Teknisk info om M1an

Mycket trevlig läsning!
Du har inte resterande delar som låg på usb-minnet enligt presentationen? :)
 
loCCan skrev:
2621600 Mycket trevlig läsning!
Du har inte resterande delar som låg på usb-minnet enligt presentationen? :)


Tyvärr inte
Jag var ju inte där

sandstream skrev:
2621594 Kanske är samma info som det här inlägget länkar till?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2619567&postcount=865

Om inte så finns det mer att läsa tydligen :)


Sorry
Jag sökte faktiskt först men
den funktionen verkar inte riktigt 100 om man säger så
 
Last edited:
RTR skrev:
Sorry, Jag sökte faktiskt först men den funktionen verkar inte riktigt 100 om man säger så
Ingen fara! :tummenupp
Jag hade läst det inlägget tidigare och hittade det inte med sökfunktionen (den suger faktiskt riktigt rejält, tyvärr).
 
Första versionen av M1 hade magnesiumförgasare.

2 bilder på en '03-motor och sen en bild på ´06:ans motor.
 

Bifogat

  • yz2834476-ml1801.jpg
    yz2834476-ml1801.jpg
    61 KB · Visningar: 101
  • yz2833125-ml1800r.JPG
    yz2833125-ml1800r.JPG
    70.7 KB · Visningar: 65
  • yzrr.JPG
    yzrr.JPG
    127.8 KB · Visningar: 82
Last edited:
Axxexs skrev:
2622758 Första versionen av M1 hade magnesiumförgasare.

2 bilder på en '03-motor och sen en bild på ´06:ans motor.


MMMmmm vilka snuskbilder
Fint med flatslidarhus, korta och inget ivägen när man håller fullt

Man får sig en tankeställare på i vilken vinkel insugen ska sitta på en högeffektshoj, vad det så viktigt med downdraft eller vad dom kalla det
 
En punkt missade dom lite på årets modell med tanke på vad som hände på Qatar tex..
 

Bifogat

  • Reliable.jpg
    Reliable.jpg
    47.3 KB · Visningar: 40
Axxexs skrev:
2627418 En punkt missade dom lite på årets modell med tanke på vad som hände på Qatar tex..
:lol :)
Fast du menar väl Qatar 2004? Då Checas hoj pajade pga värmen? I år var det ju Le Mans och Laguna Seca som hojen pajade för Rossi.
 
Gustav O skrev:
2627426 :lol :)
Fast du menar väl Qatar 2004? Då Checas hoj pajade pga värmen? I år var det ju Le Mans och Laguna Seca som hojen pajade för Rossi.

Där mindes jag fel, jepp. Qatar vann han jue visst på i år.. haha :rolleyes:
Var där hans motor pajjade jag menade.
 
Axxexs skrev:
2627418 En punkt missade dom lite på årets modell med tanke på vad som hände på Qatar tex..
måste berömma för den välplacerade pungsparken :tummenupp :rofl
 
crashtestdummy skrev:
2627454 Uneven fireing vad var det om gjorde då? ändrade tändföljden uppenbart men mer precist. någon som kommer ihåg?

De spred ut (eller faktiskt: samlade ihop) antalet tändpulser för att åstadkomma "big bang" vilket i praktiken gjorde att bakdäcket hann "vila" lite mellan smällarna, och därmed behålla greppet bättre.
 
crashtestdummy skrev:
2627454 Uneven fireing vad var det om gjorde då? ändrade tändföljden uppenbart men mer precist. någon som kommer ihåg?

Veven ändrades med då. Man ser det på den ena bilden att kolvarna står annorlunda. Så det är inte bara att skifta tändkablarna.

Första hojen som hade big-bang var en gathoj som kom 1985 tror jag. :)
 
Axxexs skrev:
2627498 Veven ändrades med då. Man ser det på den ena bilden att kolvarna står annorlunda. Så det är inte bara att skifta tändkablarna.

Första hojen som hade big-bang var en gathoj som kom 1985 tror jag. :)

Du menar första som avsiktligt hade big bang
Jag vet om många som gått upp i rök efter en stor smäll:tungan
 
Jag vill minnas att man låter ettan och trean respektive tvåan och fyran tända på samma varv plus att man inte låter dem gå exakt parallellt. Konsekvens: motorn behöver balansaxel vilket gör att man låter den rotera åt fel hål vilket håller ner framhjulet vid påslag.

Om jag minns min läxa rätt.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top