Telia ska stänga ner utan att säga till?

Själv har jag torp 1 mil utanför linköping, ingen täckning.
Inte direkt fjäll i vägen :tungan

Dom trygghetslarm som nu testas fungerar inte, nej, för det är en egen GSM enhet som ska koppla mot närmsta bas, men dom man normalt kopplar till telenätet går lika bra att koppla till en fastmobil.
Fungerar fastmobil så fungerar trygghetslarmet.

Och du tycker att vi andra ska betala mer för våran telefoni för att du ska kunna ha fast telefoni i "torpet"?

Har du provat att sätta upp en fast riktantenn mot närmsta basstation?
Har du provat en telefon med Telia abbonemang?

Det fungerar säkert alldelens utmärkt, jag bor i norrland, min släkt har en gård mitt ute i skogen, det finns varken väg eller elnät i närheten, där fungerar det utmärkt att hala upp en GSM telefon ur fickan och ringa, fast besökare som har TRE abbonemang brukar klaga på täckningen just där.

Vi som bor i norrland vet att det bara är telias nät som har täckning.

Och du tycker att vi andra ska betala mer för våran telefoni för att du ska kunna ha fast telefoni i "torpet"?

Har du provat att sätta upp en fast riktantenn mot närmsta basstation?
Har du provat en telefon med Telia abbonemang?

Det fungerar säkert alldelens utmärkt, jag bor i norrland, min släkt har en gård mitt ute i skogen, det finns varken väg eller elnät i närheten, där fungerar det utmärkt att hala upp en GSM telefon ur fickan och ringa, fast besökare som har TRE abbonemang brukar klaga på täckningen just där.

Vi som bor i norrland vet att det bara är telias nät som har täckning.

Nej
Ja
Ja

Jag vill inte betala för GSM-antenner i Norrland.

Du inser att om PTS sket helt i riktlinjer så skulle det bara finnas täckning i tätort? :krama

Jag vill inte betala för GSM-antenner i Norrland.

Du inser att om PTS sket helt i riktlinjer så skulle det bara finnas täckning i tätort? :krama

Jag föredrar att dom åläggs att bygga ut mobilnätet som vem som helst som besöker platsen kan utnyttja istället för att dom åläggs att bygga ut och underhålla ett kopparnät som nästan ingen vill ha...

Väldigt många människor (även i städer) väljer ju bort fast telefoni eftersom dom fasta kostnaderna vida överstiger samtalskostnaderna.

Jag har valt bort fast telefoni, alla i min familj har valt bort det det är nog så att det är väldigt få kunder kvar på väldigt många mil kopparkabel...

Kopparkabel!? Va e de för nymodigheter? Vissa fastigheter i ett närliggande samhälle har fortfarande blykabel :P

Ja, Liseberg skulle lägga ner klockan 16 den 16 juli nästa sommar hörde jag. Är det sant!? Isåfall blir ju folk typ fast i karuseller och så. Och hur ska det gå för dem som just beställt pizza!?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park