Temperaturer GSXR 750 -96

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har ingen handbok till hojen så jag undrar lite vad arbetstemperaturen ligger på? Den brukar pendla mellan 70-80 när jag kör aktivt, är det normalt?

Var nere i stan häromkvällen och träffa en polare, när jag parkerade såg jag att temperaturen låg på 98grader c. Sen pendlade den upp mellan 98-101c när det stod still. Körde genom stan och krypkörde en del men det har jag gjort förut men utan att hojen blivit varm. Dessutom är det bara 15-17 grader varmt ute. Vad kan det bero på? Något farligt?

BTW om någon har en handbok till gsxr 750 -96 till salu eller en Haynes eller liknande, hör av er. :hej

hejsan krabben...

får du köra stor hoj nu ?? :p

Låter helt normalt..min hoj håller en arbtemp på 75-90 grader beroende på hastighet, men ligger jag i stan så sticker den upp på 95-100+ (min givare till fläkten e sönder, så jag sätter på den manuellt med en lampswitch :crash :rock )

Ps. nån som vet när fläkten ska sätta igång på Rettan ??

Ojojoj. Hagge-pussis, din topplockspackning har förmodligen gått. Räkna med knappt 10000 i reparationer. Du skulle inte ha köpt det där vraket, varför lyssnar du aldrig?!

Fläkten ska gå igång vid 108 grader på R1.

Hagster skrev:
Har ingen handbok till hojen så jag undrar lite vad arbetstemperaturen ligger på? Den brukar pendla mellan 70-80 när jag kör aktivt, är det normalt?

Var nere i stan häromkvällen och träffa en polare, när jag parkerade såg jag att temperaturen låg på 98grader c. Sen pendlade den upp mellan 98-101c när det stod still. Körde genom stan och krypkörde en del men det har jag gjort förut men utan att hojen blivit varm. Dessutom är det bara 15-17 grader varmt ute. Vad kan det bero på? Något farligt?

BTW om någon har en handbok till gsxr 750 -96 till salu eller en Haynes eller liknande, hör av er. :hej
Inget fel på tempen.
Landvägkörning 72-80
Stadskörning/Tomgång så kan den gå upp till 100 +
Fläkten startar vid 105.

Re: Re: Temperaturer GSXR 750 -96

Gildemeister skrev:
Inget fel på tempen.
Landvägkörning 72-80
Stadskörning/Tomgång så kan den gå upp till 100 +
Fläkten startar vid 105.

Tack igen för ditt svar! :tummenupp

Det är ingen fara om tempen är runt 100 grader då?

Mattias, du borde få nåt stort uppkört i valfri kroppsöppning!

:hej

Fläkten går igång vid 108grader, så det är ingen fara om den går över 100grader, men det är ju vettingt att kolla om fläkten går igång.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back