Telefon sökes pga psykiska problem ;)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Hej kära tittare.

Pga aggressioner har jag slängt sönder 2 telefoner denna vecka :( Jag gör av med cirka 4-5 telefoner per år, som går sönder via aggresioner, tappas bort eller blir stulna. Att leta efter min telefon, är ett problem jag möter varje dag.
Ibland hittas den inte alls utan då har den säkert hamnat på ett biltak, statoils tankstationer eller i en tidningshög jag slängt....

Ja, hjälp borde sökas, eller iallafall kolla upp om alla sladdar är anslutna i hjärnan :huvet :gnissla :död

Men det är ett senare problem. Nu behöver jag en telefon! Nu har ju mc säsongen startat och tjejen min blir orolig om jag inte har telefon med mig!!

Så är det någon människa där ute i världen som har en telefon skräpandes i byrålådan, ge den till mig! Jag betalar frakten såklart! Eller ett par hundringar. ;)

Av erfarenhet vet jag att äldra nokia håller skitbra, så jag söker i första hand dessa: (andra förslag välkomnas varmt, särskilt om de är gratis :) )
8310
8210
7210
7250
6610
6510
5210
mfl mfl.....eller äldre/andra märken etc. Helst inga tegelstenar. Andra förslag o frågor kan tas här eller på pm :tummenupp

Det finns numera telefoner med lokaliseringsfunktion, så man alltid kan hitta dem om man förlagt telefoneländet? Det kanske vore något för dig? De har en lokalisator som uppehåller en länk mellan telefonen och en fast lokaliseringsstation i ditt hem. På så sätt kan du alltid från lokaliseringsstationen genom att följa länken ta reda på var telefonen befinner sig.

.

.

.

.

Just ja, en bild också.

Här har du en telefon med lokaliseringsfunktion:
04_10_p006.jpg

Man kan skymta länkfunktionen, bak till vänster i bild.

Här har du ett par exempel på olika typer av lokaliseringsstationer:
91096-402.jpg

290034.jpg

;) :clown

(Jag är drygare än Yes! :D)

Last edited:
Skiten du ska ha är Nokia 3310. Måste vara den bästa telefonen som gjorts (nåja), den tål tamefan allt!

Tyvärr har jag ingen åt dig. :(

SE telefoner går att kasta sönder iallafall. Dessutom så hittar man inte alla delar när man gjort det.

Blocket kollar jag såklart, men det är mkt överpriser och mycket lurendrejerier. Så jag ville söka lyckan här först!

please help me! Sveriges invånare köper ju ny telefon varje år, NÅNSTANS borde dem ligga o skräpa? Genom att sälja en billigt till mig, går allt runt i ett kretslopp och jag slipper konsumera världen genom att köpa en telefon av nyaste slaget!

Hjälp mig och va en del av detta miljövänliga kretslopp! Alla telefoner jag förbrukar återvinns :tummenupp
2107.gif

Last edited:
Blocket kollar jag såklart, men det är mkt överpriser och mycket lurendrejerier. Så jag ville söka lyckan här först!

please help me! Sveriges invånare köper ju ny telefon varje år, NÅNSTANS borde dem ligga o skräpa? Genom att sälja en billigt till mig, går allt runt i ett kretslopp och jag slipper konsumera världen genom att köpa en telefon av nyaste slaget!

Hjälp mig och va en del av detta miljövänliga kretslopp! Alla telefoner jag förbrukar återvinns :tummenupp

Du kan få min k700i gratis. Joysticken är sönder, men det funkar fint att ringa/svara i luren :)

Enligt min lokala teleförsäljare skulle joysticken kosta 800:- att laga, och det lägger jag inte på den skit mobilen.

Btw....den är bunden till Telenor.

Du vet väll att bara för du hör röster när du pratar i telefonen, betyder inte det att du är psykiskt sjuk.

Skiten du ska ha är Nokia 3310. Måste vara den bästa telefonen som gjorts (nåja), den tål tamefan allt!

Tyvärr har jag ingen åt dig. :(

Måste tyvärr informera dig om att den inte tål allt.

2 slag imot instrumentbrädan i bilen sen e den nere för räkning :huvet

Du kan få min k700i gratis. Joysticken är sönder, men det funkar fint att ringa/svara i luren :)

Enligt min lokala teleförsäljare skulle joysticken kosta 800:- att laga, och det lägger jag inte på den skit mobilen.

Btw....den är bunden till Telenor.
mycket snällt av dig, men jag har telia!

Sitter på tradera nu o letar, får jag inget napp så kommer jag att köpa en telefon från någon som lever på att sälja gamla telefoner... och som inte skriver ut sitt riktiga namn, som just nu har 45 gamla telefoner på auktion :va

Har en 8310 som jag endast använder som radio på stranden............
Ska kolla imorron om jag hittar den....................

Har en 8310 som jag endast använder som radio på stranden............
Ska kolla imorron om jag hittar den....................
Det vore toppen! :tummenupp :banana

Den fungerar heller inte som drinkpinne i en redbull-vodka :(

Last edited:

Då måste du fått ett måndagsexemplar, min förra höll för allt. Tappade den från diverse fordon i fart, den blev dränkt etc. men höll ändå!

Hej kära tittare.

Bla bla bla

Jag tror att jag har en fungerande 3310 och en halv fungerande 3310 (halva displayen är paj)

3100 har jag en med men displayen är hel paj, men fungera att ringa till den och ringa från den, så länge man minns nummrena i huvudet.

Ericsson K750I rekomendera polaren min, han lyckades halv förstöra displayen på nyår och på partyvågen så fixade sig telefonen sig själv :D

Då måste du fått ett måndagsexemplar, min förra höll för allt. Tappade den från diverse fordon i fart, den blev dränkt etc. men höll ändå!

nja... jag va rätt irriterad, så jag slog den 1 gång i brädan då sprak displayen när jag såg det så blev jag så förbannad så jag drog den 1 gång till i brädan o skiten dela sig i 2 delar

så jag tror inte att telefonen va ett måndags ex , där va rätt mycke annat som gick sönder den dagen innan jag lugna ner mig

Den telefon du vill ha är en Siemens M75, jag har en sån och den har överlevt det mesta. Den är inte vacker men tål en hel del stryk. Borde gå att få tag på billigt.

nja... jag va rätt irriterad, så jag slog den 1 gång i brädan då sprak displayen när jag såg det så blev jag så förbannad så jag drog den 1 gång till i brädan o skiten dela sig i 2 delar

så jag tror inte att telefonen va ett måndags ex , där va rätt mycke annat som gick sönder den dagen innan jag lugna ner mig

Ja men då är det inte telefonens fel. Joina morecore och sök hjälp snarast. :hihi

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back