Telefon försäljare.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Nu har jag fan tröttnat, dom ringer mig HELA tiden, jag ljuger inte om jag säger att dom ringer 1 gång varje dag från olika ställen. Hur fan gör man för att bli av med dom?

Förutom att ha hemligt nummer alltså. Man känner ju sig trakasserad snart!

Jocke W skrev:
2100196 Nu har jag fan tröttnat, dom ringer mig HELA tiden, jag ljuger inte om jag säger att dom ringer 1 gång varje dag från olika ställen. Hur fan gör man för att bli av med dom?

Förutom att ha hemligt nummer alltså. Man känner ju sig trakasserad snart!

Man kan väl anmäla sig till det här NIX tror jag det heter.... har tyvärr inte numret dit.....

Hur kan det gå runt för de här företagen? :va :confused:

alla (?) hatar väl dom? är det NÅGON som köper något någonsin? :confused:

Kia skrev:
2100265 Fast jag tror inte att de kan blocka alla...
Tror att såna här marknadsundersökare smiter förbi NIX och ringer ändå

Marknadsundersökare är en landsplåga, sist frågade hon vilken binda jag brukar använda. Blev helt mållös...

Rohlen skrev:
2100283 Marknadsundersökare är en landsplåga, sist frågade hon vilken binda jag brukar använda. Blev helt mållös...

:rofl

Jävla tomtar...

Jag är med i NIX.... Men det har ringt ett par ggr den senaste tiden ändå.... Men jag talar bara om för dom att jag är med där så ber dom om ursäkt....
Tydligen så står man med i register om man varit medgörlig sen tidigare, därför dom ringer trots att man är med i NIX.

De kan få ut telefonlistor från NiX om vilka nummer som de inte får ringa, men dessa listor kan samtidigt missbrukas. I vissa fall så används även nummergeneratorer för större områden.

jag brukar säga "vänta jag ska bara sänka ljudet på tv:n" sen lägger jag luren på sidan och gör något annat.

Ibland då jag känner mig på jävligt humör så brukar jag snacka med dom länge och ställa massa frågor och verka riktigt intresserad och när dom då säger "åhh men då kanske vi ska tala in ett kontrakt" nejdu jag ska inget ha hejdå *klick* :arsele

Jag har anmält mitt nummer till NIX nu, grejen är bara att man måste ringa en gång till om tidigast två dagar för att bekräfta att man vill spärra numret. Detta kommer jag garanterat glömma. Så, skulle någon vänlig själ kunna lyfta den här tråden i övermorgon så att jag ser den och kommer ihåg att ringa NIX igen? :hihi

Man KAN göra som jag gjort, men det är säkert inte rätt.
jag har helt enkelt inte nån telefon, finns bara ett telefonnr.
Ibland undrar jag hur många som ringt mig på 1 1/2 år..
Försäljare som tänker att ; ja ja, jag provar imorgon igen.. :rofl :lol
Sen att mobilräkningen blir ett ytterst litet snäpp större, de e nästa nöt

Vad får man säga i telefonen när de ringer? Om det t.ex ringer en tjej och försöker sälja någon skit, kan jag säga: "Ursäkta, jag sitter och onanera...kan du bara vänta tills jag är klar" eller begår jag ett brott då? :va

Jag brukar vara jättetrevlig och tillmötesgående när de ringer. Man vet ju att de stackarna får sitta hela dagen och ringa till elaka personer för slavlöner... lite uppmuntran skadar inte. :(

:rolleyes:

Bara så ni vet så får företag som "haft med er att göra innan" ringa trots att ni är nixade.. så tänkt på det när ni tackar ja..

lite jobbigt att de inte lämnar ett meddelande på telesvararen :) vill veta vad vissa nummer leder.. har nått nöt från 08 området som ringer hela tiden när jag inte e hemma.. vill veta vem det är.. å de finns inte på hitta.se eller eniro

Back