Temp. inomhus?

Vintern 2003 bodde jag och en kompis ihop i en gammal tegelvilla, det var ju snorkallt den vintern och elen var svinadyr.
Då hade vi 10 grader i alla rum, utom i sovrummen, där vi kanske hade 15.
DET var inget kul. :3freak
Normal inomhusvärme tycker jag ska vara mellan 19-21 grader :)

20-22 är helt ok. Under 20 och jag börjar leka gnällkärring tämligen omgående.

Har 34 grader här nu, dator igång, element igång, stereo igång o en fotlampa som e skitvarm igång. :brinnerup

~Settan~ skrev:
i sovrummet svalare -man sussar bättre då sägs det och jag tror det stämmer.

Jo, diverse fysiska aktiviteter kan bli lidande vid för hög temperatur i det rummet också. Inte att förglömma...

Men för mavves del är det nog inga problem... :hihi

Inte för mina heller dårå...

Mavve skrev:
Jag hyr villa - får kontrollera värmen själv med vedkamin - men palla hålla på.

Har normalt i mitt sovrum dock - men vem vill vara sängliggandes hela dagarna?
Har du hyrt en villa med vedpanna och inte orkar elda får du ju skylla dig själv. :hihi
Normal rumstemp ligger mellan 18-20 grader, över så räknar man det som varmt och under som kallt.
Men 12grader på morgonen låter mer som en Mavve som inte förstår att man måste elda för att det ska vara varmt.
Har du gott om flis så kan du ju ställa in golvstående elelement, men då lär elmätaren spinna på rätt bra.
//Tobbe

morlock skrev:
Jag tycker man ska minst 20-23 grader inomhus pa vintern, pa sommaren kan det fa vara ett par grader kallare.

Helt otroligt vad folk verkar ha svart att forsta vad nagon menar om denne stavar fel. Eller atminstone maste det papekas som quoten visar. :dummer

Det heter "varnt" i Örebro, och även i Karlskoga, där jag kommer ifrån...

För övrigt fattar jag inte ett dyft av vad du skriver, men antar att det är buddhistiska eftersom det saknar punkter över bokstäverna.

Inomhustemp. = 220 - lokalens huvudsaklige brukares ålder

Eller tänker jag på något annat? :va

chrilla skrev:
Det heter "varnt" i Örebro, och även i Karlskoga, där jag kommer ifrån...

För övrigt fattar jag inte ett dyft av vad du skriver, men antar att det är buddhistiska eftersom det saknar punkter över bokstäverna.

haha, den enda jag känner som säger varnt är från stockholm
och det är fan det roligaste som finns när han säger att det är just VARNT, så det så :mattias

~Settan~ skrev:
I hyreslägenheter ska de tydligen vara minst 19 grader har jag hört.

Får jag välja vill jag ha 21-22 grader, i sovrummet svalare -man sussar bättre då sägs det och jag tror det stämmer.

12 grader är ju f*n nästan fryspunkt! Hade jag aldrig överlevt! Gnäller när det är 19 grader. MINST 20 ska det vara och runt 18 i loppelådarummet :)

När det är 12 grader så är det jävlar tuttefräs.. erkänn erkänn ... :hihi :rofl

~Settan~ skrev:
:rofl
ja, det får nog fan erkännas men det gäller nog er snubbar också skulle jag gissa!

hehe, jo det får man nog... som min polare som låg i lumpen uppe i kiruna någonstans:

-Fan, man tvekade att gå in i duschen, man var fan rädd att den skulle gå inåt.. som ett jävla russin såg den ut.. hahahaha :hihi :3freak

Josafan skrev:
hehe, jo det får man nog... som min polare som låg i lumpen uppe i kiruna någonstans:

-Fan, man tvekade att gå in i duschen, man var fan rädd att den skulle gå inåt.. som ett jävla russin såg den ut.. hahahaha :hihi :3freak

hahaha, det är ju nackdelen med kyla :hihi :4skrika

Frr... frrrr..... frrryser något så gud in i helvete!
Känner inte av tårna trots 2par feta strumpor och fingrarna har domnat av så ajg känner inte ens tangenterna jag slår mot nu..

fff..... fa.... ff.fan

Mavve skrev:
Frr... frrrr..... frrryser något så gud in i helvete!
Känner inte av tårna trots 2par feta strumpor och fingrarna har domnat av så ajg känner inte ens tangenterna jag slår mot nu..

fff..... fa.... ff.fan
Men elda då :rolleyes:
//Tobbe

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...