
Bara skoja. :krama

Last edited:
Ja ja,kändes bara lite jobbigt att JK skulle ha rätt......villl ju fan kunna göra som jag vill utan efterverkningar!

Henrik

Om han inte är bög så kommer det där ordna upp sig. Det är såna där killar ,som när alla kompisar tröttnat, inser att dom måste ha en sträng kärring. Och stränga kärringar, som gillar att styra upp, brukar kunna vädra en sån där kille på mil.
Fel! Funkar bara i 2 månader (veckor andra gången man försöker) tills man tröttnat på att inte få tänka själv, bara göra massa tråkigt hjärndöttdravel på helgerna, be om ursäkt för saker som verkligen inte är nått att be om ursäkt för, ta skit man inte förtjännar iom att man egentligen är en smart person men har en förmåga att trasla till det inser man att man klarar sig bättre jälv och å trasslar man till det ännu mer för sig..

Man kan säga att jag har viss insikt i hans situation //Prulle som glömt leget 4 gånger på ett år, tappat bort 2 regbevis och 1 bilnyckel Iof under den mest tilltraslade olyckliga, tanksprida perioden av mitt liv hittils (dvs nu) men ändå

Går själv runt 15min och letar efter mina nycklar tills jag kommer på att jag håller de i vänsterhanden.
För några veckor fick jag åka 3mil för att jag trodde jag hade glömt nycklarna, men de låg i min ficka. osv osv osv.

Endast nycklar det gäller

Nä nä,ingen missuppfattning,gav bara ett förslag på hur man löser problemet du nämde att dom inte skulle lära sig.

Henrik

Tveksamt att en polisanmälan(?) skulle göra att de lärde sig även fast det är snäpper grövre än 1tkr - på kontot. Jag tror att nån seriös terapi i ett halvår/år är den rätta medecinen. :fakta

Var är bonny när man behöver han?

Ok, jag läste bara det personporträtt av den oförmögne som du gav i förstainlägget. Där nämdes inte ngn partner. Jag får nog läsa resten av tråden. Jag är själv slarvig som sagt.

Så han har alltså ihop det med en slarvfia. Det är ovanligt men händer förstås i olyckliga fall. Då lär det inte bli bättre, dubbelt så svårt att rå på. :gnissla

Joh dom är två som kompletterar varandras brister till en perfekt fail.

Fel! Funkar bara i 2 månader (veckor andra gången man försöker) tills man tröttnat på att inte få tänka själv, bara göra massa tråkigt hjärndöttdravel på helgerna, be om ursäkt för saker som verkligen inte är nått att be om ursäkt för, ta skit man inte förtjännar iom att man egentligen är en smart person men har en förmåga att trasla till det inser man att man klarar sig bättre jälv och å trasslar man till det ännu mer för sig..

Man kan säga att jag har viss insikt i hans situation //Prulle som glömt leget 4 gånger på ett år, tappat bort 2 regbevis och 1 bilnyckel Iof under den mest tilltraslade olyckliga, tanksprida perioden av mitt liv hittils (dvs nu) men ändå

Går själv runt 15min och letar efter mina nycklar tills jag kommer på att jag håller de i vänsterhanden.
För några veckor fick jag åka 3mil för att jag trodde jag hade glömt nycklarna, men de låg i min ficka. osv osv osv.

Endast nycklar det gäller

Om ni går ihop med kåmpisarna mina så kanske ni kan gå ihop o göra ett gruppköp på terapisessioner? :fakta

Back on topic:
Jag tycker personligen att det är lite fel att försöka "styra upp" folk som är sådär. Det har till och med hänt att jag blivit förbannad på folk som hela tiden gnäller på struliga människor och försöker med nån typ av storebrorsfasoner.
Låt killen vara. Skit i honom. Det är inte din uppgift att "styra upp" andra människor, det tyder till och med rätt mycket på dryghet hos dig som tycker att du är bättre.

Jag har också haft en polare som misslyckades med precis allting, glömde nycklar, glömde snuset, tappade bort allt och alla. Pallar man inte med det så sluta umgås med honom då. Som nån sa, antingen lär de sig när det står där själva eller så lär de sig aldrig.

Här har vi ett tydligt exempel på varför det är bra att göra lumpen.

Han hade haft det riktigt jobbigt i lumpen, kanske till och med så jobbigt att han brytigt ihop och fått hjälp.

Vill inte förstöra trådar med potential!!!

pm? :)

Back on topic:
Jag tycker personligen att det är lite fel att försöka "styra upp" folk som är sådär. Det har till och med hänt att jag blivit förbannad på folk som hela tiden gnäller på struliga människor och försöker med nån typ av storebrorsfasoner.
Låt killen vara. Skit i honom. Det är inte din uppgift att "styra upp" andra människor, det tyder till och med rätt mycket på dryghet hos dig som tycker att du är bättre.

Jag har också haft en polare som misslyckades med precis allting, glömde nycklar, glömde snuset, tappade bort allt och alla. Pallar man inte med det så sluta umgås med honom då. Som nån sa, antingen lär de sig när det står där själva eller så lär de sig aldrig.

Då kan man annars ställa sig frågan: vad är en riktig vän?
Kan hålla med om att det många gånger är bäst att låta fanskapet lida och gå sin egen väg men så känner jag inte i det här fallet. Jag vill verkligen att han ska göra sig kvitt sina "plågoandar".

Skulle vara skönt om folk inte refererade till honom som "Det jävla puckot, klantskallen" etc..

Och att jag skulle tycka att jag är bättre än honom stämmer inte alls utöver de punkter som jag och ALLA våra gemensamma vänner blir lidande av.
Skulle dessutom frivilligt medverka om det var nån slags gruppterapi då jag inte direkt är perfekt själv.

Visst skulle han kunna klara sig genom hela livet i sitt nuvarande skick men han har klar potential att göra det utan de värsta av hans brister, inbillar jag mig.

Här har vi ett tydligt exempel på varför det är bra att göra lumpen.

Han hade haft det riktigt jobbigt i lumpen, kanske till och med så jobbigt att han brytigt ihop och fått hjälp.

Håller med, lumpen gjorde iaf att jag fick lite mer respekt för att hålla tider. Börjar märkas att det var ett tag sen dock. :/

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg