Telefonförsäljning

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Hittade några tips på nätet hur man möter telefonförsäljare, har ni några så fyll på

(1) Three Little Words That Work!

The three little words are: "Hold on, Please..."

Saying this, while putting down your phone and walking off (instead of hanging-up immediately) would make each telemarketing call so much more time-consuming that boiler room sales would grind to a halt. Then when you eventually hear the phone company's "beep-beep-beep" tone, you know it's time to go back and hang up your handset, which has efficiently completed its task. These three little words will help eliminate telephone soliciting.

(2) Do you ever get those annoying phone calls with no one on the other end?

This is a telemarketing technique where a machine makes phone calls and records the time of day when a person answers the phone. This technique is used to determine the best time of day for a "real" sales person to call back and get someone at home. What you can do after answering, if you notice there is no one there, is to immediately start hitting your # button on the phone, 6 or 7 times, as quickly as possible. This confuses the machine that dialed the call and it kicks your number out of their system. Since doing this, my phone calls have decreased dramatically.

Bara att lägga på, fast nästa gång ska jag faktiskt testa att be dom vänta en liten (lååååång) stund. Kan ju faktiskt vara lite roligt.

Jag brukar använda "oh, du har blandat ihop mig med någon som är intresserad. Ha en bra dag."

hmm.. e de därför ja får samtal dä de inte e nån "i andra änden" :va

svara med nått groteskt namn eller annat kul så de kommer av sig

varför ringer de inte teleförsäljare när jag vill att de ska ringa.. måste ju få prova med en sak ja hörde på radion.. "kan du prata lite långsammare tack.. .. nej.. jag menar.. eh.. jo.. lite mer erotiskt.. " sen kan man ju lägga till små stön när de pratar erotiskt.. om de nu gör det.. :D

Jag brukade be dom vänta, sen lägga luren och fortsätta med det jag höll på med.
Eller om man var på hugget så började man prata med lätt stönande snuskig röst och fråga en massa sjuka frågor.
En sa: "Du är ju helt rubbad!" och la sen på. :D

Slipper sånt nu när man bara kör med mobilen. Saknar det nästan ibland...

Eller så respekterar man att det är deras yrken precis som vilket jobb som helst. Tänk på att dom ofta tjänar pengar på hur mycket som säljer, då är det ganska respektlöst att be dom vänta när man inte är intresserad.

Har ni tröttnat på att svara när ni äter eller sitter och skiter, det är ju oftast då dom ringer, anmäl er till NIX-registret så slipper ni fler samtal!

NIX-registret 020- 277 000

BW mode off

När man ska sälja något ringer man då upp folk på måfå och upptar deras tid?

finns internet och pappersreklam :7peta

skerfe skrev:
Eller så respekterar man att det är deras yrken precis som vilket jobb som helst. Tänk på att dom ofta tjänar pengar på hur mycket som säljer, då är det ganska respektlöst att be dom vänta när man inte är intresserad.

Har ni tröttnat på att svara när ni äter eller sitter och skiter, det är ju oftast då dom ringer, anmäl er till NIX-registret så slipper ni fler samtal!

BW mode off

Fel.

Jag handlar när jag vill, inte när de vill.

Jag brukar fråga om dom vill köpa nått jag har till salu. Eller så frågar man om de är lasse som busringer och struntar i vad dom svara och forstäter skricka saker so "Lasse vart är du?" och" är du där lasse" För att avsluta med "har du ätit upp lasse?" även roligt att ringa en polares polare och håla på så. :tomten

Blanco skrev:
Japp.... Har själv beställt NIX.... Funkar ypperligt :tummenupp

Nix det gör det inte, inte för oss iaf..

skerfe skrev:

BW mode off
När dom ringer kl 21 på lördag kväll så är all respekt borta. Visst det är deras jobb men samtidigt är dom sjukt irriterande och påstridiga och kan verkligen inte fatta när man menar NEJ. Jävlar så mkt ni bara kan och utrota släktet!

Markus skrev:
Har du varit på Hötorget någon gång? Vad hände? :)

Jag är väldigt nära 2 meter, 100 kg med hyffsad axelbredd. Jag är flintsk.. ehh.. rakad. Jag brukar titta på dem, så väljer de att sälja till någon annan.

t-rex skrev:
Jag är väldigt nära 2 meter, 100 kg med hyffsad axelbredd. Jag är flintsk.. ehh.. rakad. Jag brukar titta på dem, så väljer de att sälja till någon annan.

Jag har samma mått, minus 3kg, och när jag tittar tror de att jag är intresserad och gormar ännu mer. :mad:
Jag måste se för vänlig ut, tatuera ansicktett?

Det är iofs kul att dryga med telefonförsäljare då de flesta av dem är rätt dryga själva.
Men först nu inser jag varför jag får MINST 2 samtal/månad från "okänt nummer" där det är helt tyst i luren och bara knäpper litegrann då och då.
Varje gång så inbillar jag mig att det är nån form av statlig instans och så fort jag lägger på luren så väntar jag på att det ska banka på dörren :3freak

prulle skrev:
Jag brukar fråga om dom vill köpa nått jag har till salu.

Det brukar jag också göra :D Ibland när man är iform så kan de va ganska kul. För ett tag sedan ringde en tjej o ville kränga ett abb för mobiloperatören 3. Krävde ett motköp av min gamla soffa. Berättade ingående om soffans skick och skavanker. Slutade med att hon besvärat svarade, Nej tack, jag vill inte köpa din soffa. Hejdå.

Jag har jobbat med skiten...Inte skoj. Men be de vänta funkar inte, finns en liten "ring upp senare" knapp nämligen. Säg att det är ett dödsbo så lär de inte ringa upp igen. Fast man vet inte, det är mycket oklarheter i den där branschen & mycket mygel.

Är du dryg & en idiot ringer de ändå upp, fast det kanske tar nån vecka längre. "Bortfall" funkar...Då ska de inte ringa upp alls pga olika anledningar men det händer ändå, hehe.

Back