TechSpec snake skin eller high fusion

Har kört med Tehspec Snake skin i två säsonger. Fungerar galant, ingen märkbar slitning på skinnstället heller. Se till att köpa en tankpad när ni ändå beställer, tyckte det blev bättre när allt såg likadant ut. Techspec har alltid snabba leveranser och bra service, har aldrig behövt tulla för försändelserna.

Glöm inte att rengöra ordentligt på tanken och att värma upp techspecen ordentligt vid montering!

Medföljer bra och övertydliga instruktioner. Missar man att rengöra samt värma så är man antingen blind eller ej läskunnig.

Jag har tidigare kört med stomp grips men kör nu med snake skin. Man har betydligt bättre fäste med stomp men snake skin sägs vara snällare mot lädret, det återstår ännu att se om det stämmer. Slutsatsen är att jag inte är helt nöjd med snake skin.

Några fler synpunkter på TechSpecs tre alternativ: Snake skin, High fusion och C3?

Personligen tycker jag snake skinn har bättre grepp än high fusion. Det grövre mönstret i snake skinn gör att det greppar bättre i mina skinnbrallor, men det kanske är olika. :)

Några fler synpunkter på TechSpecs tre alternativ: Snake skin, High fusion och C3?

Jag kör med snake skin. Greppar bättre än high fusion. Kan dock slita lite på stället påstås det, men jag har inga som helst spår efter tre säsonger. C3 är något nytt, inget jag har någon erfarenhet av. Köp tank pad samtidigt, matchar bra.

Det här var intressant! Sugen på att prova C3 elle Snake skin. Någon som vet om de finns att köpa hela blad, så man kan skära ut själv? Kan inte hitta något som är anpassat för min modell.. :(

Det här var intressant! Sugen på att prova C3 elle Snake skin. Någon som vet om de finns att köpa hela blad, så man kan skära ut själv? Kan inte hitta något som är anpassat för min modell.. :(

Kolla på banhoj.com. Där finnd det hela "blad". Kallas för generic sheet. Mest prisvärd. Jag köpte dessa och lyckades klippa ut till två hojar :banana

Tank tredz är absolut det bästa jag provat. :) ...om syftet är bra grepp runt tanken, och inte se fräsigast ut. ;)

Jag har C3 och det är bara typ skumgummi, gör inget för greppet så som jag ser det. StomGrip eller SnakeSkin bör ju vara mycket bättre.

Kör StompGrips och det ger bra grepp. Men satan vad stället slits.
Fått lappa stället till denna säsong och då har jag bara kört ca en säsong med StompGrips.

Lite sugen på att byta ut mot High Fusion den lösningen såg ruggit smutt ut. Frågan är ju bara om greppet är i närheten av det samma?

Vad tycker du om C3? Jag tycker de är totalt supervärdelösa. Helt utan fäste. Ingen funktion!
Jag velade också fram och tillbaka men beställde till slut Techspec C3, läste på någon amerika site där det fick väldigt bra kritik, har dock inte fått tummen ur och monterat ännu men dom verkar väldigt smidiga :tummenupp

Snake Skin är bra skit. Bra fäste och lätt att montera.

kör med med eazi grip, grymmt billiga iaf och greppar fint :D universalplattorna kanske är något små men placerar man dem bra blir det kalas

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman