sportbike
Guest
Bäst täckning inomhus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Relevant googlad info: Tele2 och Telias gemensamma 3G-nät heter Sweden 3G. Byggs av Svenska UMTS AB
Dvs det är bara två alternativ att välja på, dvs Telia/Tele2 eller Tre - vad gällande det fysiska nätet.
Det skiljer ju ganska mycket mellan olika mobiler, hur den som håller i mobilen stör signalen osv också. Radiovågor är ju rätt komplexa prylar som inte alls riktigt gör som man villVad gäller 3G så delar dom samma nät ja. Dock är det inte samma GSM nät om man befinner sig utanför 3G täckning. Vilket man faktiskt gör även inne i Stockholm.
Det som jag upplever som underligt är att jag kör Telia och flickvännen kör Tele 2 och jag har bättre täckning på 3G än hon har.
Min egen upplevelse efter att ha testat olika operatörer är att det är ganska stor skillnad. 3 är som ett lotteri. Tele 2 lägger av titt som tätt och verkar ha ganska stora problem med handover mellan master och mellan GSM/3G. När jag körde med Tele2 så tappade jag konstant samtal så fort jag förflyttade mig. Som exempel så lärde jag mig relativt snabbt att det inte var någon ide att försöka prata i telefon när jag passerade vissa ställen. Det bröts i 100% av fallen när jag passerade Karolinska. Flickvännen upplever samma problem.
Min egen högst personliga åsikt efter att ha testat i stort sett alla operatörer är att det inte finns något alternativ till Telia. Övriga funkar bara om man uteslutande befinner sig inne i stan och inte förflyttar sig under samtal.
Det skiljer ju ganska mycket mellan olika mobiler, hur den som håller i mobilen stör signalen osv också. Radiovågor är ju rätt komplexa prylar som inte alls riktigt gör som man vill
Men helt klart är Tele2 värdelöst, vi har det på jobbet och det funkar sällan som det ska.
Jag hade Telia, men böt till Telenor förra året, och är grymt nöjd med bytetJag var lite rädd för att det skulle funka sämre ute i obyggden, men jag har hitintills inte haft några problem. Största problemet är att mobilen vill hänga kvar i 3G-nätet lite för länge när mottagningen är usel, istället för att gå över till GSM som ofta har full mottagning. Men det går ju att tvinga när man är i tvivelaktiga områden.
Say what ??Min kollega kan inte smsa sin make från sitt arbetsrum. Andra personer går bra, men ska hon messa maken får hon gå in i vårt rum. Säger hon iaf.
Say what ??
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär