Temperaturer GSXR 750 -96

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har ingen handbok till hojen så jag undrar lite vad arbetstemperaturen ligger på? Den brukar pendla mellan 70-80 när jag kör aktivt, är det normalt?

Var nere i stan häromkvällen och träffa en polare, när jag parkerade såg jag att temperaturen låg på 98grader c. Sen pendlade den upp mellan 98-101c när det stod still. Körde genom stan och krypkörde en del men det har jag gjort förut men utan att hojen blivit varm. Dessutom är det bara 15-17 grader varmt ute. Vad kan det bero på? Något farligt?

BTW om någon har en handbok till gsxr 750 -96 till salu eller en Haynes eller liknande, hör av er. :hej

hejsan krabben...

får du köra stor hoj nu ?? :p

Låter helt normalt..min hoj håller en arbtemp på 75-90 grader beroende på hastighet, men ligger jag i stan så sticker den upp på 95-100+ (min givare till fläkten e sönder, så jag sätter på den manuellt med en lampswitch :crash :rock )

Ps. nån som vet när fläkten ska sätta igång på Rettan ??

Ojojoj. Hagge-pussis, din topplockspackning har förmodligen gått. Räkna med knappt 10000 i reparationer. Du skulle inte ha köpt det där vraket, varför lyssnar du aldrig?!

Fläkten ska gå igång vid 108 grader på R1.

Hagster skrev:
Har ingen handbok till hojen så jag undrar lite vad arbetstemperaturen ligger på? Den brukar pendla mellan 70-80 när jag kör aktivt, är det normalt?

Var nere i stan häromkvällen och träffa en polare, när jag parkerade såg jag att temperaturen låg på 98grader c. Sen pendlade den upp mellan 98-101c när det stod still. Körde genom stan och krypkörde en del men det har jag gjort förut men utan att hojen blivit varm. Dessutom är det bara 15-17 grader varmt ute. Vad kan det bero på? Något farligt?

BTW om någon har en handbok till gsxr 750 -96 till salu eller en Haynes eller liknande, hör av er. :hej
Inget fel på tempen.
Landvägkörning 72-80
Stadskörning/Tomgång så kan den gå upp till 100 +
Fläkten startar vid 105.

Re: Re: Temperaturer GSXR 750 -96

Gildemeister skrev:
Inget fel på tempen.
Landvägkörning 72-80
Stadskörning/Tomgång så kan den gå upp till 100 +
Fläkten startar vid 105.

Tack igen för ditt svar! :tummenupp

Det är ingen fara om tempen är runt 100 grader då?

Mattias, du borde få nåt stort uppkört i valfri kroppsöppning!

:hej

Fläkten går igång vid 108grader, så det är ingen fara om den går över 100grader, men det är ju vettingt att kolla om fläkten går igång.

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back