Tekniskt Reglemente i ERF Mc?

Chefsansvarig

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
Yamaha Yzf-R1
Hallå,Har grubblat och letat efter ett tekniskt reglemente för ERF men har då inte hittat något.
Om det är det generella reglementet som allting kretsar kring så är den tekniska delen extremt lössläppt...ERF har jag uppfattat som en relativt billig serie.
Summan av Kardemumman:Finns det något separat tekniskt reglemente till ERF?

/Chefsansvarig

HÄR hittar du det...

Chefsansvarig skrev:
2231464 Hallå,Har grubblat och letat efter ett tekniskt reglemente för ERF men har då inte hittat något.
Om det är det generella reglementet som allting kretsar kring så är den tekniska delen extremt lössläppt...ERF har jag uppfattat som en relativt billig serie.
Summan av Kardemumman:Finns det något separat tekniskt reglemente till ERF?

/Chefsansvarig

Hummm
Om Turbo är tillåtet så..

Kan man köra på valfritt bränsle också? Hittade inget särskillt om detta på ERF reglerna.

LOTTAK skrev:
2668361 Vet att Brånalt sitter och snickrar på vissa ändringar/tillägg till 2007.

Kanske inte en fråga på det tekniska reglementet, men tråden passar ändå tycker jag:

Hur blir det med poängberäkningen i år?

På Anderstorpsmötet talades det om att låta placeringspoäng utgå till fler platser än nuvarande 15.

Vårat team har konstant legat strax under placeringspoäng i slutresultat, men då vi har legat högre under rejsen så går pulsen upp markant. Det är en enorm skillnad att köra om placeringspoäng mot att bara försöka ta målgångspinnar.

Under 2006 så var det ju faktiskt så att majoriteten av teamen i bästa fall fick 11 poäng, och för att få det krävs det bara att vara med i starten samt att köra de sista 10 min. eller nåt. Inte speciellt motiverande.

Idealet vore enligt min mening att alla team fick poäng motsvarande sin placering, kanske med några extra till topp tre.

Kanske inte en fråga på det tekniska reglementet, men tråden passar ändå tycker jag:

Hur blir det med poängberäkningen i år?

På Anderstorpsmötet talades det om att låta placeringspoäng utgå till fler platser än nuvarande 15.

Vårat team har konstant legat strax under placeringspoäng i slutresultat, men då vi har legat högre under rejsen så går pulsen upp markant. Det är en enorm skillnad att köra om placeringspoäng mot att bara försöka ta målgångspinnar.

Under 2006 så var det ju faktiskt så att majoriteten av teamen i bästa fall fick 11 poäng, och för att få det krävs det bara att vara med i starten samt att köra de sista 10 min. eller nåt. Inte speciellt motiverande.

Idealet vore enligt min mening att alla team fick poäng motsvarande sin placering, kanske med några extra till topp tre.

En annan variant hade varit att teamet som kom 1:a fick 0 alternativt 1p, 2:an fick 1p alternativt 2p osv. De team som bryter tävlingen får lika många "poäng" som antalet startande team i den specifika tävlingen.
För att vinna serien krävs så få (straff)poäng som möjligt

En annan variant hade varit att teamet som kom 1:a fick 0 alternativt 1p, 2:an fick 1p alternativt 2p osv. De team som bryter tävlingen får lika många "poäng" som antalet startande team i den specifika tävlingen.
För att vinna serien krävs så få (straff)poäng som möjligt

Nä. det är för likt golf! :arsele

Skojar bara, det skulle nog funka.

Har för mig att det stod i reglementet att det blir en (1) extra placering som får placeringspoäng, om det är som förra året, då alla fick minst en poäng vid målgång. Om gratispoängen är borttagen så får pos. 1-17 pinnar.

är detta: http://www.erf.nu/index.asp?M=408
det gällande tekniska reglementet för ERF / NEC i år?

Finns det ett "högre" övergripande tekniskt reglement typ FIM som skall efterföljas också?

Back