Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det sant??
![]()
Ehm va?
Utan att tänka så mkt säger jag att det är ren bullshit att sveriges största (?) teleoperatör ska stänga ned sina grejer utan att det blir ramaskri.
Vet inte. Hörde något om att de ska lägga ner. Utan att säga något till deras kunder.![]()
Jo, givetvis är det så. Alla vinstdrivande bolag brukar fimpa sin kärnverksamhet rakt av utan att meddela kunder eller aktieägare.
Ursäkta mig att jag blev lite nyfiken "Mr. Perfekt"
Telia stänger väl ned den fasta telefonin, dvs kopparnätet, inom vissa glesbygdsområden och erbjuder mobila alternativ eller IP-telefoni där det finns fiber istället? Kan det vara det som förvanskats lite när det gått från mun till mun?
Så kan det va. Historier brukar ju ändras när de går långt.
Det är kopparnätet som avvecklas med start 2011
Viktigt bara att dom inte säger något. Men nu håller ni ju på att gola sönder hela skiten...[/QUOTE
Bara drygt 10 år sen jag sa det till cheferna på Telia så de har känt till det ett tag, ingen ko på isen alltså.
Det är kopparnätet som avvecklas med start 2011
De drabbade blir ersatta med nått sorts mobilt nät,,, om ingen nämt det i tråden.
Dock börjar nedmonteringen först på landet där täckningen redan är dålig.
Och trygghetslarmen fungerar inte över det mobila.
SnicksnackTrygghetslarmen fungerar utmärkt på det mobila nätet, och där dom monterar ner koppartrådarna bygger dom ut mobiltelefonin först.
Telia tar ju ner delar av det fasta telefonnätet i Vetlanda. Det har ställt till problem eftersom de trygghetslarm som vissa pensionärer och andra har inte fungerar utan fast telefoni.
Dom som bor riktigt jävligt till får fast-mobil, dvs en fast monterad, betydligt kraftfullare telefon med en fast riktantenn riktad mot närmaste mast, så dom har fullgod täckning från den.
Dom som bor ännu djävligare till är välkommna att dra egen koppartråd över fjället, jag är helt med på att subventionera till en viss gräns, men när folk väljer att bosätta sig bakom dyngkasen så får dom stå ut med att det luktar....
Det här är iaf lite relaterat: http://ltz.se/nyheter/stromsund/1.2...ia-ljuger-telenatet-ar-redan-nedlagt-hos-oss-Läste en artikel om klagomålen (vissa byar har redan varit prov under 2010), men hittar inte artiklarna.
Får återkomma
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär