Telia ska stänga ner utan att säga till?

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Har hört att de ska stänga ner nätverk TV mobilt ja allt från Telia. :va

Men tror inte själv på det men tänkte om någon har hört samma sak.

Ehm va?

Utan att tänka så mkt säger jag att det är ren bullshit att sveriges största (?) teleoperatör ska stänga ned sina grejer utan att det blir ramaskri.

Vet inte. Hörde något om att de ska lägga ner. Utan att säga något till deras kunder. :va

Dock om 2 år eller va det va.

Om det är sant eller falskt vet jag inte.

Ehm va?

Utan att tänka så mkt säger jag att det är ren bullshit att sveriges största (?) teleoperatör ska stänga ned sina grejer utan att det blir ramaskri.

Tänkte det samma

Last edited:
Vem har sagt det? Du vet rösten i ditt huvud inte är någon annan eller någon att lita på. :tummenupp

Jo, givetvis är det så. Alla vinstdrivande bolag brukar fimpa sin kärnverksamhet rakt av utan att meddela kunder eller aktieägare.

Som jag sa tidigare... Det är ett rykte som jag hört. Jag vet inget mer tänkte om det kanske var sant så kanske någon här på forumet visste om det var sant eller ej. Ursäkta mig att jag blev lite nyfiken "Mr. Perfekt"

Telia stänger väl ned den fasta telefonin, dvs kopparnätet, inom vissa glesbygdsområden och erbjuder mobila alternativ eller IP-telefoni där det finns fiber istället? Kan det vara det som förvanskats lite när det gått från mun till mun?

Telia stänger väl ned den fasta telefonin, dvs kopparnätet, inom vissa glesbygdsområden och erbjuder mobila alternativ eller IP-telefoni där det finns fiber istället? Kan det vara det som förvanskats lite när det gått från mun till mun?

Så kan det va. Historier brukar ju ändras när de går långt.

Hade vi inte enats om att Kottsson är ett litet flame som egentligen utgörs av en uråldrig (gammal på forumet that is) och dryg medlem på sporthoj.com?
Så är det hur som helst och det är inte jag som är denne någon.

De drabbade blir ersatta med nått sorts mobilt nät,,, om ingen nämt det i tråden.

Dock börjar nedmonteringen först på landet där täckningen redan är dålig.

Och trygghetslarmen fungerar inte över det mobila.

Dock börjar nedmonteringen först på landet där täckningen redan är dålig.

Och trygghetslarmen fungerar inte över det mobila.

Trygghetslarmen fungerar utmärkt på det mobila nätet, och där dom monterar ner koppartrådarna bygger dom ut mobiltelefonin först.

Dom som bor riktigt jävligt till får fast-mobil, dvs en fast monterad, betydligt kraftfullare telefon med en fast riktantenn riktad mot närmaste mast, så dom har fullgod täckning från den.

Dom som bor ännu djävligare till är välkommna att dra egen koppartråd över fjället, jag är helt med på att subventionera till en viss gräns, men när folk väljer att bosätta sig bakom dyngkasen så får dom stå ut med att det luktar....

Trygghetslarmen fungerar utmärkt på det mobila nätet, och där dom monterar ner koppartrådarna bygger dom ut mobiltelefonin först.
Snicksnack
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=3570087
Telia tar ju ner delar av det fasta telefonnätet i Vetlanda. Det har ställt till problem eftersom de trygghetslarm som vissa pensionärer och andra har inte fungerar utan fast telefoni.

Dom som bor riktigt jävligt till får fast-mobil, dvs en fast monterad, betydligt kraftfullare telefon med en fast riktantenn riktad mot närmaste mast, så dom har fullgod täckning från den.

Dom som bor ännu djävligare till är välkommna att dra egen koppartråd över fjället, jag är helt med på att subventionera till en viss gräns, men när folk väljer att bosätta sig bakom dyngkasen så får dom stå ut med att det luktar....

Själv har jag torp 1 mil utanför linköping, ingen täckning.
Inte direkt fjäll i vägen :tungan

Läste en artikel om klagomålen (vissa byar har redan varit prov under 2010), men hittar inte artiklarna.
Får återkomma

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...