Eaglespirit
Ny medlem
Ersatte idag hela mitt orginalsystem med ett V&H SS2R och det gick ganska smärtfritt. Allt passade som det skulle och efter lite pill var allt på plats. Det gick även bra att starta och den gick utan choke. Underbart ljud som kom ut ur pipan! Skillnaden var att varvtalet låg på 1000 istället för 1500 på tomgång.
Efter ca 30 sekunder såg jag till min förvåning att temperaturen klättrade stadigt så jag stängde av hojjen vid ca 80C... temperaturen fortsatte dock att stiga och hamnade till sist precis innan röda området. Efter typ 30 minuter har den nu gått ner till 90C igen. Har ni någon aning om vad det kan vara? Piporna är varma, "motorn" är ljummen och kylslangarna + radiator är kalla... vad jag har förstått så sitter temp-givaren på kylslangen vid pumpen bakom hela kalaset. Ingenting där i närheten är varmt. Det gäller en Yamaha FZR600 -94
En kompis sa att den kanske går för magert med nya systemet, men att det inte borde märkas så snabbt på temperaturgivaren. Tacksam för alla svar jag kan få, jag vill ju kunna lyssna på ljudet och åka runt lite!!
//Simon
Efter ca 30 sekunder såg jag till min förvåning att temperaturen klättrade stadigt så jag stängde av hojjen vid ca 80C... temperaturen fortsatte dock att stiga och hamnade till sist precis innan röda området. Efter typ 30 minuter har den nu gått ner till 90C igen. Har ni någon aning om vad det kan vara? Piporna är varma, "motorn" är ljummen och kylslangarna + radiator är kalla... vad jag har förstått så sitter temp-givaren på kylslangen vid pumpen bakom hela kalaset. Ingenting där i närheten är varmt. Det gäller en Yamaha FZR600 -94
En kompis sa att den kanske går för magert med nya systemet, men att det inte borde märkas så snabbt på temperaturgivaren. Tacksam för alla svar jag kan få, jag vill ju kunna lyssna på ljudet och åka runt lite!!
//Simon